Στην
έγκριση του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος Ηπείρου (2014-2020) αναφέρθηκε σε
σημερινές του δηλώσεις ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Συγκεκριμένα
απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων είπε και τα εξής:
"Εδώ
και πολλές ημέρες γνωρίζαμε ότι είχε τελειώσει η όλη διαδικασία για το
Πρόγραμμά μας, που ήταν το πρώτο μαζί με της Κρήτης που εγκρίθηκε, και
περιμέναμε να τελειώσουν όλα τα αποτελέσματα για να βγει κοινή ανακοίνωση. Το
πρόγραμμα είναι δομημένο κατά τέτοιο τρόπο που δεν προβλέπει πολλά χρήματα για
υποδομές, αλλά για να δώσει το δικαίωμα σε όσους θέλουν μέσα από την καινοτομία
και την επιχειρηματικότητα να κάνουν κάτι. Επίσης, επιτέλους, ασχολείται πάρα
πολύ μόνο με τις υποδομές που θα έχουν σχέση με το περιβάλλον και εκεί είμαστε
πανέτοιμοι με τις μελέτες που έχουμε ώριμες για όλα τα παράλια, ώστε να γίνουν
παρεμβάσεις χρήσιμες για τον τουρισμό μας.
Μας ενδιαφέρει να ακούσουμε προσεχώς
και τα αποτελέσματα για το πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης. Σε όλα τα άλλα η
Περιφέρεια Ηπείρου έχει ετοιμαστεί με όλους τους φορείς, για να είναι ένα
επιτυχημένο πρόγραμμα που θα δώσει διαφορετική βοήθεια στον τόπο από αυτή που
δινόταν μέχρι σήμερα στις υποδομές".
Ο
Περιφερειάρχης ανέφερε ακόμη η Ήπειρος ότι σε ζητήματα που αφορούν το
περιβάλλον και ειδικά στα αστικά απόβλητα, είναι μεν σε καλύτερη μοίρα από
άλλες περιοχές, έχει όμως ακόμη θέματα που πρέπει να λυθούν.
Η
Πολιτιστική Διαδρομή στα Αρχαία Θέατρα
Απαντώντας
σε άλλη ερώτηση που αφορούσε το έργο της Πολιτιστικής Διαδρομής στα Αρχαία
Θέατρα της Ηπείρου, ο Περιφερειάρχης είπε ότι υπάρχουν και άλλες συναρμόδιες
υπηρεσίες που πρέπει να εργαστούν για την προώθηση ων διαδικασιών. "Το
μεγάλο θέμα που έχουμε εμείς- τόνισε- είναι η αλλαγή όδευσης της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων
- Πρέβεζας, μέσα από την Αρχαία Νικόπολη. Υπήρχε μια εκκρεμότητα με την
οριστική έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, αντιμετωπίστηκε και το έργο θα
προχωρήσει άμεσα προς υλοποίηση. Για το Αρχαίο θέατρο Δωδώνης υπάρχουν
συγκεκριμένες μελέτες και θα συνεχιστούν οι εργασίες. Στην Αρχαία Αμβρακία
χρειάζεται μια συμπληρωματική μελέτη που θα γίνει από εθνικούς πόρους για τη
στήριξη με μικροπασσάλους όλης της περιοχής, ενώ είναι έτοιμη η μελέτη
στερέωσης του θεάτρου, ενώ έχουν προχωρήσει αρκετά τα θέματα στα αρχαία θέατρα
Νικόπολης, Κασσιώπης και Γιτάνων. Μετά είναι οι προσβάσεις για τις οποίες
απαιτούνται μικρές μελέτες και μένει η μεγάλη δομή της σύνδεσης των θεάτρων και
της προώθησης των τοπικών προϊόντων με ταυτότητα που θα αφορά τα πέντε θέατρα
της Ηπείρου".
Για
το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων
Τέλος
ερωτηθείς για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, τόνισε ότι πρέπει όλοι να πιέσουν ώστε
να τοποθετηθεί σύστημα πλοήγησης και να ολοκληρωθούν οι εργασίες που
χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους. "Αν δεν καταστεί δυνατό αυτό- πρόσθεσε-
θα μπορούσε να παραχωρηθεί σε ιδιώτες, γιατί διαφορετικά αν τελειώσει η Ιόνια
οδός, τότε το Αεροδρόμιο θα είναι άνευ αντικειμένου, όπως είναι και για τη
διαδρομή Ιωάννινα - Θεσσαλονίκη".
Σε
άλλο σημείο των δηλώσεων του, είπε: "Επίσης τόνισα πολλές φορές ότι μας
ενδιαφέρει το τμήμα από το Άκτιο προς τα Γιάννενα. Πρέπει κάποια στιγμή η
Πολιτική Αεροπορία να καταλάβει ότι δεν μπορεί να κρατάει στη σημερινή
κατάσταση το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων με διάφορα τερτίπια. Και για μένα είναι
τερτίπι, όταν οι ίδιοι έδιναν άδεια στην περιοχή του Αεροδρομίου (Νέα Ζωή) ώστε
να έχουν το δικαίωμα οι πολυκατοικίες να έχουν ύψος όσο οι στήλες της ΔΕΗ και
ξαφνικά σήμερα να ζητείται το "κόψιμο" ενός ορόφου για να τοποθετηθεί
το σύστημα πλοήγησης. Αυτά γίνονται από κέντρα που δεν θέλουν να γίνει κατά
κάποιο τρόπο σωστή εκμετάλλευση και σωστή λειτουργία του Αεροδρομίου
Ιωαννίνων".
ΠΗΓΗ: www.php.gov.gr