Συνολικά
βεβαιώθηκαν (2.230) παραβάσεις ενώ εντοπίστηκαν (23) οδηγοί που οδηγούσαν υπό
την επήρεια αλκοόλ, (600) για υπερβολική ταχύτητα καθώς και (181) ανασφάλιστα
οχήματα.
Με στόχο την διαρκή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών στα ζητήματα οδικής ασφάλειας δημοσιοποιούνται συγκεντρωτικά-συγκριτικά στοιχεία που αφορούν, τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις για τον Ιούλιο του 2013 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
α. Τροχαία Ατυχήματα
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Ηπείρου, σημειώθηκαν 19 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 20 το 2012).
8 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμου (το ίδιο και το 2012)
6 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμου (έναντι 9 το 2012)
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 34 παθόντες (έναντι 36 το 2012).
11 σοβαρά τραυματίες (έναντι 9 το 2012)
18 ελαφρά τραυματίες (έναντι 24 το 2012)
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
Κίνηση σε αντίθετο ρεύμα
Υπερβολική ταχύτητα.
Αντικανονικό προσπέρασμα.
Παραβίαση προτεραιότητας.
Παραβίαση σηματοδότη.
Απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Λοιπά αίτια αναφερόμενα στον οδηγό.
β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης
Κατά την διάρκεια των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο του 2013 βεβαιώθηκαν (2.230) παραβάσεις, από τις οποίες ξεχωρίζουν οι επικίνδυνες καθώς οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα και επηρεάζουν καθοριστικά το αποτέλεσμά του.
Βεβαιώθηκαν:
600 για υπερβολική ταχύτητα.
23 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη).
123 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση.
44 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.
21 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
4 για παραβίαση προτεραιότητας.
15 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
13 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
26 για αντικανονικό προσπέρασμα.
7 για αντικανονικούς ελιγμούς.
Σημειώνεται επίσης ότι τον προηγούμενο μήνα βεβαιώθηκαν (181 ) παραβάσεις που αφορούν ανασφάλιστα οχήματα.
γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Ιδιαίτερα για την θερινή περίοδο εφαρμόζεται από τις υπηρεσίες τροχαίας στις τουριστικές περιοχές συγκεκριμένος σχεδιασμός για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο την συστηματοποίηση ελέγχων σε οχήματα, δίκυκλες και τετράτροχες μοτοσυκλέτες καθώς και σε τουριστικά λεωφορεία και λοιπά οχήματα μεταφοράς παραθεριστών, ενώ παράλληλα εφαρμόζονται και αυξημένα μέτρα διευκόλυνσης κυκλοφορίας όπου απαιτείται.
Επιπλέον επισημαίνεται:
Δεν οδηγώ όταν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
Σέβομαι τα όρια ταχύτητας.
Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Φορώ πάντοτε ζώνη ασφαλείας.
Τοποθετώ τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσυκλέτα, φορώ πάντα κράνος.
Στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας είναι διαθέσιμα σε ειδικό banner τηλεοπτικά spots οδικής ασφάλειας.
Με στόχο την διαρκή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών στα ζητήματα οδικής ασφάλειας δημοσιοποιούνται συγκεντρωτικά-συγκριτικά στοιχεία που αφορούν, τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις για τον Ιούλιο του 2013 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
α. Τροχαία Ατυχήματα
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Ηπείρου, σημειώθηκαν 19 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 20 το 2012).
Ειδικότερα,
σημειώθηκαν:
5
θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (έναντι 3 το 2012) 8 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμου (το ίδιο και το 2012)
6 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμου (έναντι 9 το 2012)
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 34 παθόντες (έναντι 36 το 2012).
Ειδικότερα καταγράφηκαν:
5
νεκροί (έναντι 3 το 2012) 11 σοβαρά τραυματίες (έναντι 9 το 2012)
18 ελαφρά τραυματίες (έναντι 24 το 2012)
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
Κίνηση σε αντίθετο ρεύμα
Υπερβολική ταχύτητα.
Αντικανονικό προσπέρασμα.
Παραβίαση προτεραιότητας.
Παραβίαση σηματοδότη.
Απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Λοιπά αίτια αναφερόμενα στον οδηγό.
β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης
Κατά την διάρκεια των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο του 2013 βεβαιώθηκαν (2.230) παραβάσεις, από τις οποίες ξεχωρίζουν οι επικίνδυνες καθώς οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα και επηρεάζουν καθοριστικά το αποτέλεσμά του.
Βεβαιώθηκαν:
600 για υπερβολική ταχύτητα.
23 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη).
123 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση.
44 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.
21 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
4 για παραβίαση προτεραιότητας.
15 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
13 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
26 για αντικανονικό προσπέρασμα.
7 για αντικανονικούς ελιγμούς.
Σημειώνεται επίσης ότι τον προηγούμενο μήνα βεβαιώθηκαν (181 ) παραβάσεις που αφορούν ανασφάλιστα οχήματα.
γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Ιδιαίτερα για την θερινή περίοδο εφαρμόζεται από τις υπηρεσίες τροχαίας στις τουριστικές περιοχές συγκεκριμένος σχεδιασμός για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο την συστηματοποίηση ελέγχων σε οχήματα, δίκυκλες και τετράτροχες μοτοσυκλέτες καθώς και σε τουριστικά λεωφορεία και λοιπά οχήματα μεταφοράς παραθεριστών, ενώ παράλληλα εφαρμόζονται και αυξημένα μέτρα διευκόλυνσης κυκλοφορίας όπου απαιτείται.
Επιπλέον επισημαίνεται:
Δεν οδηγώ όταν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
Σέβομαι τα όρια ταχύτητας.
Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Φορώ πάντοτε ζώνη ασφαλείας.
Τοποθετώ τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσυκλέτα, φορώ πάντα κράνος.
Στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας είναι διαθέσιμα σε ειδικό banner τηλεοπτικά spots οδικής ασφάλειας.