Η ειδική περίπτωση της Ιόνιας Οδού
Το έργο της Ιόνιας Οδού είναι το σημαντικότερο έργο που έχει εκτελεστεί ποτέ στην Ήπειρο αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα στη Δυτική Ελλάδα. Με την κατασκευή του η μετακίνηση από τα Ιωάννινα στην Αθήνα, θα μειωθεί δραστικά ενώ το ταξίδι θα είναι άνετο και ασφαλές.
Τα παγωμένα έργα μετρούν περίπου 2 χρόνια στασιμότητας και όλοι τώρα περιμένουν το «λάκτισμα» για την επανέναρξη των εργασιών που θα σημάνει το τέλος του συναγερμού και την ενεργοποίηση των εργοταξίων.
Στο φυσικό αντικείμενο του έργου οι επιδόσεις είναι μέτριες με ένα ποσοστό 30,54%, ποσοστό που δείχνει πως ο χρόνος που θα απαιτηθεί για να δούμε ολοκληρωμένο τον οδικό άξονα από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα θα είναι μεγαλύτερος σε σχέση με τα υπόλοιπα 3 έργα (Ολυμπία, Ε65, Αιγαίου).
Αυτό γιατί μεγάλο ποσοστό του έργου γίνεται σε νέα χάραξη και όχι διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού και γιατί «έτοιμος δρόμος», δηλαδή τμήματα που έχουν ήδη κατασκευαστεί είναι μόλις 55χλμ σε σύνολο 196χλμ.
Επίσης υπάρχει η εκκρεμότητα με την κατασκευή ή όχι σήραγγας στην Κλόκοβα, το βουνό που βρίσκεται αμέσως μετά το Αντίρριο. Ανάλογα με τις αποφάσεις θα έχουμε και το αντίστοιχο χρονοδιάγραμμα.
Τα παγωμένα έργα μετρούν περίπου 2 χρόνια στασιμότητας και όλοι τώρα περιμένουν το «λάκτισμα» για την επανέναρξη των εργασιών που θα σημάνει το τέλος του συναγερμού και την ενεργοποίηση των εργοταξίων.
Στο φυσικό αντικείμενο του έργου οι επιδόσεις είναι μέτριες με ένα ποσοστό 30,54%, ποσοστό που δείχνει πως ο χρόνος που θα απαιτηθεί για να δούμε ολοκληρωμένο τον οδικό άξονα από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα θα είναι μεγαλύτερος σε σχέση με τα υπόλοιπα 3 έργα (Ολυμπία, Ε65, Αιγαίου).
Αυτό γιατί μεγάλο ποσοστό του έργου γίνεται σε νέα χάραξη και όχι διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού και γιατί «έτοιμος δρόμος», δηλαδή τμήματα που έχουν ήδη κατασκευαστεί είναι μόλις 55χλμ σε σύνολο 196χλμ.
Επίσης υπάρχει η εκκρεμότητα με την κατασκευή ή όχι σήραγγας στην Κλόκοβα, το βουνό που βρίσκεται αμέσως μετά το Αντίρριο. Ανάλογα με τις αποφάσεις θα έχουμε και το αντίστοιχο χρονοδιάγραμμα.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑΓια τη σύμβαση παραχώρησης της Ιόνιας οδού (Αντίρριο - Ιωάννινα), που περιλαμβάνει και την εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας μέχρι τη Σκάρφεια, το υπουργείο κατέβαλε 354 εκατ. ευρώ από τη συμμετοχή του Δημοσίου και υπολείπονται 220 εκατ., τα οποία, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, θα γίνει μετά την ολοκλήρωση του έργου.
Έχει εκτελεστεί το 30,54% του φυσικού αντικειμένου, έναντι του προγραμματισμένου 78,85%. Για απαλλοτριώσεις στο εν λόγω τμήμα Αντίρριο - Ιωάννινα το Δημόσιο έχει δώσει 56,1 εκατ. ευρώ περίπου.
Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΚαι αύριο να ξεκινούσαν τα έργα θα χρειάζονταν τουλάχιστον 3 χρόνια για να δούμε τον οδικό άξονα να κυκλοφορείται από άκρη σε άκρη. Το 2016 φαντάζει ως λογική χρονιά ολοκλήρωσης καθώς ακόμα και οι εργασίες που έχουν εκτελεστεί λόγω εγκατάλειψης θα απαιτήσουν ένα χρονικό διάστημα για να διαπιστωθεί η κατάσταση τους.
Φυσικά όλα τα παραπάνω θα γίνουν πραγματικότητα αν δεν έχουμε «δράματα» της τελευταίας στιγμής είτε από τις Βρυξέλλες, είτε από τις τράπεζες. Το γερό χαρτί στην περίπτωση της Ιόνιας Οδού δεν είναι ο άξονας Αντίρριο-Ιωάννινα καθώς οι μελέτες δεν είναι ενθαρρυντικές αλλά το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια που υπάγεται κάτω από την ίδια σύμβαση και αποφέρει «πακτωλό» χρημάτων από τα διόδια.
Η παρουσία πάντως του ίδιου του Υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών κου Χατζηδάκη στις Βρυξέλλες σήμερα και αύριο, δείχνει και την βαρύτητα με την οποία το ΥΠΑΝΥΠ αντιμετωπίζει το θέμα της Ιόνιας Οδού και των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων καθώς το θέμα χρονίζει επικίνδυνα.
Έχει εκτελεστεί το 30,54% του φυσικού αντικειμένου, έναντι του προγραμματισμένου 78,85%. Για απαλλοτριώσεις στο εν λόγω τμήμα Αντίρριο - Ιωάννινα το Δημόσιο έχει δώσει 56,1 εκατ. ευρώ περίπου.
Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΚαι αύριο να ξεκινούσαν τα έργα θα χρειάζονταν τουλάχιστον 3 χρόνια για να δούμε τον οδικό άξονα να κυκλοφορείται από άκρη σε άκρη. Το 2016 φαντάζει ως λογική χρονιά ολοκλήρωσης καθώς ακόμα και οι εργασίες που έχουν εκτελεστεί λόγω εγκατάλειψης θα απαιτήσουν ένα χρονικό διάστημα για να διαπιστωθεί η κατάσταση τους.
Φυσικά όλα τα παραπάνω θα γίνουν πραγματικότητα αν δεν έχουμε «δράματα» της τελευταίας στιγμής είτε από τις Βρυξέλλες, είτε από τις τράπεζες. Το γερό χαρτί στην περίπτωση της Ιόνιας Οδού δεν είναι ο άξονας Αντίρριο-Ιωάννινα καθώς οι μελέτες δεν είναι ενθαρρυντικές αλλά το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια που υπάγεται κάτω από την ίδια σύμβαση και αποφέρει «πακτωλό» χρημάτων από τα διόδια.
Η παρουσία πάντως του ίδιου του Υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών κου Χατζηδάκη στις Βρυξέλλες σήμερα και αύριο, δείχνει και την βαρύτητα με την οποία το ΥΠΑΝΥΠ αντιμετωπίζει το θέμα της Ιόνιας Οδού και των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων καθώς το θέμα χρονίζει επικίνδυνα.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com