Σύμφωνα με την «Καθημερινή», σχετικά
με το τμήμα της Ιονίας Οδου, που αφορά άμεσα την Ήπειρο και είναι το Αντίρριο-Ιωάννινα, οι
ρυθμοί στο έργο είναι ακόμα χαμηλοί (η συνολική πρόοδος του έργου ανέρχεται στο
32,5%), αλλά ανεβαίνουν συνεχώς.
Σήμερα απασχολούνται 650 άτομα σε πέντε εργοτάξια
(Εύηνος, Αμβρακία, Σύκουλα, Γυμνότοπος, Πέρδικα), τα οποία εκτιμάται ότι τα
φθάσουν τα 3.000 μετά το καλοκαίρι.
Το χρονοδιάγραμμα του έργου, πάντως, είναι
ιδιαίτερα ευαίσθητο, καθώς μεγάλα τεχνικά έργα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει, ιδίως
στο βόρειο κομμάτι του.
Το έργο έχει 23 μεγάλες γέφυρες, εκ
των οποίων οι 8 δεν έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται (οι πιο προχωρημένες
είναι οι γέφυρες Ευήνου, στο 90% και Μακύνειας, στο 70%).
Επίσης εκκρεμούν ορισμένες απαλλοτριώσεις και
αρχαιολογικές ανασκαφές.
Η σημαντικότερη των εκκρεμοτήτων πάντως είναι η
σήραγγα της Κλόκοβας, που μόλις πρόσφατα αποφασίστηκε ότι θα κατασκευαστεί.
Ο εργολάβος πρέπει να καταθέσει το ταχύτερο δυνατόν
τις μελέτες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου (τόσο για την Κλόκοβα,
όσο και κάποια άλλα σημεία όπου αποφασίστηκε να γίνουν βελτιώσεις στη χάραξη).
Μόλις το Υπουργείο Περιβάλλοντος δώσει το «πράσινο
φως» θα μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων.
Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση της σήραγγας
τοποθετείται χρονικά από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών το καλοκαίρι του
2016.