Από την επόμενη σχολική χρονιά 2014-2015
συνολικά 231 σχολικές μονάδες σε διάφορες περιοχές της χώρας συγχωνεύονται, 49
καταργούνται, ενώ ιδρύονται 43.
Αυτά
ανακοίνωσε χθες ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου, τονίζοντας ότι οι
αποφάσεις ελήφθησαν «κατόπιν των εισηγήσεων των κατά τόπους Διευθύνσεων
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Ειδικότερα:
•
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ιδρύονται 5 Δημοτικά και 12 Νηπιαγωγεία, τα οποία
βρίσκονται, σε αρκετές περιπτώσεις, σε απομακρυσμένες, νησιωτικές ή ορεινές και
δύσβατες, με δύσκολες καιρικές συνθήκες περιοχές, ικανοποιώντας χρόνια αιτήματα
των κατοίκων τους. Οι αντίστοιχες ιδρύσεις το προηγούμενο σχολικό έτος ήταν 3
Δημοτικά και 2 Νηπιαγωγεία. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ιδρύονται 1 Γυμνάσιο,
1 Μουσικό Γυμνάσιο, 2 Γενικά Λύκεια, 4 Ημερήσια και 10 Εσπερινά Επαγγελματικά
Λύκεια (ΕΠΑΛ) και 8 Λυκειακές Τάξεις, εξυπηρετώντας εκπαιδευτικές και
αναπτυξιακές τοπικές ανάγκες. Ενδεικτικά, οι ιδρύσεις ΕΠΑΛ ικανοποιούν τις
απαιτήσεις των τοπικών κοινωνιών για επαγγελματική εξειδίκευση.
•
Στην Πρωτοβάθμια συγχωνεύονται 128 Δημοτικά σε 64 και 77 Νηπιαγωγεία σε 37. Στη
Δευτεροβάθμια συγχωνεύονται 10 Γυμνάσια σε 5, 6 Γενικά Λύκεια σε 3 και 10 ΕΠΑΛ
σε 5, με κριτήριο τη μειούμενη δυναμικότητα των σχολείων.
Σχεδόν
όλες οι συγχωνεύσεις αφορούν σχολικές μονάδες μεγάλων αστικών κέντρων και η
συγχώνευση στοχεύει στην καλύτερη λειτουργία και διοικητική οργάνωσή τους.
•
Στην Πρωτοβάθμια καταργούνται 15 Δημοτικά και 30 Νηπιαγωγεία και στη
Δευτεροβάθμια 1 Γυμνάσιο και 3 Ημερήσια ΕΠΑΛ. Τα συγκεκριμένα σχολεία είχαν
πολύ μικρό αριθμό μαθητών ή ήταν σε αναστολή λειτουργίας λόγω έλλειψης μαθητών.
•
Προάγονται, με αύξηση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών τους, 103 Δημοτικά
Σχολεία και 67 Νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη τις κτιριακές υποδομές και τον
αυξημένο αριθμό των μαθητών.
•
Στον αντίποδα υποβιβάζονται 130 Δημοτικά και 20 Νηπιαγωγεία, όπου το μαθητικό
δυναμικό ήταν μικρό.