Τεράστια
κενά στις περισσότερες σχολικές μονάδες
Τρέχουν,
αλλά χωρίς υποστήριξη, οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας για την έναρξη της
νέας σχολικής χρονιάς.
Παρότι κανείς δεν το δηλώνει ανοιχτά, ωστόσο η ανησυχία είναι εμφανής στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, τόσο για τα κενά σε εκπαιδευτικούς όσο και για τη δυνατότητα διαχείρισης των προβλημάτων που είναι πιθανόν να προκύψουν στη λειτουργία όλων των σχολείων της χώρας.
Παρότι κανείς δεν το δηλώνει ανοιχτά, ωστόσο η ανησυχία είναι εμφανής στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, τόσο για τα κενά σε εκπαιδευτικούς όσο και για τη δυνατότητα διαχείρισης των προβλημάτων που είναι πιθανόν να προκύψουν στη λειτουργία όλων των σχολείων της χώρας.
Τα
σχολεία ξεκινούν εφέτος στην «καρδιά» της προεκλογικής περιόδου και, παρότι
πολλοί θα ήθελαν να σπρώξουν την έναρξη της νέας χρονιάς στις 22 του μήνα,
μετά την εκλογική διαδικασία που έχει εξαγγελθεί, πολύ γρήγορα αποδείχθηκε ότι
κάτι τέτοιο θα προκαλούσε μεγάλες αντιδράσεις.
Έτσι το ενδεχόμενο αυτό διέψευδαν χθες σε όλους τους τόνους εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας που ανέφεραν ότι η σχολική χρονιά ξεκινάει κανονικά στις 11 Σεπτεμβρίου.
Έτσι το ενδεχόμενο αυτό διέψευδαν χθες σε όλους τους τόνους εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας που ανέφεραν ότι η σχολική χρονιά ξεκινάει κανονικά στις 11 Σεπτεμβρίου.
Τα κενά
στα σχολεία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών,
αναμένεται να φτάσουν τις 20.000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε
όλη τη χώρα. Ωστόσο από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας οι εκτιμήσεις αυτές
κρίνονται υπερβολικές και τα κενά υπολογίζονται γύρω στις 13.000. Σε κάθε
περίπτωση πολλοί εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται και εφέτος και οι θέσεις τους
δεν αναπληρώνονται λόγω της στενότητας στη δημοσιονομική πολιτική της χώρας.
Υπενθυμίζεται ότι από το 2012 ως και το 2014 είχαμε στην εκπαίδευση συνολικά
16.000 συνταξιοδοτήσεις, ενώ εφέτος αναμένεται ότι έχουμε περίπου 5.000 νέες
αποχωρήσεις εκπαιδευτικών λόγω συνταξιοδότησης.
Προσλήψεις
αναπληρωτών
Πάντως
από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας αναφέρουν ότι θα γίνουν προσλήψεις
περίπου 12.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τα κοινοτικά κονδύλια του ΕΣΠΑ και
5.000 ακόμη από τα κονδύλια του τακτικού προϋπολογισμού. Για τις προσλήψεις
μόνιμου προσωπικού αναφέρουν ότι τελικά εφέτος θα γίνουν 2.000 προσλήψεις στα
σχολεία όλης της χώρας.
Όπως
και να έχει, τα μεγαλύτερα προβλήματα εφέτος αναμένεται να καταγραφούν στην
πρωτοβάθμια εκπαίδευση στα νησιά του Αιγαίου και στη Θράκη.
«Στα
Δωδεκάνησα τα σχολεία έχουν κυριολεκτικά αδειάσει» έλεγε χαρακτηριστικά
εκπρόσωπος μεγάλης εκπαιδευτικής ομοσπονδίας. Μεγάλες αναμένεται ότι θα είναι
οι ελλείψεις στις βασικές ειδικότητες (μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί και
φιλόλογοι).
Την
Τρίτη το πρωί ο αναπληρωτής υπουργός κ. Τάσος Κουράκης είχε πολύωρη συνεδρίαση
με τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης κατά την οποία συζητήθηκαν όλα τα
«σενάρια» για τη σωστή λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων.
Οι περιφερειακοί διευθυντές έθεσαν στον
αναπληρωτή υπουργό όλα τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί στα σχολεία της χώρας
και έλαβαν τη διαβεβαίωση ότι όλα θα λυθούν ως την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Ήδη όλα τα βιβλία έχουν πάει σε όλη τη χώρα και δρομολογούνται οι αναγκαίες
προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Πάντως η πλήρης καταγραφή των κενών στα
σχολεία θα γίνει στις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε και θα υπάρξει πιο ακριβής
εικόνα της κατάστασης. Τότε θα υπολογιστούν, όπως και κάθε χρόνο, οι προσλήψεις
που θα χρειαστούν σε αναπληρωτές καθηγητές. Να υπενθυμίσουμε ότι πέρυσι
γίνονταν προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών ως και τους τελευταίους μήνες του
χρόνου.
Το
βάρος θα δοθεί αρχικά στην κάλυψη των κενών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(νηπιαγωγεία και δημοτικά), ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η κάλυψη θα
αρχίσει από τις ειδικότητες, τα μαθήματα των οποίων εξετάζονται στις
πανελλήνιες εξετάσεις (φυσικοί, μαθηματικοί, φιλόλογοι).