Ανάληψη των αναγκαίων πρωτοβουλιών που θα
διευκολύνουν την προσέλκυση επενδύσεων, όπως η μείωση των φορολογικών βαρών, η
απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και η δημιουργία Ειδικών Οικονομικών
Ζωνών με προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων ζήτησε από τον αρμόδιο υφυπουργό
Ανάπτυξης και Υποδομών, κ. Μηταράκη, η Διοικητική Επιτροπή του Εμπορικού και
Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών κατά τη διάρκεια συνάντησής του το μεσημέρι
της Πέμπτης.
Επίσης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Μίχαλος
κατέθεσε τις θέσεις και τις προτάσεις του ΕΒΕΑ για την αποτελεσματικότερη
λειτουργία του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, επισημαίνοντας ότι η αγορά βιώνει τη
δυσκολότερη περίοδο των τελευταίων σαράντα χρόνων.
Ο κ. Μίχαλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη (μέσω του επενδυτικού νόμου) διπλασιασμού του μέσου μεγέθους των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς και επιλογής των πέντε πιο δυναμικών κλάδων της ελληνικής οικονομίας για περαιτέρω ενισχύσεις.
Ακόμη, επεσήμανε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων ως προς τα έργα ενεργειακού χαρακτήρα, στην περίπτωση που δεν επιλεγούν για επιχορηγήσεις μέσω του αναπτυξιακού νόμου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Μίχαλος τόνισε στον υφυπουργό Ανάπτυξης ότι η αγορά βιώνει τη δυσκολότερη περίοδο των τελευταίων σαράντα χρόνων και το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι αυτό της έλλειψης ρευστότητας.
Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητήριων Ελλάδας και του ΕΒΕΑ ζήτησε την ενεργή συμμετοχή των Επιμελητηρίων για την άμεση διοχέτευση πόρων του ΕΣΠΑ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στις ελληνικές επιχειρήσεις.
Αναφέρθηκε επίσης και στην ανάγκη ουσιαστικής συμβολής του τραπεζικού συστήματος στη χρηματοδότηση των ελληνικών επιχειρήσεων.
Η πρόταση για τις Ειδικές Οικονομικές Ζώνες
Όπως εκτιμά το ΕΒΕΑ η δημιουργία ΕΟΖ στις παραμεθόριες περιοχές της χώρας, σε αυτήν την ιδιαίτερα δυσμενή οικονομική συγκυρία, μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην αύξηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών, με όλα τα συνεπακόλουθα θετικά αποτελέσματα, αλλά και στην αύξηση των εσόδων του ελληνικού Δημοσίου.
Τα κίνητρα και τα προνόμια που θα πρέπει να καθιερωθούν στις ΕΟΖ, σύμφωνα με το ΕΒΕΑ, για την προσέλκυση επενδύσεων, είναι αναγκαίο να μελετηθούν στην κάθε τους λεπτομέρεια και να αποσκοπούν κυρίως στη δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού περιβάλλοντος, αλλά και στην πάταξη της γραφειοκρατίας, καθώς και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας του ελληνικού Δημοσίου.
Τα κίνητρα αυτά μπορούν, βάσει του ΕΒΕΑ, να κωδικοποιηθούν στα εξής σημεία:
Μειωμένος φορολογικός συντελεστής για τις επιχειρήσεις στις ΕΟΖ, κάτω του 10% σε σχέση με το 20% που ισχύει σήμερα για τις επιχειρήσεις ανά την επικράτεια.
Απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης.
Προτείνεται επίσης να συγκροτηθεί νέο διαγραμματειακό όργανο, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι όλων των συναρμόδιων υπουργείων και των Περιφερειών, που θα έχει την αρμοδιότητα για τον έλεγχο των προτάσεων και την έκδοση των σχετικών αδειών.
Ειδικό δικαιοδοτικό καθεστώς: προτείνεται να ισχύσουν για τις ΕΟΖ δύο βαθμοί δικαιοδοσίας αντί για τρεις, ώστε οι υποθέσεις να εκδικάζονται μέχρι και το δεύτερο βαθμό και οι αποφάσεις να είναι πλέον αμετάκλητες, προκειμένου να αποφευχθούν σημαντικές καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, γεγονός που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους λόγους αποθάρρυνσης των ξένων επενδύσεων.
Προτείνεται, επίσης, και η συγκρότηση μιας Διοικητικής Επιτροπής επίλυσης διαφορών.
Τέλος, επισημαίνει το ΕΒΕΑ, οι επιχειρήσεις που θα ιδρυθούν και θα δραστηριοποιηθούν εντός των ΕΟΖ να αναλαμβάνουν και συγκεκριμένες δεσμεύσεις, με στόχο τη δημιουργία πρόσθετων πλεονεκτημάτων για τις τοπικές κοινωνίες.
Συγκεκριμένα προτείνεται:
Να οριστεί ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής ελληνικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, ένα ποσοστό της τάξης του 80% των έργων και των προμηθειών για την υλοποίηση των επενδύσεων, να γίνει από ελληνικές εταιρίες.
Ποσοστό της τάξης τουλάχιστον του 0,5% των μετά φόρων κερδών, να αποδίδεται στην Περιφέρεια όπου βρίσκεται η ΕΟΖ, για την υποστήριξη παρόμοιων δραστηριοτήτων ή και για κοινωφελή έργα και σκοπούς.
Να υπάρχει δέσμευση πρόσληψης, τουλάχιστον 20%, του ανειδίκευτου προσωπικού από την τοπική κοινωνία, μέσω του ΟΑΕΔ.
Να ισχύει και για τις ΕΟΖ το εργασιακό καθεστώς που προβλέπουν οι ισχύοντες νόμοι για όλη την ελληνική επικράτεια, χωρίς διαφοροποίηση.
Να ισχύει ειδικό φορολογικό καθεστώς προκειμένου να αντιμετωπισθεί ο φορολογικός ανταγωνισμός από γείτονες χώρες, μέλη της Ε.Ε.
Ο κ. Μίχαλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη (μέσω του επενδυτικού νόμου) διπλασιασμού του μέσου μεγέθους των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς και επιλογής των πέντε πιο δυναμικών κλάδων της ελληνικής οικονομίας για περαιτέρω ενισχύσεις.
Ακόμη, επεσήμανε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων ως προς τα έργα ενεργειακού χαρακτήρα, στην περίπτωση που δεν επιλεγούν για επιχορηγήσεις μέσω του αναπτυξιακού νόμου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Μίχαλος τόνισε στον υφυπουργό Ανάπτυξης ότι η αγορά βιώνει τη δυσκολότερη περίοδο των τελευταίων σαράντα χρόνων και το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι αυτό της έλλειψης ρευστότητας.
Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητήριων Ελλάδας και του ΕΒΕΑ ζήτησε την ενεργή συμμετοχή των Επιμελητηρίων για την άμεση διοχέτευση πόρων του ΕΣΠΑ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στις ελληνικές επιχειρήσεις.
Αναφέρθηκε επίσης και στην ανάγκη ουσιαστικής συμβολής του τραπεζικού συστήματος στη χρηματοδότηση των ελληνικών επιχειρήσεων.
Η πρόταση για τις Ειδικές Οικονομικές Ζώνες
Όπως εκτιμά το ΕΒΕΑ η δημιουργία ΕΟΖ στις παραμεθόριες περιοχές της χώρας, σε αυτήν την ιδιαίτερα δυσμενή οικονομική συγκυρία, μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην αύξηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών, με όλα τα συνεπακόλουθα θετικά αποτελέσματα, αλλά και στην αύξηση των εσόδων του ελληνικού Δημοσίου.
Τα κίνητρα και τα προνόμια που θα πρέπει να καθιερωθούν στις ΕΟΖ, σύμφωνα με το ΕΒΕΑ, για την προσέλκυση επενδύσεων, είναι αναγκαίο να μελετηθούν στην κάθε τους λεπτομέρεια και να αποσκοπούν κυρίως στη δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού περιβάλλοντος, αλλά και στην πάταξη της γραφειοκρατίας, καθώς και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας του ελληνικού Δημοσίου.
Τα κίνητρα αυτά μπορούν, βάσει του ΕΒΕΑ, να κωδικοποιηθούν στα εξής σημεία:
Μειωμένος φορολογικός συντελεστής για τις επιχειρήσεις στις ΕΟΖ, κάτω του 10% σε σχέση με το 20% που ισχύει σήμερα για τις επιχειρήσεις ανά την επικράτεια.
Απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης.
Προτείνεται επίσης να συγκροτηθεί νέο διαγραμματειακό όργανο, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι όλων των συναρμόδιων υπουργείων και των Περιφερειών, που θα έχει την αρμοδιότητα για τον έλεγχο των προτάσεων και την έκδοση των σχετικών αδειών.
Ειδικό δικαιοδοτικό καθεστώς: προτείνεται να ισχύσουν για τις ΕΟΖ δύο βαθμοί δικαιοδοσίας αντί για τρεις, ώστε οι υποθέσεις να εκδικάζονται μέχρι και το δεύτερο βαθμό και οι αποφάσεις να είναι πλέον αμετάκλητες, προκειμένου να αποφευχθούν σημαντικές καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, γεγονός που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους λόγους αποθάρρυνσης των ξένων επενδύσεων.
Προτείνεται, επίσης, και η συγκρότηση μιας Διοικητικής Επιτροπής επίλυσης διαφορών.
Τέλος, επισημαίνει το ΕΒΕΑ, οι επιχειρήσεις που θα ιδρυθούν και θα δραστηριοποιηθούν εντός των ΕΟΖ να αναλαμβάνουν και συγκεκριμένες δεσμεύσεις, με στόχο τη δημιουργία πρόσθετων πλεονεκτημάτων για τις τοπικές κοινωνίες.
Συγκεκριμένα προτείνεται:
Να οριστεί ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής ελληνικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, ένα ποσοστό της τάξης του 80% των έργων και των προμηθειών για την υλοποίηση των επενδύσεων, να γίνει από ελληνικές εταιρίες.
Ποσοστό της τάξης τουλάχιστον του 0,5% των μετά φόρων κερδών, να αποδίδεται στην Περιφέρεια όπου βρίσκεται η ΕΟΖ, για την υποστήριξη παρόμοιων δραστηριοτήτων ή και για κοινωφελή έργα και σκοπούς.
Να υπάρχει δέσμευση πρόσληψης, τουλάχιστον 20%, του ανειδίκευτου προσωπικού από την τοπική κοινωνία, μέσω του ΟΑΕΔ.
Να ισχύει και για τις ΕΟΖ το εργασιακό καθεστώς που προβλέπουν οι ισχύοντες νόμοι για όλη την ελληνική επικράτεια, χωρίς διαφοροποίηση.
Να ισχύει ειδικό φορολογικό καθεστώς προκειμένου να αντιμετωπισθεί ο φορολογικός ανταγωνισμός από γείτονες χώρες, μέλη της Ε.Ε.
ΠΗΓΗ: www.in.gr