Απάντηση του Υπ. Άμυνας στην βουλευτή Α. Ασημακοπούλου
Το δρόμο της αποκρατικοποίησης παίρνουν Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, Λιμάνι Ηγουμενίτσας και Εγνατία Οδός
Έτσι, μετά το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το Λιμάνι Ηγουμενίτσας και βέβαια την Εγνατία Οδό, η Μεταλλουργική, που για χρόνια δραστηριοποιείται στην κατασκευή νομισμάτων και βρίσκεται στο ακριτικό Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, θα βγει στο … σφυρί.
Όπως αναφέρεται στην απάντηση του κ. Παναγιωτόπουλου «έχει ήδη αποφασιστεί η αποκρατικοποίηση του ομίλου των ΕΑΣ ΑΒΕΕ (σ.σ. στον οποίο ανήκει η Μεταλλουργική). Σε κάθε περίπτωση, η διαδικασία αποκρατικοποίησης θα συντονιστεί από το ΤΑΙΠΕΔ, που ανήκει στην αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομικών».
Να σημειωθεί, ότι η Μεταλλουργική Βιομηχανία Ηπείρου είναι σήμερα η μοναδική στην Ελλάδα που κατασκευάζει νομίσματα, όχι μόνο ευρώ, αλλά και διάφορα άλλα, ενώ τα προβλήματα που την ταλαιπωρούσαν στο παρελθόν έχουν φθάσει μέχρι και τη Βουλή, με αλλεπάλληλες ερωτήσεις Ηπειρωτών και όχι μόνο βουλευτών.
Απαίτηση της Ηπειρωτικής κοινωνίας είναι η Μεταλλουργική να παραμείνει στην περιοχή, όπως φαίνεται όμως μετά και την απάντηση του Υπουργού Άμυνας, σύντομα αναμένεται να έχει νέο αφεντικό.
Στο μεταξύ, ιδιαίτερα κρίσιμο θεωρείται το επόμενο τρίμηνο, καθώς έχουν προγραμματιστεί μια σειρά από αποκρατικοποιήσεις, οι οποίες θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία της χώρας και θα κρίνουν το επίπεδο αξιολόγησής της από την Τρόικα.
Στο… κάδρο μπαίνει βεβαίως και η Ήπειρος, η οποία προσδοκά σε καλύτερες ημέρες από τις αποκρατικοποιήσεις, ιδιαίτερα σε ό, τι αφορά την τουριστική ανάπτυξη. Στη λίστα με τις αποκρατικοποιήσεις που ενδιαφέρουν την Ήπειρο είναι το Λιμάνι Ηγουμενίτσας και το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων.
Ιδιαίτερα για το πρώτο, εκφράζεται η άποψη, ότι εάν τελικά προχωρήσει χωρίς εμπόδια το σχέδιο, η ανάπτυξή του θα είναι ραγδαία, ενώ πολλοί συνδέουν την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, με τις συζητήσεις για την κατασκευή εμπορευματικού σταθμού στην Ηγουμενίτσα, που θα καταστήσει τη Θεσπρωτία, κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Σε ό, τι αφορά το αεροδρόμιο Ιωαννίνων άπαντες τονίζουν, ότι η ιδιωτικοποίησή του θα εντείνει το ρυθμό των εργασιών αναβάθμισής του και έτσι, τα Γιάννινα ίσως μπορέσουν να δουν και πτήσεις «τσάρτερ», με ό, τι αυτό σημαίνει για την τουριστική ανάπτυξη όλης της Ηπείρου.
Στην Εγνατία…
Τέλος, η Εγνατία Οδός αναμένεται, επίσης, να ιδιωτικοποιηθεί μέσα στο 2013. Ο πιο σύγχρονος οδικός άξονας της χώρας αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα «φιλέτα» του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο προσδοκά σε έσοδα, τόσο από την πώληση, όσο και από την γενικότερη ανάπτυξη του οδικού άξονα.
Παρά το γεγονός, ότι τα έσοδα από τα διόδια είναι μειωμένα ακόμη και ως 40%, η Κυβέρνηση ελπίζει στο νεοαναδειόμενο τουριστικό «κύμα» από τα Βαλκάνια, το οποίο «έσωσε» το καλοκαίρι που πέρασε τον οδικό άξονα.
ΠΗΓΗ: www.proinoslogos.gr