Σε
ελεύθερη πτώση οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ
Αδειάζει
το καλάθι του σούπερ μάρκετ για πολλούς Έλληνες καταναλωτές, καθώς αδυνατούν να
προμηθευτούν ακόμη και τα φθηνά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πλέον δεν
είναι τόσο φθηνά.
Παρά
το κλίμα αισιοδοξίας που προσπαθούν να διατηρήσουν οι εκπρόσωποι του κλάδου,
σταθερά μειούμενη βαίνει η πορεία των πωλήσεων συνολικά στις αλυσίδες της
οργανωμένης λιανικής, οι οποίες στο οκτάμηνο φέτος έχουν χάσει 100.000.000
ευρώ, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα, το 2012.
Ειδικότερα,
στο σύνολο του λιανεμπορίου, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν, την περίοδο
Ιανουαρίου-Αυγούστου, σε 3,30 δισ. ευρώ από 3,42 δισ. ευρώ, το οκτάμηνο του
2012.
Την
ίδια ώρα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται ότι χάνουν τη «φόρα» που
είχαν, μια και τα νοικοκυριά περιορίζουν στο ελάχιστο τις δαπάνες τους, για να
μπορέσουν να ανταποκριθούν στις τεράστιες φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Στο
οκτάμηνο του 2013, οι πωλήσεις της ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν οριακά κατά
0,4% και ανήλθαν σε 299.000.000 ευρώ, με πολλά προϊόντα στις ταχυκίνητες
κατηγορίες να παρουσιάζουν απώλειες.