Για την
παιδεία και την υγεία τι άποψη έχετε φίλοι μου;
Ένα
μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, η επικρατούσα κατάσταση στις σχολικές
μονάδες ειδικής αγωγής είναι τραγική.
Οι ελλείψεις σε προσωπικό υποχρεώνουν τα περισσότερα από τα ειδικά σχολεία της χώρας να λειτουργούν πραγματοποιώντας μόνο το 1/3 των ωρών του προγράμματος.
Επιπλέον, ειδικά για τα ΤΕΕ και ΕΠΑΛ Ειδικής Αγωγής, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει εκδώσει ειδικά σχολικά εγχειρίδια και δεν έχει εκπονήσει συγκεκριμένο ωρολόγιο πρόγραμμα, ούτε και πρόγραμμα σπουδών, με αποτέλεσμα οι μονάδες να λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο και τη σκληρή προσπάθεια των εκπαιδευτικών.
Οι ελλείψεις σε προσωπικό υποχρεώνουν τα περισσότερα από τα ειδικά σχολεία της χώρας να λειτουργούν πραγματοποιώντας μόνο το 1/3 των ωρών του προγράμματος.
Επιπλέον, ειδικά για τα ΤΕΕ και ΕΠΑΛ Ειδικής Αγωγής, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει εκδώσει ειδικά σχολικά εγχειρίδια και δεν έχει εκπονήσει συγκεκριμένο ωρολόγιο πρόγραμμα, ούτε και πρόγραμμα σπουδών, με αποτέλεσμα οι μονάδες να λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο και τη σκληρή προσπάθεια των εκπαιδευτικών.
Από τη
συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών μονάδων απουσιάζει Ειδικό Εκπαιδευτικό
Προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές,
σχολικοί νοσηλευτές κλπ.), καθώς και Βοηθητικό Προσωπικό που συνδράμει στις
καθημερινές ανάγκες των μαθητών, με αποτέλεσμα να παραμένουν ακόμα στο σπίτι
παιδιά που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν.
Εξίσου
υποστελεχωμένα είναι και τα Κέντρα Διάγνωσης, Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης
(ΚΕΔΔΥ). Ακόμη, η τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία
εμποδίζει την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η παρουσία διαφορετικών προσώπων κάθε χρονιά προκαλεί προβλήματα στη σχέση μαθητή-εκπαιδευτικού και δυσχεραίνει το διδακτικό έργο, επομένως παραμένει αναγκαίος ο διορισμός μονίμου προσωπικού στις μονάδες της ειδικής αγωγής.
Η παρουσία διαφορετικών προσώπων κάθε χρονιά προκαλεί προβλήματα στη σχέση μαθητή-εκπαιδευτικού και δυσχεραίνει το διδακτικό έργο, επομένως παραμένει αναγκαίος ο διορισμός μονίμου προσωπικού στις μονάδες της ειδικής αγωγής.
Επιπρόσθετα,
μεγάλα είναι τα προβλήματα μετακίνησης των παιδιών, με αποτέλεσμα ένας πολύ
μεγάλος αριθμός από αυτά να παραμένει στο σπίτι και να απέχει από την
εκπαιδευτική δραστηριότητα.
Τέλος,
απουσιάζουν εκπαιδευτικές δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες θα
μπορούσαν να συνεχίσουν τις σπουδές τους οι απόφοιτοι των ΕΕΕΕΚ, ΕΠΑΛ και ΤΕΕ
Ειδικής Αγωγής. Ενώ έχουν ιδρυθεί τέσσερα ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής στη χώρα (Αθήνα,
Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Βόλος), αυτά προσφέρουν ειδικότητες μόνο σε τυφλά και κωφά
άτομα, τη στιγμή που η πλειοψηφία των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας ειδικής
εκπαίδευσης έχει νοητική υστέρηση, αυτισμό και άλλες μαθησιακές δυσκολίες.
Ερωτάται
ο κ. Υπουργός:
1.
Προβλέπεται η συγγραφή ειδικών εγχειριδίων, καθώς και η εκπόνηση ωρολογίου
προγράμματος και προγράμματος σπουδών για εκείνες τις σχολικές μονάδες ειδικής
αγωγής που ακόμα δεν διαθέτουν;
2. Θα
προχωρήσει σε προσλήψεις Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού,
αναγκαίου για τη στοιχειώδη λειτουργία των ειδικών σχολείων και των ΚΕΔΔΥ;
3. Θα
τροποποιηθούν οι διατάξεις για τα ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής, προκειμένου να
προσφερθούν ειδικότητες που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των αποφοίτων της
δευτεροβάθμιας ειδικής αγωγής;