Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και τίθεται
σε ισχύ η κοινή υπουργική απόφαση για την αλλαγή στη διαδικασία έκδοσης των
αστυνομικών ταυτοτήτων.
Από εδώ και στο εξής, οι
αιτούντες για έκδοση νέας ταυτότητας, θα υποβάλλουν στο αστυνομικό τμήμα αίτηση
για «αυτεπάγγελτη αναζήτηση των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο πιστοποιητικό
γέννησης», πράγμα που σημαίνει ότι περιορίζεται και ο αριθμός των
δικαιολογητικών που θα πρέπει να προσκομίζουν οι ίδιοι.
Ουσιαστικά, η αστυνομία θα
συγκεντρώνει τις πληροφορίες, όχι από τα δικαιολογητικά που θα προσκομίζει ο
ενδιαφερόμενος, αλλά μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου του
υπουργείου Εσωτερικών.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο
ΦΕΚ:
«Η αίτηση συμπληρώνεται από την
αρμόδια αστυνομική αρχή με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως
αυτά προκύπτουν από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου
(ΟΠΣΕΔ) του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό της περίπτωσης β,
εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα σύμφωνα με το άρθρο 4».
Τα δελτία αστυνομικών ταυτοτήτων
θα εκδίδονται «από το τμήμα ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου
για την περιφέρεια της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής ή Θεσσαλονίκης και από την
υποδιεύθυνση ή το τμήμα ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου για
την υπόλοιπη Χώρα».