Το θέμα της συμμετοχής της
Ελλάδας στο «πακέτο Γιούνκερ» για την ενίσχυση της Ευρωπαϊκής οικονομίας, έφερε
στη Βουλή με Ερώτησή του ο Σταύρος Καλογιάννης.
Ειδικότερα, στην Ερώτησή του
(υπ’ αρ. πρωτ. 5425/588/2014) προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και
Υποδομών, ο Σταύρος Καλογιάννης αναφέρει:
«Στην Ευρώπη συζητείται και
προετοιμάζεται το νέο «πακέτο Γιούνκερ», εκτιμώμενου προϋπολογισμού 300 δις
ευρώ, για την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας, το οποίο θα ανακοινωθεί πριν
τα Χριστούγεννα.
Η κατανομή των προτάσεων για
επενδύσεις προβλέπει ποσοστό 29% του προϋπολογισμού για τον τομέα της
ενέργειας, 20% για την καινοτομία και ψηφιακή τεχνολογία, 15% για τουρισμό,
εκπαίδευση και μικρότερο ποσοστό για άλλους κλάδους.
Οι προτάσεις για χρηματοδότηση
ανέρχονται ήδη σε πεντακόσια δις ευρὼ,
ενώ
ενδιαφέρον
έχει η υποβολή προτάσεων απ’ την Βρετανία, ύψους 63 δις ευρώ, παρ’ όλο ότι η
ίδια πιέζει για έξοδό της απ’ την Ένωση! Από τις υπόλοιπες χώρες, πρώτη είναι η
Ιταλία με προτάσεις ύψους 81 δις ευρώ, ακολουθεί η Γαλλία με 48 δις ευρώ, η
Γερμανία με 28 δις ευρώ.
Προκύπτει σαφώς ότι, οι
Ευρωπαίοι έχουν πιστέψει στην αποδοτικότητα του προγράμματος και σπεύδουν για
την συμμετοχή τους σε αυτό, ενώ είναι ταχύτατη η σύσταση των σχετικών ταμείων.
Στη χώρα μας υπάρχουν σοβαρά
έργα και δράσεις με ωριμότητα, η χρηματοδότηση των οποίων θα μπορούσε να γίνει
από το πακέτο Γιούνκερ. Ενδεικτικά αναφέρω δράσεις στον τομέα των ευρυζωνικών
υποδομών στο σύνολο των αστικών και αγροτικών περιοχών και έργα υποδομής όπως ο
οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, που εντάσσεται στο διευρωπαϊκό
δίκτυο μεταφορών.
Επειδή μέχρι σήμερα έργα, όπως
τα προαναφερόμενα, δεν έχουν – δυστυχώς - προταθεί από τα συναρμόδια Υπουργεία
για ένταξη στα Επιχειρησιακά Προγράμματα του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ)
2014 – 2020, η έγκριση του οποίου εκκρεμεί,» ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τους
αρμόδιους Υπουργούς:
• Ποιες ενέργειες έχουν γίνει
από τα Υπουργεία, ώστε να προταθούν έργα για χρηματοδότηση στο νέο πακέτο
Γιούνκερ, σε ποιους τομείς αφορούν, και ποιά είναι αυτά;
• Για έργα, όπως ο άξονας
Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά, έχει γίνει σχετική προετοιμασία ώστε να ενταχθούν στο
«πακέτο», εάν τελικώς δεν χρηματοδοτηθούν από το ΣΕΣ 2014 – 2020;