Άκαρπη η χθεσινή συνάντηση Γρηγ. Γκίκα με Γ.Γ. Yπ. Μεταφορών
Κινητοποιήσεις αν δε βρεθεί λύση
Ανενόχλητα εξακολουθούν να μπαινοβγαίνουν στη χώρα μας τα Αλβανικά λεωφορεία, παρά το γεγονός ότι οι πιο πολλές εταιρείες μεταφοράς επιβατών της γείτονος δεν τηρούν τα προβλεπόμενα απ’ το νόμο κριτήρια και ενώ επανειλημμένα έχει διαπιστωθεί ότι αρκετοί ιδιοκτήτες τους φοροδιαφεύγουν, στερώντας απ’ το ελληνικό κράτος πολύτιμα έσοδα σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο γι’ αυτό.
Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των τεσσάρων Υπεραστικών ΚΤΕΛ της Ηπείρου. Το… ποτήρι ωστόσο ξεχείλισε για τους ντόπιους λεωφορειούχους όταν έγινε γνωστή η αναστολή ως τις 20 Σεπτεμβρίου που δόθηκε στην εφαρμογή απόφασης του Υπουργείου Μεταφορών με την οποία ανακαλούσε τις άδειες των εταιριών εκείνων που δεν συμμορφώνονται προς τις επιταγές του νόμου.
Έκλεισαν την Κακαβιά
Έτσι, το πρωί του Σαββάτου τα ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας και Άρτας με 60 περίπου λεωφορεία, παρουσία οδηγών και ιδιοκτητών συγκεντρώθηκαν στην Κακαβιά, σε μία συμβολική κινητοποίηση η οποία διήρκησε λίγες μόνο ώρες. Η κινητοποίηση αυτή, που πήρε αναστολή δεν αποκλείεται να έχει και συνέχεια, αν το υπουργείο Μεταφορών δεν ανταποκριθεί στο αίτημα των Ηπειρωτών λεωφορειούχων να εφαρμόσει το νόμο, ώστε να μπει ένα όριο στον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίστανται από τις Αλβανικές εταιρίες.
Άκαρπη συνάντηση
Πάντως, άκαρπη υπήρξε η συνάντηση που είχε χθες το πρωί ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων και γεν. γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Υπεραστικών Λεωφορείων Γρηγόρης Γκίκας με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, ο οποίος απέφυγε να δεσμευθεί για οποιαδήποτε κίνηση που θα ικανοποιήσει τα αιτήματα των ΚΤΕΛ. Έτσι, το ενδιαφέρον στρέφεται στο ραντεβού που θα έχει σήμερα ο κ. Γκίκας με τον Γιαννιώτη αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος, όταν ενημερώθηκε για το θέμα δεσμεύτηκε να ασχοληθεί και να το επιλύσει!
Πώς δόθηκε παράταση
Η οργή των ΚΤΕΛ της Ηπείρου ξεχείλισε όταν το υπουργείο Μεταφορών έδωσε παράταση 15 ημερών στην δραστηριότητα των Αλβανικών λεωφορείων. Μ’ αυτό τον τρόπο ακυρώθηκε ουσιαστικά διαταγή του ίδιου Υπουργείου, που μόλις μία ημέρα νωρίτερα (στις 5 Σεπτεμβρίου) καλούσε το Τελωνείο Κακαβιάς να ανακαλέσει τις άδειες εταιριών, οι οποίες δεν λειτουργούν με βάση πρόσφατη υπουργική απόφαση που καθόριζε τα κριτήρια τα οποία πρέπει να διέπουν τον κλάδο μεταφοράς επιβατών.
Η παράταση στις Αλβανικές εταιρίες, που ισχύει ως τις 20 Σεπτεμβρίου, δόθηκε μετά από προσφυγή μίας εξ αυτών στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών. Βέβαια, η απόφαση που πάρθηκε αφορούσε μόνο τη συγκεκριμένη εταιρία, ωστόσο, όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στον «Π.Λ.» ο Γρηγόρης Γκίκας, πάνω σ’ αυτήν «πάτησε» ο τμηματάρχης του υπουργείου Μεταφορών κι έδωσε ανάλογη παράταση και στις υπόλοιπες 21 εταιρίες, προκειμένου να μπαινοβγαίνουν τα λεωφορεία τους στην ελληνική επικράτεια.
Αθέμιτος ανταγωνισμός
«Ως Έλληνες μεταφορείς έχουμε υποστεί έναν αθέμιτο ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα οι Αλβανικές εταιρίες φοροδιαφεύγουν, με αποτέλεσμα το ελληνικό κράτος να χάνει σημαντικές εισφορές», τόνισε ο κ. Γκίκας. Όπως είπε, οι εταιρίες δεν κόβουν πουθενά Ελληνικά εισιτήρια αλλά μόνο Αλβανικά, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να μην εισπράττει τίποτα. Όσο για το πετρέλαιο που χρησιμοποιούν, αυτό το προμηθεύονται απ’ τα αφορολόγητα του Τελωνείου σε πολύ πιο χαμηλή τιμή (1,14 λεπτά) από αυτή που το προμηθεύονται τα Ελληνικά ΚΤΕΛ.
Αν δεν βρεθεί και σήμερα λύση και δεν ανακληθεί η άδεια των Αλβανικών λεωφορείων που δεν τηρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις, τότε οι Ηπειρώτες λεωφορειούχοι είναι αποφασισμένοι να εντείνουν τις κινητοποιήσεις και να ξεκινήσουν άμεσα κανονικό αποκλεισμό του Τελωνείου Κακαβιάς. «Ζητάμε μόνο το Υπουργείο να εφαρμόσει το νόμο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γκίκας, σημειώνοντας πως από το ζήτημα αυτό δεν θίγονται μόνο τα ΚΤΕΛ της Ηπείρου αλλά και αυτά της Δυτικής Μακεδονίας.
Τα άλλα ΚΤΕΛ
«Δεν θα φύγουμε από το Τελωνείο της Κακαβιάς αν δεν επιλυθεί το θέμα άμεσα», τόνισε το Σάββατο κατά την συμβολική κινητοποίηση ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας Κώστας Χαρίσης, ενώ ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Πρέβεζας Δημήτρης Νάσης σημείωσε με έμφαση πως «η Πολιτεία πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να κοιτάξει να βρει και από τις μεταφορικές εταιρίες ένα μέρος των εισοδημάτων που εναγωνίως ψάχνει για να καλύψει τις απώλειες που έχει ως κράτος». Τέλος, ο Αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ Άρτας Δημήτρης Στασινός ανέφερε πως πρέπει να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των ντόπιων ΚΤΕΛ όσον αφορά το θέμα των Αλβανικών λεωφορείων.
ΠΗΓΗ: www.proinoslogos.gr