Σε
υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό και μάρκετινγκ επενδύει η γαλακτοβιομηχανία ΔΩΔΩΝΗ
Το
επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας για τα επόμενα τρία χρόνια, μέσα από τη
διαρκή προσπάθεια αξιοποίησης των εμπορικών της δυνατοτήτων και του ονόματος
που διαθέτει, κατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά των γαλακτοκομικών, παρουσίασε
η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ.
Ένα
χρόνο μετά την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στη γαλακτοβιομηχανία και
μετά από αλλαγές που έχουν συντελεστεί σχεδόν σε όλα τα επίπεδα της καθημερινής
παραγωγικής διαδικασίας και του τρόπου λειτουργίας της επιχείρησης, ο Γενικός
Διευθυντής της ΔΩΔΩΝΗ Tom Seepers, ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Γ. Βιτάλης και ο
αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Κ. Ιωακειμίδης σε συνέντευξη τύπου που
παραχώρησαν αναφέρθηκαν σε όλα τα ζητήματα της εταιρείας που συμπληρώνει τη
φετινή χρονιά 50 χρόνια λειτουργίας και προσφοράς.
Στη
συνέντευξη δόθηκαν απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις, καλύπτοντας και το
παραμικρό κενό, που αφορά και στις προθέσεις της εταιρείας και στον τρόπο με
τον οποίο σκοπεύει να κινηθεί το επόμενο διάστημα, τόσο σε σχέση με τους
παραγωγούς, όσο και σε σχέση με τους άλλους μετόχους.
Πέντε
πυλώνες
Η
ενδυνάμωση της εταιρείας αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τη διοίκηση, που
προχωρά με συγκεκριμένο πλάνο στην οργανωτική της ενίσχυση, τον εκσυγχρονισμό
των υποδομών, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, την ενίσχυση του μάρκετινγκ
και των πωλήσεων και την επένδυση κεφαλαίων.
Κομβικό
σημείο που κρίνει μέχρι στιγμής τις εξελίξεις είναι αναμφίβολα η εικόνα των
πωλήσεων στην εγχώρια αγορά και στο εξωτερικό με την εταιρεία να πέφτει από τα
104 εκ. ευρώ πωλήσεων το 2010 στα 83 εκ. ευρώ το 2012, ωστόσο να σταθεροποιεί
την πτωτική αυτή τάση τη φετινή χρονιά, κυρίως λόγω της αλματώδους αύξησης των
εξαγωγών.
Τους
τελευταίους μήνες η εταιρεία έχει κάνει 40 προσλήψεις μόνιμων εργαζομένων, και
απασχολεί στο σύνολό τους 278 υπαλλήλους. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη επένδυσης
στο ανθρώπινο δυναμικό δημιουργεί την Ακαδημία ΔΩΔΩΝΗ, ένα πρόγραμμα διαρκούς
εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εργαζομένων και των συνεργατών της.
Εκτός
από τη φέτα, η ΔΩΔΩΝΗ παράγει συνολικά 80 προϊόντα και σύντομα θα είναι σε θέση
να παρουσιάσει νέα προϊόντα, έτοιμα να κατακτήσουν τη δική τους ξεχωριστή θέση
στην εγχώρια και την ξένη αγορά.
Η
εξωστρέφεια
Η
ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας της εταιρείας αποτελεί κορυφαία
προτεραιότητα για τη διοίκηση με τον κ. Seepers να τονίζει πως η ΔΩΔΩΝΗ
εξακολουθεί να διαθέτει υψηλής ποιότητας προϊόντα, ηγετική θέση στην αγορά και
υψηλό επίπεδο αναγνωρισιμότητας. Επίσης, διαθέτει το καλύτερο γάλα σε ποιότητα
στη χώρα.
Η
εταιρεία σχεδιάζει να πραγματοποιήσει επενδύσεις 3 εκ. ευρώ το 2014 σε
εξοπλισμό, με στόχο αφενός την επέκταση της παραγωγικής δυνατότητας, την
ενίσχυση της αποδοτικότητας και αφετέρου τη δυνατότητα προσφοράς προϊόντων
στους καταναλωτές, με ποικιλίες συσκευασιών.
Τα
κέρδη που δεν επενδύθηκαν
Ξεχωριστής
σημασίας η αναφορά του κ. Seepers, ότι η εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια είχε
επικεντρωθεί κυρίως στην παραγωγική διαδικασία και όχι στην κατανάλωση και στην
αγορά, διακινδυνεύοντας με τον τρόπο αυτό τις μελλοντικές της προοπτικές.
«Τα
τελευταία χρόνια η εταιρεία ήταν ελαφρώς κερδοφόρα στα χαρτιά, στους
ισολογισμούς που εμφανίζονταν, όμως δεν επενδύθηκαν χρήματα σε ανθρώπινο
δυναμικό, στο μάρκετινγκ, στις υποδομές, ούτε έγινε προσπάθεια να γίνει πιο
παραγωγική και αποδοτική. Επιβαρύνθηκε με ένα υψηλό κόστος παραγωγής που δεν
της επέτρεψε να φτάσει στο μέγιστο που μπορούσε εμπορικά. Εάν η εταιρεία είχε
κάνει τις επενδύσεις που μπορούσε στο παρελθόν, θα ήταν ζημιογόνα για μεγάλο
χρονικό διάστημα. Εμείς θέλουμε να χτίσουμε τις βάσεις για να ενισχύσουμε την
ηγετική της θέση στην αγορά», τόνισε ο κ. Seepers.
Επίκειται
αύξηση Μετοχικού
Κεφαλαίου
Μία
σπουδαία είδηση έδωσε ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Γ. Βιτάλης, τονίζοντας πως ο
σχεδιασμός των επενδύσεων προϋποθέτει και μία σημαντική αύξηση του μετοχικού
κεφαλαίου.
Αυτό
όμως ενδεχομένως να δημιουργήσει πρόβλημα στους Συνεταιρισμούς που μετέχουν με
το 33% στην εταιρεία.
«Το
πιθανότερο είναι να μη μπορούν να ακολουθήσουν την αύξηση. Είμαστε ανοιχτοί
ωστόσο σε συζητήσεις μαζί τους γιατί δεν είναι στις προθέσεις μας να μειώσουμε
το ποσοστό τους», σημείωσε ο κ. Βιτάλης.
Ανοιχτό
άφησε επίσης ο κ. Seepers το ενδεχόμενο συνεργασιών ή και εξαγοράς κάποιας
άλλης εταιρείας του κλάδου.
«Συζητάμε
ήδη με κάποιους, όμως υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν δανεισμό μεγαλύτερο από
την αξία της εταιρείας τους. Προτεραιότητά μας είναι να βελτιώσουμε και να
ενισχύσουμε την εταιρεία», τόνισε.
Μήνυμα
στους παραγωγούς
Το
Δ.Σ. της εταιρείας παρείχε για μία ακόμη φορά τη διαβεβαίωση ότι θα συνεχίσει
να αγοράζει το γάλα από το σύνολο των παραγωγών, κάτι που καμία άλλη εταιρεία,
όπως αναφέρθηκε, δεν θα ήταν διατεθειμένη να το κάνει.
Ο
κ. Seepers ωστόσο τόνισε πως ο μεγάλος αριθμός των μικρών παραγωγών είναι ένα
σημαντικό πρόβλημα για την εταιρεία, δείχνοντας το δρόμο των συνεργασιών για
τους παραγωγούς.
«Ο
καλύτερος τρόπος για να στηρίξει η ΔΩΔΩΝΗ την τοπική παραγωγή, είναι η αύξηση
των πωλήσεων. Με τον τρόπο αυτό θα έχουμε τη δυνατότητα να ενισχύσουμε την
παραγωγή και να αγοράζουμε περισσότερο γάλα, κάτι που πιστεύουμε ότι θα γίνει
τα επόμενα χρόνια. Πέρυσι η εταιρεία αγόρασε περισσότερο γάλα από αυτό που
χρειαζόταν, γιατί αντιλαμβανόμαστε και τον κοινωνικό ρόλο της εταιρείας στην
περιοχή. Εάν διαχειριστούμε καλύτερα τις ποσότητες γάλακτος, θα έχουμε πιο
παραγωγική διαδικασία και καλύτερη απόδοση», τόνισε ο κ. Seepers, για να
καταλήξει λέγοντας πως η ανακοίνωση των τιμών της νέας γαλακτοκομικής περιόδου
δεν απέφερε αρνητικά αποτελέσματα, στη συνεργασία με παραγωγούς.
«Υπήρξαν
φήμες ότι ένας αριθμός παραγωγών έφυγε από τη ΔΩΔΩΝΗ, αλλά με την ανακοίνωση
των τιμών, ακόμη και αυτοί οι κτηνοτρόφοι που το σκέφτονταν έχουν επιστρέψει σε
εμάς», σημείωσε.
ΠΗΓΗ:
www.epirusonline.gr