Επερώτηση για τον Οδικό Άξονα Ιωαννίνων –Κακαβιάς κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής Ιωαννίνων ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κασσής, ευελπιστώνταςόπως τόνισε ¨να απαντηθούν εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος και χωρίς υπεκφυγές όπως έγινε με τη περίπτωση της επερώτησης για τη Δωδώνη.¨
Αναλυτικά η επερώτηση έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
• Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
<<ΘΕΜΑ: Οδικός Άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά
Αναφορικά με την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κος Στ. Καλογιάννης στην τελευταία παρουσίασή του για τα μεγάλα έργα Ηπείρου και Αιτωλοακαρνανίας προ ενός μηνός (Σεπτέμβρης του 2012) ανέφερε ότι:
Τον Αύγουστο του 2011 σε ημερίδα με θέμα « Προϋποθέσεις για την τουριστική Ανάπτυξη του Πωγωνίου» που έγινε στην Καστάνιανη ο κ. Καλογιάννης δήλωνε ότι:
«σε ότι αφορά την ανάπτυξη του Πωγωνίου θα αναφέρω δύο συγκεκριμένες δράσεις που είχαμε προωθήσει ως ΥΠΕΧΩΔΕ μέχρι το 2009 και οι οποίες έκτοτε έχουν σταματήσει: Tην θεσμοθέτηση ως προστατευόμενης της περιοχής από το Γράμμο μέχρι το Δούσκο συμπεριλαμβανομένου του κάμπου της Κόνιτσας και Τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά που αποτελεί συνέχεια της Ιονίας Οδού, του οποίου οι σχετικές μελέτες και η περιβαλλοντική αδειοδότηση είναι έτοιμες από το 2009, όμως το Υπουργείο εγκατέλειψε το έργο. Ωφελεί να το δημοπρατήσει έστω και σήμερα»
Τον Νοέμβριο του 2011 ο κ Αναπληρωτής Υπουργός κατηγορώντας την τότε ηγεσία του Υπουργείου για καθυστερήσεις, ανέφερε ότι
«ο ίδιος πρότεινα από το 2010 να δημοπρατηθεί το εν λόγω έργο, με ενσωμάτωση όσων νέων όρων έθετε υπό όρο η ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων), αφού προηγουμένως η Εγνατία Οδός ΑΕ της οποίας το αντικείμενο είναι μειωμένο συνέτασσε τα τεύχη δημοπράτησης»
Στην συνέχεια το Υπουργείο Υποδομών τον Ιανουάριο του 2012 ενέκρινε πίστωση 3.971.600 ευρώ για την εκπόνηση των μελετών τμήματος μήκους 65 χιλιομέτρων που ειδικότερα αφορούν: Γεωτεχνικές έρευνες για τα τεχνικά έργα του αυτοκινητοδρόμου, Αρχιτεκτονική μελέτη του αρχαιολογικού χώρου Βορτοπού, Οδών πρόσβασης, Τελική ηλεκτρομηχανολογική μελέτη, Αντιπλημμυρική μελέτη.
Γεγονός για το οποίο ο νυν Αναπληρωτής Υπουργός μίλησε εκ νέου περί καθυστερήσεων (27/3/2012).
Επανερχόμενος σε δηλώσεις του για το ίδιο θέμα την 11/ 8/ 2012 σε εκδήλωση στην Κόνιτσα ο κ Καλογιάννης ανέφερε ότι
«Καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να ξεκινήσουν οι εργασίες του οδικού αυτού άξονα, που αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού και ανοίγει νέους ορίζοντες για την περαιτέρω ανάπτυξη του βορείου τμήματος του Νομού Ιωαννίνων και για την σύνδεση της Ηπείρου με τα νοτιοανατολικά Βαλκάνια. Το έργο έχει ωριμότητα μελετητική από το 2009. Όμως η απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών ΄Ορων του 2009 επιβάλλει την εκπόνηση πρόσθετων μελετών. Εξετάζουμε κάθε δυνατή λύση, ώστε να ενσωματωθούν οι μελέτες αυτές σε μία μελλοντική εργολαβία για να προχωρήσει το έργο.»
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
• Προτίθεται να κάνει πράξη την κατ’ επανάληψη δική του πρόταση για δημοπράτηση του έργου με ενσωμάτωση των μελετών στην σχετική εργολαβία, παρακάμπτοντας τον σχετικό διαγωνισμό μελετών,σε ποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης σχεδιάζει να εντάξει το εν λόγω έργο και πότε αυτό θα οριστικοποιηθεί;
• Οι μελέτες των οποίων η δαπάνη εγκρίθηκε όπως αναφέρθηκε ανωτέρω τον Ιανουάριο 2012 από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου καλύπτουν τις απαιτήσεις της απόφασης έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων; Ποια η τύχη του σχετικού διαγωνισμού κατά τους τέσσερις μήνες που ηγείται του Υπουργείου, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μου παρά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από σχετικά γραφεία μελετών δεν έχει προχωρήσει ούτε καν το πρώτο στάδιο που αφορά την προεπιλογή; >>
ΠΗΓΗ: www.firmani.gr
Αναλυτικά η επερώτηση έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
• Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
<<ΘΕΜΑ: Οδικός Άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά
Αναφορικά με την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κος Στ. Καλογιάννης στην τελευταία παρουσίασή του για τα μεγάλα έργα Ηπείρου και Αιτωλοακαρνανίας προ ενός μηνός (Σεπτέμβρης του 2012) ανέφερε ότι:
Τον Αύγουστο του 2011 σε ημερίδα με θέμα « Προϋποθέσεις για την τουριστική Ανάπτυξη του Πωγωνίου» που έγινε στην Καστάνιανη ο κ. Καλογιάννης δήλωνε ότι:
«σε ότι αφορά την ανάπτυξη του Πωγωνίου θα αναφέρω δύο συγκεκριμένες δράσεις που είχαμε προωθήσει ως ΥΠΕΧΩΔΕ μέχρι το 2009 και οι οποίες έκτοτε έχουν σταματήσει: Tην θεσμοθέτηση ως προστατευόμενης της περιοχής από το Γράμμο μέχρι το Δούσκο συμπεριλαμβανομένου του κάμπου της Κόνιτσας και Τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά που αποτελεί συνέχεια της Ιονίας Οδού, του οποίου οι σχετικές μελέτες και η περιβαλλοντική αδειοδότηση είναι έτοιμες από το 2009, όμως το Υπουργείο εγκατέλειψε το έργο. Ωφελεί να το δημοπρατήσει έστω και σήμερα»
Τον Νοέμβριο του 2011 ο κ Αναπληρωτής Υπουργός κατηγορώντας την τότε ηγεσία του Υπουργείου για καθυστερήσεις, ανέφερε ότι
«ο ίδιος πρότεινα από το 2010 να δημοπρατηθεί το εν λόγω έργο, με ενσωμάτωση όσων νέων όρων έθετε υπό όρο η ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων), αφού προηγουμένως η Εγνατία Οδός ΑΕ της οποίας το αντικείμενο είναι μειωμένο συνέτασσε τα τεύχη δημοπράτησης»
Στην συνέχεια το Υπουργείο Υποδομών τον Ιανουάριο του 2012 ενέκρινε πίστωση 3.971.600 ευρώ για την εκπόνηση των μελετών τμήματος μήκους 65 χιλιομέτρων που ειδικότερα αφορούν: Γεωτεχνικές έρευνες για τα τεχνικά έργα του αυτοκινητοδρόμου, Αρχιτεκτονική μελέτη του αρχαιολογικού χώρου Βορτοπού, Οδών πρόσβασης, Τελική ηλεκτρομηχανολογική μελέτη, Αντιπλημμυρική μελέτη.
Γεγονός για το οποίο ο νυν Αναπληρωτής Υπουργός μίλησε εκ νέου περί καθυστερήσεων (27/3/2012).
Επανερχόμενος σε δηλώσεις του για το ίδιο θέμα την 11/ 8/ 2012 σε εκδήλωση στην Κόνιτσα ο κ Καλογιάννης ανέφερε ότι
«Καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να ξεκινήσουν οι εργασίες του οδικού αυτού άξονα, που αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού και ανοίγει νέους ορίζοντες για την περαιτέρω ανάπτυξη του βορείου τμήματος του Νομού Ιωαννίνων και για την σύνδεση της Ηπείρου με τα νοτιοανατολικά Βαλκάνια. Το έργο έχει ωριμότητα μελετητική από το 2009. Όμως η απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών ΄Ορων του 2009 επιβάλλει την εκπόνηση πρόσθετων μελετών. Εξετάζουμε κάθε δυνατή λύση, ώστε να ενσωματωθούν οι μελέτες αυτές σε μία μελλοντική εργολαβία για να προχωρήσει το έργο.»
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
• Προτίθεται να κάνει πράξη την κατ’ επανάληψη δική του πρόταση για δημοπράτηση του έργου με ενσωμάτωση των μελετών στην σχετική εργολαβία, παρακάμπτοντας τον σχετικό διαγωνισμό μελετών,σε ποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης σχεδιάζει να εντάξει το εν λόγω έργο και πότε αυτό θα οριστικοποιηθεί;
• Οι μελέτες των οποίων η δαπάνη εγκρίθηκε όπως αναφέρθηκε ανωτέρω τον Ιανουάριο 2012 από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου καλύπτουν τις απαιτήσεις της απόφασης έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων; Ποια η τύχη του σχετικού διαγωνισμού κατά τους τέσσερις μήνες που ηγείται του Υπουργείου, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μου παρά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από σχετικά γραφεία μελετών δεν έχει προχωρήσει ούτε καν το πρώτο στάδιο που αφορά την προεπιλογή; >>
ΠΗΓΗ: www.firmani.gr