Σε φάση κατασκευής έχει εισέλθει πλέον η Ιόνια Οδός μετά από
σχεδόν 3 χρόνια απραξίας. Ο οδικός άξονας από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα
έχει συνολικό μήκος 196χλμ. Τα τμήματα που θα κατασκευαστούν είναι τα:
Αντίρριο-Κεφαλόβρυσο, Κουβαράς-Άγιος Δημήτριος (Άρτα), Φιλιππιαδα-Ίωάννινα. Τα
έργα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2016..
Το μοναδικό θέμα με την Ιόνια Οδό είναι η Κλόκοβα. Στη σύμβαση περιλαμβάνονται
δύο λύσεις για την Κλόκοβα, το τμήμα του δρόμου πριν από το Αντίρριο: η μια
είναι η διπλή σήραγγα και η άλλη η χάραξη περιμετρικά του βουνού.
Η τελική λύση θα εξαρτηθεί από την απόφαση του ΣτΕ που εκκρεμεί ακόμα. Η απόφαση από το ΣτΕ σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις δεν θα αργήσει και εντός του 2014 θα έχουμε την τελική λύση.
Η σήραγγα της Κλόκοβας (εφόσον επιλεγεί) θα έχει μήκος περίπου2,5 χιλιόμετρα και
θα διασφαλίζει την άνετη διέλευση των οδηγών από το σημερινό επικίνδυνο
πέρασμα. Η δεύτερη περίπτωση περιλαμβάνει την διαπλάτυνση του σημερινού σημείου
που διακρίνεται σήμερα από στενότητα.
Θα πρέπει να τονίσουμε πως η σύμβαση παραχώρησης σταματά στην είσοδο της πόλης των Ιωαννίνων όπου ο δρόμος συνδέεται με την Εγνατία Οδό.
Η τελική λύση θα εξαρτηθεί από την απόφαση του ΣτΕ που εκκρεμεί ακόμα. Η απόφαση από το ΣτΕ σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις δεν θα αργήσει και εντός του 2014 θα έχουμε την τελική λύση.
Η σήραγγα της Κλόκοβας (εφόσον επιλεγεί) θα έχει μήκος περίπου
Θα πρέπει να τονίσουμε πως η σύμβαση παραχώρησης σταματά στην είσοδο της πόλης των Ιωαννίνων όπου ο δρόμος συνδέεται με την Εγνατία Οδό.
Ωστόσο υπάρχει ένα ακόμα τμήμα που θα κατασκευαστεί ως
δημόσιο έργο και αναφερόμαστε στο Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακκαβιά, ο οποίος
έχει πλήρη ωριμότητα.
Σύμφωνα με πηγές το έργο δεν θα καθυστερήσει να δημοπρατηθεί
και θα είναι ένα από τα σημαντικά οδικά έργα του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.