Βουτιά μέχρι και 60% σε σχέση με πέρυσι σημείωσε η αγοραστική κίνηση την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τον απολογισμό της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Πιο συγκεκριμένα μετά από έρευνα που έκανε το Ινστιτούτο Εμπορίου Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ σε 113 πόλεις της χώρας ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων μειώθηκε κατά 1,1 δις. ευρώ υποχωρώντας στα 4,4 δις. ευρώ. Σε ποσοστό η μείωση του τζίρου ήταν 20,1%, ενώ αν γίνει σύγκριση και σε σχέση με το 2010 τότε η απώλεια του κύκλου εργασιών είναι της τάξης των 2,52 δις. ευρώ, ήτοι 36,4%.
Από την έρευνα του ΙΝ.ΕΜ.Υ. προκύπτει ό,τι η μέση μείωση της αγοραστικής κίνησης ήταν 28,19%. Τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης που αγγίζουν το 60% καταγράφηκαν στη Λιβαδειά, τη Σπερχειάδα, την Έδεσσα, το Αμύνταιο, την Κάρυστο και τη Χαλκιδική, ενώ κατά 50% μειώθηκε η κίνηση στην Αθήνα, την Κυπαρισσία, τα Γρεβενά κ.α.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, οι μειωμένοι τζίροι των καταστημάτων προκαλούν τρόμο και απόγνωση τόσο στο καταναλωτικό κοινό όσο και στον εμπορικό κόσμο, καθώς η καταρρέουσα ψυχολογία που διαμορφώνεται έχει σαν αποτέλεσμα την καλλιέργεια μίας τάσης παραίτησης και άρνησης, από την στιγμή που δεν παρατηρείται κανένα σημάδι ανάκαμψης της αγοράς παρόλα τα κίνητρα που παρέχονται από τις εμπορικές επιχειρήσεις, με τις μελλοντικές προβλέψεις να είναι ιδιαίτερα δυσοίωνες όσον αφορά την ύφεση και τα λουκέτα στην αγορά.
Εξάλλου, σύμφωνα με άλλα ευρήματα της έρευνας:
• Για τη συντριπτική πλειοψηφία (88,4%) των επιχειρήσεων η κίνηση ήταν σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα από τα περυσινά. Μόλις σε ποσοστό 11,6% ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια ίσως και οριακά μεγαλύτερα επίπεδα από τις θερινές εκπτώσεις του 2011.
•Για το 37,4% των επιχειρήσεων η μείωση κυμάνθηκε μεταξύ 20-30% ενώ το 22,6% κατέγραψε πτώση μεγαλύτερη του 30-45%.
•Για το 17% των επιχειρήσεων οι μειωμένες πωλήσεις ξεκίνησαν από ένα ποσοστό της τάξεως του 45% και ξεπέρασαν το εξωπραγματικό ποσοστό του 60%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων.
•Τέλος, για το 23,4% ο πραγματοποιηθείς τζίρος ήταν είτε οριακά 0-10% (8,5%) είτε ελαφρώς 11-20% μειωμένος σε σχέση με πέρυσι.
•Για την πλειοψηφία (45,5%) οι δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων ήταν οι καλύτερες από άποψης εμπορικής κίνησης ενώ ακολουθεί (32,6%). το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Τέλος, μόλις το 14,4% εκτιμάει πως η πιο παραγωγική περίοδος των θερινών εκπτώσεων ήταν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου.
•Οι 7 στις 10 περιπτώσεις το πλέον σύνηθες μέσο πραγματοποίησης αγορών ήταν τα μετρητά ενώ σαν δεύτερη επιλογή εμφανίζονται οι επί πιστώσει αγορές (15,5%) ενώ ένα αξιοσέβαστο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού (12,4%) χρησιμοποίησε τόσο μετρητά όσο και πιστωτικές κάρτες. Τέλος, έντονη είναι η αποστροφή των καταναλωτών στο πλαστικό χρήμα καθώς μόλις το 2,3% πραγματοποίησε τις αγορές του με το συγκεκριμένο μέσο.
ΠΗΓΗ: www.imerisia.gr
Πιο συγκεκριμένα μετά από έρευνα που έκανε το Ινστιτούτο Εμπορίου Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ σε 113 πόλεις της χώρας ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων μειώθηκε κατά 1,1 δις. ευρώ υποχωρώντας στα 4,4 δις. ευρώ. Σε ποσοστό η μείωση του τζίρου ήταν 20,1%, ενώ αν γίνει σύγκριση και σε σχέση με το 2010 τότε η απώλεια του κύκλου εργασιών είναι της τάξης των 2,52 δις. ευρώ, ήτοι 36,4%.
Από την έρευνα του ΙΝ.ΕΜ.Υ. προκύπτει ό,τι η μέση μείωση της αγοραστικής κίνησης ήταν 28,19%. Τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης που αγγίζουν το 60% καταγράφηκαν στη Λιβαδειά, τη Σπερχειάδα, την Έδεσσα, το Αμύνταιο, την Κάρυστο και τη Χαλκιδική, ενώ κατά 50% μειώθηκε η κίνηση στην Αθήνα, την Κυπαρισσία, τα Γρεβενά κ.α.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, οι μειωμένοι τζίροι των καταστημάτων προκαλούν τρόμο και απόγνωση τόσο στο καταναλωτικό κοινό όσο και στον εμπορικό κόσμο, καθώς η καταρρέουσα ψυχολογία που διαμορφώνεται έχει σαν αποτέλεσμα την καλλιέργεια μίας τάσης παραίτησης και άρνησης, από την στιγμή που δεν παρατηρείται κανένα σημάδι ανάκαμψης της αγοράς παρόλα τα κίνητρα που παρέχονται από τις εμπορικές επιχειρήσεις, με τις μελλοντικές προβλέψεις να είναι ιδιαίτερα δυσοίωνες όσον αφορά την ύφεση και τα λουκέτα στην αγορά.
Εξάλλου, σύμφωνα με άλλα ευρήματα της έρευνας:
• Για τη συντριπτική πλειοψηφία (88,4%) των επιχειρήσεων η κίνηση ήταν σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα από τα περυσινά. Μόλις σε ποσοστό 11,6% ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια ίσως και οριακά μεγαλύτερα επίπεδα από τις θερινές εκπτώσεις του 2011.
•Για το 37,4% των επιχειρήσεων η μείωση κυμάνθηκε μεταξύ 20-30% ενώ το 22,6% κατέγραψε πτώση μεγαλύτερη του 30-45%.
•Για το 17% των επιχειρήσεων οι μειωμένες πωλήσεις ξεκίνησαν από ένα ποσοστό της τάξεως του 45% και ξεπέρασαν το εξωπραγματικό ποσοστό του 60%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων.
•Τέλος, για το 23,4% ο πραγματοποιηθείς τζίρος ήταν είτε οριακά 0-10% (8,5%) είτε ελαφρώς 11-20% μειωμένος σε σχέση με πέρυσι.
•Για την πλειοψηφία (45,5%) οι δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων ήταν οι καλύτερες από άποψης εμπορικής κίνησης ενώ ακολουθεί (32,6%). το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Τέλος, μόλις το 14,4% εκτιμάει πως η πιο παραγωγική περίοδος των θερινών εκπτώσεων ήταν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου.
•Οι 7 στις 10 περιπτώσεις το πλέον σύνηθες μέσο πραγματοποίησης αγορών ήταν τα μετρητά ενώ σαν δεύτερη επιλογή εμφανίζονται οι επί πιστώσει αγορές (15,5%) ενώ ένα αξιοσέβαστο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού (12,4%) χρησιμοποίησε τόσο μετρητά όσο και πιστωτικές κάρτες. Τέλος, έντονη είναι η αποστροφή των καταναλωτών στο πλαστικό χρήμα καθώς μόλις το 2,3% πραγματοποίησε τις αγορές του με το συγκεκριμένο μέσο.
ΠΗΓΗ: www.imerisia.gr