Δύο
μήνες περιθώριο έχει η Ελλάδα προκειμένου ν’ αλλάξει την νομοθεσία της για τα
πρατήρια καυσίμων αφορολόγητων ειδών στα χερσαία σύνορά της, μετά την απόφαση
της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μπει «φρένο» στα αφορολόγητα καύσιμα. Μία απόφαση
που συμπεριλαμβάνει και την δίοδο της Κακαβιάς.
Μετά
από αυτή την εξέλιξη, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ)
αισθάνεται δικαιωμένη, τονίζοντας σε ανακοίνωσή της ότι αυτό «αποτελεί
αποτέλεσμα καταγγελίας και δικαίωση των προσπαθειών της, που τα τελευταία
τέσσερα χρόνια διαμαρτύρεται στις ελληνικές και τις ευρωπαϊκές Αρχές,
επισημαίνοντας ότι η πώληση αφορολόγητου πετρελαίου στα σύνορα της χώρας
πλήττει τον υγιή ανταγωνισμό, στερεί από το ελληνικό δημόσιο σημαντικά έσοδα
και "χτυπάει" την ελληνική μεταφορά».
Τι
ζητάει η Ε.Ε.
Σύμφωνα
με την απόφαση της Ε.Ε., που έχει ημερομηνία 25 Σεπτεμβρίου, «ζητείται από την
Ελλάδα επισήμως να τροποποιήσει τη νομοθεσία, η οποία επιτρέπει στα πρατήρια
υγρών καυσίμων στα χερσαία σύνορά της με τους Κήπους (Τουρκία), την Κακκαβιά
(Αλβανία) και τους Ευζώνους (πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας) να
πωλούν καύσιμα χωρίς ειδικούς φόρους κατανάλωσης.
Η Επιτροπή θεωρεί ότι, όταν
ένα όχημα εφοδιάζεται με καύσιμα, το καύσιμο θα πρέπει να θεωρείται ότι έχει
πωληθεί για κατανάλωση και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να παραμείνει υπό καθεστώς
αναστολής φόρων.
Ως εκ τούτου, στην πώληση του εν λόγω καυσίμου θα πρέπει να
χρεώνονται ειδικοί φόροι κατανάλωσης, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία για τους
ειδικούς φόρους κατανάλωσης.
Το αίτημα λαμβάνει τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης.
Εάν η Ελλάδα δεν λάβει τα απαραίτητα μέτρα για συμμόρφωσή της εντός δύο μηνών,
η Επιτροπή μπορεί να την παραπέμψει στο Δικαστήριο της Ε.Ε».
ΠΗΓΗ:
www.proinoslogos.gr