Τα νέα ηλεκτρονικά παράβολα θα μπορούν να
εκδίδονται και από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Αυτό προβλέπει κοινή απόφαση
του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Μητσοτάκη και του υφυπουργού
Οικονομικών κ. Μαυραγάνη.
Η
ανωτέρω εκτύπωση σε περίπτωση που:
Για
την υποβολή της αίτησης, το φυσικό πρόσωπο ή ο εκπρόσωπος νομικού προσώπου
προσέρχεται στο ΚΕΠ και επιδεικνύει Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας, Διαβατήριο,
Δίπλωμα Οδήγησης ή Βιβλιάριο Ασθενείας για την απόδειξη ταυτότητας και στη
συνέχεια δηλώνει με ευθύνη του τα υποχρεωτικά κατά περίπτωση πεδία στην
εφαρμογή «e−Παράβολο».
Μετά
την «Οριστική Υποβολή Αιτήματος» και αφού η ηλεκτρονική εφαρμογή έχει ελέγξει
σε πραγματικό χρόνο τα στοιχεία του φορολογούμενου, εμφανίζονται στην οθόνη όλα
τα στοιχεία του αιτήματος, ο μοναδικός κωδικός παραβόλου/πληρωμής και η
καταληκτική ημερομηνία μέχρι την οποία ο ενδιαφερόμενος δύναται να πληρώσει το
σχετικό ποσό.
Τα εν λόγω στοιχεία δύναται και να εκτυπωθούν.
α)
το e−παράβολο απαιτείται σε αιτήσεις πιστοποιημένων διοικητικών διαδικασιών που
διεκπεραιώνουν τα ΚΕΠ, τότε η εκτύπωση «ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ για χρήση από τον
πολίτη» επιδίδεται στον συναλλασσόμενο πολίτη και η εκτύπωση «ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ για χρήση από τον φορέα ενσωματώνεται στον φάκελο της αίτησης προς
τον καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα υποδοχής του αιτήματος,
β)
για τις λοιπές περιπτώσεις οι οποίες δεν αφορούν πιστοποιημένες διοικητικές
διαδικασίες ΚΕΠ, τότε θα επιδίδεται στον συναλλασσόμενο πολίτη η εκτύπωση
«ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ για χρήση από τον πολίτη» και η εκτύπωση «ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ για χρήση από τον φορέα για να την καταθέσει αυτός στην αρμόδια
υπηρεσία.
Η
πληρωμή του e−παραβόλου γίνεται μέσω του τραπεζικού συστήματος. Για την
ενημέρωση των ΚΕΠ σχετικά με τη χρήση της εφαρμογής e−Παράβολο και ειδικότερα
για την καταχώριση του αιτήματος χορήγησης e−παραβόλου έχει αναρτηθεί
ανακοίνωση στο site της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων
(www.gsis.gr).
Για
την παροχή άμεσης βοήθειας στους υπαλλήλους των ΚΕΠ, καθ΄ όλο το ωράριο
λειτουργίας (καθημερινές 7:30 έως 20.00 και Σάββατα 8:00 έως 14:00), σε
περιπτώσεις τεχνικών ή άλλων προβλημάτων κατά την εφαρμογή της διαδικασίας,
συνιστάται με μέριμνα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και της Γενικής
Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών κέντρο τηλεφωνικής
υποστήριξης (help desk) ο αριθμός κλήσης του οποίου θα γνωστοποιηθεί πριν την
έναρξη υποβολής αιτήσεων στα ΚΕΠ. Η λειτουργία του κέντρου αυτού αποτελεί
απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης.