Όλο και περισσότερα «μαύρα
σύννεφα» συγκεντρώνονται πάνω από τον οδικό άξονα Πεδινής-Κακαβιά. Το έργο αν
και έχει σχεδόν ολοκληρωμένες μελέτες, αν και ανήκει στους διευρωπαϊκούς
άξονες, δεν φαίνεται ότι βρίσκεται στις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων για τη νέα προγραμματική περίοδο.
Αυτό άλλωστε προκύπτει και από
τη λίστα που πρόσφατα έδωσε στη δημοσιότητα για τα έργα που προτείνονται προς
ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αστική
Ανάπτυξη» (ΕΠΥΜΕΠΕ ΡΑΑ), 2014-2020.
Η πρώτη δημόσια αντίδραση ήλθε από το Δημοτικό Συμβούλιο Ζίτσας, σε συνέχεια
επιστολής που είχε στείλει προς το
ΥΠΟΜΕΔΙ ο Δήμαρχος Μιχάλης
Πλιάκος για το ίδιο θέμα και προ της δημοσιοποίησης της λίστας έργων για το νέο ΕΣΠΑ.
Το ψήφισμα Δήμου Ζίτσας
Το Δημοτικό Συμβούλιο Ζίτσας,
ύστερα από εισήγηση του Δημάρχου, με ομόφωνο ψήφισμά του, εκφράζει τη
δυσαρέσκειά του και τη διαφωνία του για το γεγονός ότι η Ήπειρος μένει εκτός
σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
«Το σημαντικό διευρωπαϊκό έργο
της Ιόνιας Οδού, που αφορά άμεσα και τον Δήμο Ζίτσας, παραπέμπεται για άλλη μια
φορά στις καλένδες. Το οδικό τμήμα Πεδινής-Κακαβιάς, που αποτελεί την
ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, είναι επιτακτική ανάγκη, να συμπεριληφθεί στα έργα
προτεραιότητας του Υπουργείου», τονίζεται στο ψήφισμα, με το οποίο καλεί τον
Υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, «να δει το άδικο και να βγάλει από την απομόνωση
την περιοχή μας δημιουργώντας αναπτυξιακές προοπτικές και εντάσσοντας το
συγκεκριμένο έργο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον,
Αστική Ανάπτυξη” (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 της
Ε.Ε..
Ανεπαρκής και επικίνδυνος
Η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι
τα Ελληνοαλβανικά σύνορα είναι ζωτικό ζήτημα για το Νομό Ιωαννίνων, αφού
ο σημερινός εθνικός δρόμος – όπως κατ’ επανάληψη έχει επισημάνει ο
«Πρωινός Λόγος»- είναι ανεπαρκής και
επικίνδυνος για τους οδηγούς, καθώς έχει
κατασκευαστεί με προδιαγραφές που σήμερα δεν ανταποκρίνονται στην αυξημένη
κίνηση που υπάρχει κυρίως προς την Αλβανία.
Εκτός όμως από το Δήμο Ζίτσας,
αφορά τον Δήμο Ιωαννιτών αλλά και τους ακριτικούς Δήμους Πωγωνίου και Κόνιτσας
(καθώς ένα μεγάλο τμήμα του θα εξυπηρετεί και την κίνηση προς τα χωριά τους).
Εκτός της οδικής ασφάλειας, ο
συγκεκριμένος οδικός άξονας έχει και έντονα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά για όλο
το Νομό Ιωαννίνων, αλλά και γενικότερα για την Ήπειρο, καθώς θα διευκολύνει σε
μέγιστο βαθμό τη συγκοινωνία, τις εμπορικές και τουριστικές συναλλαγές με την
Αλβανία.
Σιωπή από το Υπουργείο
Όλα αυτά τα στοιχεία το
Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεν τα λαμβάνει υπόψη του, αλλά ούτε
και ο Υπουργός κ. Μ. Χρυσοχοϊδης, έχει δώσει σαφείς απαντήσεις τόσο στις
πρόσφατες επισκέψεις του στα Γιάννενα,
όσο και στις ερωτήσεις που είχε καταθέσει στη Βουλή ο βουλευτής Σταύρος
Καλογιάννης. Ενδεχομένως να αναζητούνται πόροι εκτός νέου ΕΣΠΑ, αλλά αυτοί
είναι πλέον δυσεύρετοι για αυτό και η ανησυχία μεγαλώνει για την τύχη του
έργου.
Σε αυτή πρέπει να προστεθεί και
ο προβληματισμός από τις προτεραιότητες που αποδεικνύεται ότι έχει θέσει για
οδικά έργα το Υπουργείο, στα οποία δεν
περιλαμβάνεται ούτε το Πεδινή-Κακαβιά, ούτε και κάποιο άλλο της Ηπείρου. Αντίθετα – θυμίζουμε – ότι στη λίστα
είναι το «Πάτρα- Πύργος», «Καλό Νερό-
Τσάκωνα», «Λαμία-Ξυνιάδα», παράκαμψη Χαλκίδας, σύνδεση Ακτίου με τον Δυτικό
Άξονα Βορρά – Νότου.
ΠΗΓΗ: www.proinoslogos.gr