Ελάχιστη
η τιμή του αμνοεριφίου στον παραγωγό σε σχέση με αυτή που φτάνει στο τσιγκέλι
Με φόντο την καταστροφή της κτηνοτροφίας η συζήτηση για το αρνί του Πάσχα
Καμία
απολύτως έκπληξη δεν αισθάνονται οι κτηνοτρόφοι και ειδικότερα εκείνοι που
ασχολούνται επαγγελματικά τα τελευταία χρόνια με την παραγωγή και πώληση
αμνοεριφίων την περίοδο του Πάσχα, από τα διαφημιστικά κόλπα κορυφαίων αλυσίδων
σούπερ μάρκετ, όπως το πρόσφατο με την ανακοίνωση για πώληση ντόπιων
αμνοεριφίων στην τιμή των 4 ευρώ.
Το
ζητούμενο βέβαια για τη συντριπτική πλειονότητα των παραγωγών δεν είναι τίποτε
άλλο παρά η διάθεση των αμνοεριφίων, σε τιμές που να δικαιώνουν και τον δικό
τους κόπο, αλλά και το κόστος εκτροφής.
Αυτό
όμως αποτελεί μία πραγματικότητα που πολύ απλά δεν καταγράφεται εδώ και πάρα
πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά, αφού οι τιμές παραγωγού μειώνονται συνεχώς,
την ίδια στιγμή που στον καταναλωτή τα προϊόντα διατίθενται σε πολύ μεγαλύτερες
τιμές.
Η
«καρτελοποίηση» της αγοράς αμνοεριφίων σύμφωνα με τον Χρήστο Τσιούρη, μέλος της
Ένωσης Αγροτών, δεν αποτελεί καινούριο φαινόμενο, όμως πλέον η κατάσταση έχει
περάσει σε ένα επόμενο στάδιο, όπου κύριο χαρακτηριστικό της είναι η
ολοκληρωτική καταστροφή της κτηνοτροφίας.
«Το
μήνυμα και η πραγματικότητα που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια είναι πως οι
παραγωγοί ή θα πουλήσουν σε συγκεκριμένους ανθρώπους ή δεν θα πουλήσουν
καθόλου. Σήμερα το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 2,5-3,5 ευρώ για κάθε αμνοερίφιο
και στο τσιγκέλι φτάνει ή και ξεπερνά τα 10 ευρώ. Από αυτά όμως ο παραγωγός δεν
κερδίζει τίποτε», σημείωσε ο κ. Τσιούρης για να χαρακτηρίσει επικοινωνιακά
παιχνίδια και μόνο φαινόμενα όπως αυτά των τελευταίων ημερών με διάθεση
αμνοεριφίων σε εξευτελιστικές τιμές.
«Όλη
η συζήτηση γίνεται για επικοινωνιακούς λόγους και μόνο, αφού ούτε ζήτηση
υπάρχει, ούτε και μεγάλη παραγωγή. Αφορμή αναζητούν όλοι για τον εμπαιγμό των
καταναλωτών και των παραγωγών», κατέληξε ο κ. Τσιούρης.
Η
αίσθηση των παραγωγών δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα, αφού όπως
διαπιστώθηκε μετά από την παρέμβαση του Περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη και τους
ελέγχους των υπηρεσιών της Διεύθυνσης Εμπορίου διαπιστώθηκε ότι όντως σε
συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που διαφήμιζε αρνί με τιμή μόλις 3,99 ευρώ
το κιλό, οι ποσότητες ήταν ελάχιστες και αποκλειστικός στόχος ήταν η προσέλκυση
περισσότερης πελατείας, όπως ανέφερε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Βαγγέλης
Βαγενάς.
«Έχουν
κληθεί οι αρμόδιοι να απαντήσουν», σημείωσε χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ:
www.epirusonline.gr