Τι θα πρέπει να περιλαμβάνει η αίτηση
Ανάμεσα
στις νέες υπηρεσίες που θα παρέχουν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης πολιτών είναι και η
έκδοση Αποδεικτικού Φορολογικής Ενημερότητας, με μία απλή διαδικασία.
Έπειτα
από την υπογραφή της σχετικής υπουργικής απόφασης του υφυπουργού Οικονομικών κ.
Γιώργου Μαυραγάνη και του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκου
Μητσοτάκη, αυτό θα είναι δυνατό μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου πολίτη ή του
νόμιμα εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου, όπως αναφέρει το «Βήμα».
Η
αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει:
Αν
υποβάλλεται από φυσικό πρόσωπο, ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, Αριθμό Φορολογικού
Μητρώου, διεύθυνση επαγγέλματος και κατοικίας, αριθμό δελτίου αστυνομικής
ταυτότητας ή διαβατηρίου, αν πρόκειται για αλλοδαπούς,
Αν
υποβάλλεται από νομικό πρόσωπο, επωνυμία, διεύθυνση και Αριθμό Φορολογικού
Μητρώου,
Το
σκοπό για τον οποίο ζητείται,
Το
φορέα στον οποίο θα κατατεθεί,
Το
ακίνητο το οποίο θα μεταβιβαστεί ή επί του οποίου θα συσταθεί εμπράγματο
δικαίωμα, εάν ζητείται για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπραγμάτου
δικαιώματος επ' αυτού,
Τα
στοιχεία του τίτλου πληρωμής, εάν ζητείται για είσπραξη χρημάτων.
Με
τη χρήση των κωδικών πρόσβασης του συστήματος ΕΡΜΗΣ, ο εξουσιοδοτημένος
υπάλληλος του ΚΕΠ μπαίνει στην ηλεκτρονική υπηρεσία χορήγησης Αποδεικτικού
Ενημερότητας του συστήματος TAXISnet και συμπληρώνει, στην εμφανιζόμενη σχετική
σελίδα, τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του φυσικού ή μη φυσικού προσώπου
για τον οποίο επιθυμεί τη χρήση της υπηρεσίας.
Μετά
την ολοκλήρωση στο σύστημα TAXISnet των απαραίτητων σχετικών ελέγχων σύμφωνα με
την ισχύουσα νομοθεσία, ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος του ΚΕΠ εκτυπώνει και
παραδίδει στον ενδιαφερόμενο το Αποδεικτικό Ενημερότητας, ή ενημερώνει ότι δεν
είναι δυνατή η χορήγηση αποδεικτικού μέσω διαδικτύου, όταν στο σύστημα
εμφανίζεται το μήνυμα «Ο φορολογούμενος πρέπει να απευθυνθεί σε ΔΟΥ για το
αποδεικτικό ενημερότητας».