Με πολύ μεγάλη καθυστέρηση
Με αρκετούς μήνες καθυστέρηση υπογράφηκε τελικά από
το ΥΠΕΚΑ η τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων για την Ιόνια Οδό που
περιλαμβάνει πλέον και την κατασκευή της για την Σήραγγα Κλόκοβας. Ο χρόνος
είναι πολύτιμος και πλέον οι εργασίες διάνοιξης αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα
με 2 μέτωπα βόρεια και νότια προκειμένου να γίνεται ταυτόχρονη διάνοιξη. Είναι
μία μέθοδος που έχει χρησιμοποιηθεί συχνά σε σήραγγες στη χώρα μας με πιο
πρόσφατα παραδείγματα τις σήραγγες στα Τέμπη.
Οι εργασίες προετοιμασίας έχουν ήδη γίνει για να
μην χαθεί πολύτιμος χρόνος.
2,9ΧΛΜ ΔΙΠΛΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ
Η Σήραγγα
Κλόκοβας θα έχει μήκος 2,9χλμ διπλής σήραγγας, ξεχωριστής για κάθε ρεύμα
κυκλοφορίας. Όπως εκτιμούν πηγές της αγοράς η διάνοιξη θα απαιτήσει περίπου 2
χρόνια και ανάλογα με τα εδάφη που θα συναντήσουν τα κατασκευαστικά συνεργεία.
Η διάνοιξη της σήραγγας Κλόκοβας θα πραγματοποιηθεί με παραδοσιακά μέσα και όχι
ΤΒΜ (μετροπόντικα).
Η τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων για τη
Σήραγγα Κλόκοβας είναι βέβαιο ότι θα αποφέρει μακρά παράταση του συνολικού
χρόνου ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου τμήματος που σύμφωνα με τη σύμβαση
κατασκευής πρέπει (η σήραγγα) να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2016. Ωστόσο προς
το παρόν πέρα από εκτιμήσεις δεν έχουμε κάποια χειροπιαστό δεδομένο για τον
τελικό χρόνο ολοκλήρωσης και λειτουργίας της.
Η Σήραγγα Κλόκοβας θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη
σήραγγα της Δυτικής Ελλάδας (μετά τη σήραγγα Παναγοπούλας) και μία από τις 10
μεγαλύτερες οδικές σήραγγες σε όλη την Ελλάδα.
Θα διαθέτει 2 λωρίδες
κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση ενώ θα υπάρξει σύγχρονο σύστημα παρακολούθησης της
κυκλοφορίας, σύστημα εξαερισμού κλπ.