Η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων φέρνει στο προσκήνιο
την κομβική θέση της πόλης των Ιωαννίνων ως πύλης προς τις χώρες των Δυτικών
Βαλκανίων μέσω της Ιόνιας Οδού.
Σύμφωνα με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο
βουλευτής των ΑΝΕΛ Νίκος Νικολόπουλος, θέτει την επέκταση του αυτοκινητόδρομου
μέχρι την Κακαβιά καθώς όπως λέει οι ξενοδόχοι ζητούν να υπάρξει σύνδεση της
Ιόνιας Οδού με τον δρόμο που ξεκινά από την Τεργέστη και περνά την Σλοβενία,
την Κροατία (κατά μήκος των Δαλματικών Ακτών), το Μαυροβούνιο και την Αλβανία
και φτάνει μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην Κακαβιά.
Μάλιστα, όπως ισχυρίζεται στο κείμενο, οι Αλβανοί
έχουν ολοκληρώσει τα έργα κατά 90%. Επί της ουσίας ο στόχος είναι να
δημιουργηθεί ένας παράκτιος αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει την Ιταλία
(Τεργέστη) με την Ελλάδα (Καλαμάτα) μέσω των Βαλκανίων.
Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων οι χρονικές
αποστάσεις από τα Γιάννενα προς Δυτικά Βαλκάνια και Ιταλία θα έχουν ως εξής:
-Ιωάννινα-Τίρανα: 3 ώρες
-Ιωάννινα-Μαυροβούνιο 5,5 ώρες από το τέλος του
2015
-Ιωάννινα-Ντουμπρόβνικ 7 ώρες από το 2016
-Ιωάννινα-Τεργέστη 12 ώρες από το 2016
Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ ζητά ενημέρωση από το
Υπουργείο Υποδομών για την δημοπράτηση και το χρονοδιάγραμμα της επέκτασης της
Ιόνιας Οδού (ως δημόσιο έργο) από τα Ιωάννινα στην Κακαβιά μήκους 60χλμ.
ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕΣΩ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ
Η ολοκλήρωση
του δυτικού άξονα των Βαλκανίων και της Ιόνιας Οδού συν την Εγνατία Οδό που ήδη
λειτουργεί αναμένεται να φέρει μεγάλη ανάπτυξη καθώς:
-Θα δημιουργηθούν συνδυαστικά τουριστικά πακέτα με
κάλυψη από τις Δαλματικές Ακτές μέχρι το Ιόνιο και το Αιγαίο Πέλαγος
-Θα δημιουργηθούν clusters (network) κατά μήκος των
παραπάνω αξόνων σε σχέση με τα επισκέψιμα σημεία, τα εθνικά πάρκα, τις
προστατευόμενες από την UNESCO περιοχές τα Γαιοπάρκα, τους αρχαιολογικούς
χώρους, την τοπική γαστρονομία, τα ξενοδοχεία κλπ.
-Θα δημιουργήσει πολιτιστικές και περιβαλλοντικές
διαδρομές αναγνωρισμένες από την ΕΕ
-Θα δημιουργήσει διακρατικές, διαπεριφερειακές και
διαδημοτικές σχέσεις μεταξύ των χωρών.
Φυσικά για να γίνουν όλα τα παραπάνω πραγματικότητα
πρέπει καταρχάς να προγραμματιστεί η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού από το Αντίρριο
μέχρι τα Ιωάννινα μιας και χρήσιμη η σύνδεση με τα Δυτικά Βαλκάνια αλλά ακόμα
πιο χρήσιμη η σύνδεση με την Δυτική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και φυσικά την
Αθήνα.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com