Το
«Έθνος της Κυριακής», αναφέρει ότι μέσα σε μία διετία οι οικογένειες έκοψαν κατά
20% τις δαπάνες τους για σούπερ μάρκετ ενώ ψωνίζουν περισσότερες φορές,
λιγότερα προϊόντα και μάλιστα όχι μόνο από μία αλυσίδα.
Τα
στοιχεία αυτά προκύπτουν από δύο έρευνες, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
για την καταναλωτική συμπεριφορά και του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου
Καταναλωτικών Αγαθών.
Σύμφωνα
με την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου που έγινε σε 2.100 νοικοκυριά οι
πιο φτωχοί δεσμεύουν μεγαλύτερο αναλογικά ποσό από το εισόδημά τους για αγορά
ειδών σούπερ μάρκετ.
Πλέον
το 65,8% (47,3% πέρυσι) αγοράζει φθηνότερα προϊόντα, το 72% (65,3% πέρυσι)
λιγότερα, το 75,9% συγκρίνει τιμές σε προϊόντα και καταστήματα και το 61,7%
περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.
Το
ποσό που αφήνουν οι περισσότεροι στο ταμείο δεν ξεπερνά τα 50 ευρώ.
Σύμφωνα
με την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου, το 50,5% των ερωτηθέντων ψωνίζει
μέχρι 5 φορές το μήνα με το ύψος της δαπάνης ανά επίσκεψη να διαμορφώνεται ως
εξής:
-
το 74,7% αφήνει μέχρι 50 ευρώ στο ταμείο
-
το 20,7% δαπανά από 51 έως 100 ευρώ
-
το 4,6% ξεπερνά τα 100 ευρώ
Η
μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 46,8 € παρουσιάζοντας
σημαντική μείωση από πέρυσι που ήταν 53,1 €.