14 μήνες μετά την ενεργοποίηση
της νέας σύμβασης και περίπου 10 μήνες πριν την ολοκλήρωση του έργου οι μελέτες
για την περιοχή της Κλόκοβας δεν έχει ακόμα υπογραφεί για να μπορέσει να
ισχύσει και να ξεκινήσει η διάνοιξη της Κλόκοβας.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το
πρόβλημα ξεκίνησε με τις εκλογές καθώς ενώ είχε υπογραφεί η τροποποίηση των
περιβαλλοντικών όρων για το συγκεκριμένο τμήμα (και κάποια άλλα μικρά τμήματα
του έργου) η υπογραφή από το ΥΠΕΚΑ κόλλησε λόγω της εσπευσμένης εκλογικής
διαδικασίας.
Σε αυτό το χρονικό πλαίσιο οι
περιβαλλοντικοί όροι, παραμένουν σε εκκρεμότητα και αναμένουν την υπογραφή από
το νέο διευρυμένο Υπουργείο ΠΑΠΕΝ που περιλαμβάνει και το Υπουργείο
Περιβάλλοντος.
Αν και όλο το προηγούμενο
διάστημα έχουν ξεκινήσει οι προκαταρκτικές εργασίες πέριξ της περιοχής που θα
ξεκινήσει η διάνοιξη της σήραγγας των 2,9χλμ. Φυσικά το γεγονός μεγάλης
καθυστέρησης διάνοιξης μίας τόσο μεγάλης σήραγγας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια
σε μεγάλη παράταση το έργο σε αυτό το τμήμα.
Στη νέα σύμβαση ειδικά για την
περιοχή της Κλόκοβας η προθεσμία ολοκλήρωσης έχει οριστεί για τον Αύγουστο του
2016 αλλά άνθρωποι του χώρου λένε πως είναι αδύνατον το μήκος της σήραγγας να
ολοκληρωθεί σε αυτό το διάστημα.
Το ερώτημα που γεννάται πλέον είναι
πότε θα υπογραφούν οι νέοι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι και φυσικά αν
ακολουθήσει (αν δεν έχει ήδη γίνει) αίτημα της κοινοπραξίας κατασκευής για
παράταση του χρόνου περαίωσης του έργου είτε στο συγκεκριμένο τμήμα είτε
συνολικά.
ΚΑΛΟΙ ΟΙ ΡΥΘΜΟΙ
ΣΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΡΓΟ
Γενικά, στα ανοιχτά τμήματα του έργου που
αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία του οδικού άξονα της Ιόνιας Οδού τα έργα
προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς και τα μεγάλα ζητήματα έχουν διευθετηθεί.
Πιο προχωρημένα είναι τα έργα
στο νότιο τμήμα από την Αμφιλοχία και κάτω. Στο βόρειο τμήμα, που το γεωγραφικό
ανάγλυφο είναι πιο δύσκολο οπι εργασίες είναι το ίδιο έντονες αλλά με
μεγαλύτερη προσοχή. Ειδικά το ορεινό τμήμα από την Άρτα μέχρι τα Ιωάννινα θεωρείται
το δυσκολότερο σε όλο τον άξονα της Ιόνιας Οδού.
Η Ιόνια Οδός όμως θεωρείται
εξίσου σημαντική για την μετάβαση στα Ιόνια Νησιά και μαζί με την υποθαλάσσια
ζεύξη της Λευκάδας θα είναι το σημαντικότερο συγκοινωνιακό έργο που έχει γίνει
ποτέ στην περιοχή.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com