Απαντήσεις έδωσαν οι συναρμόδιοι Υπουργοί Ανάπτυξης
και Υποδομών στην Ερώτηση (υπ’ αριθ. πρωτ.: 3481/2014) που είχε καταθέσει στη
Βουλή ο Σταύρος Καλογιάννης, για τα θέματα: της ένταξης του έργου Ιωάννινα –
Καλπάκι – Κακαβιά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ώστε να δημοπρατηθεί και,
της παράλληλης επίσπευσης της ένταξής του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (2014 –
2020), όπως έγινε και για τον άξονα Πάτρα – Πύργος.
Στην απάντησή του ο Υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε
ουσιαστικά αναρμόδιος παραπέμποντας το θέμα στο Υπουργείο Υποδομών,
αναδεικνύοντας το έλλειμμα συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ των δύο
Υπουργείων.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών στο έγγραφό
του (υπ’ αριθ. πρωτ.: 1510/29.10.2014) αναφέρεται κατά κύριο λόγο στις
διαδικασίες προώθησης του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος που είναι «έργο
εμπροσθοβαρές και χρήζει άμεσης εγγραφής σε ΣΑΕ, ώστε να καταστεί δυνατή η
δημοπράτησή του… και να απορροφηθούν πόροι της νέας προγραμματικής περιόδου
2014 – 2020 άμεσα, στα πρώτα χρόνια υλοποίησής της».
Αναφέρει επιπλέον ο Υπουργός στην απάντησή του, ότι
όλα τα ανωτέρω ισχύουν βάσει του Ν. 4219/2013, στον οποίο ο οδικός άξονας Πάτρα
– Πύργος χαρακτηρίστηκε ως «έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας που συνεχίζει
και ολοκληρώνει την Σύβαση Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής,
Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου
“Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα”».
Ωστόσο στην ίδια απάντηση ο Υπουργός Υποδομών
αφιέρωσε μόλις μιάμιση γραμμή στο θέμα της Ερώτησης, αναφέροντας συγκεκριμένα
ότι «η ένταξη του έργου Ιωάννινα – Κακαβιά στο ΠΔΕ θα δρομολογηθεί ανάλογα με
την δυνατότητα συγχρηματοδότησης του έργου», μολονότι και αυτό τα έργο εμπίπτει
στην στρατηγική και τους ειδικούς στόχους του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ)
2014-2020, καθώς αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας οδού η οποία υλοποιείται και με
κονδύλια της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου (2007-2013) και παράλληλα
αναβαθμίζει το υφιστάμενο βασικό διασυνοριακό οδικό δίκτυο, σύμφωνα με τα
οριζόμενα στον Θεματικό Στόχο 7 του ΣΕΣ.
Κατόπιν αυτών ο Σταύρος Καλογιάννης επανήλθε στη
Βουλή, με νέα Ερώτησή του (υπ’ αριθ. πρωτ.: 4338/06.11.2014) για το θέμα, που
έχει ως εξής:
«Με προηγούμενη Ερώτησή μου είχα θέσει το θέμα της
ένταξης του έργου Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
ώστε να δημοπρατηθεί.
Στην απάντησή του ο Υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε
ουσιαστικά αναρμόδιος παραπέμποντας το θέμα στο Υπουργείο Υποδομών.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών στην
απάντησή του αναφέρθηκε κατά κύριο λόγο στις διαδικασίες προώθησης του οδικού
άξονα Πάτρα – Πύργος, τις σχετικές ρυθμίσεις του οποίου ψηφίσαμε προ έτους στη
Βουλή, αφιερώνοντας μόλις μιάμιση γραμμή στο θέμα της Ερώτησής μου, δηλώνοντας
συγκεκριμένα ότι «η ένταξη του έργου Ιωάννινα-Κακαβιά στο ΠΔΕ θα δρομολογηθεί
ανάλογα με την δυνατότητα συγχρηματοδότησης του έργου».
Τονίζω για μία ακόμη φορά ότι, ο οδικός άξονας
Ιωάννινα – Κακαβιά είναι το μοναδικό τμήμα του βασικού κορμού του διευρωπαϊκού
δικτύου μεταφορών που βρίσκεται ακόμα εκτός χρηματοδότησης, αν και έχει πλήρη
ωριμότητα.
Και καταλήγοντας, ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τους
δύο Υπουργούς:
◦ Πότε αναμένουν τα Υπουργεία να εγκριθούν από την
ΕΕ τα Επιχειρησιακά Προγράμματα της περιόδου 2014-2020, καθώς ήδη ολοκληρώνεται
το πρώτο έτος εφαρμογής τους;
◦ Προτίθενται εν τέλει τα συναρμόδια Υπουργεία να
συνεργαστούν για να εντάξουν το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά στο ΠΔΕ ώστε να κινηθεί η
διαδικασία δημοπράτησής του;