Στις 16 Ιουλίου ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις
στα εμπορικά καταστήματα.
Η εκπτωτική περίοδος θα διαρκέσει έως το τέλος Αυγούστου.
Μέχρι την έναρξη των εκπτώσεων οι επιχειρήσεις μπορούν να διενεργούν 10ήμερα προσφορών.
Η εκπτωτική περίοδος θα διαρκέσει έως το τέλος Αυγούστου.
Μέχρι την έναρξη των εκπτώσεων οι επιχειρήσεις μπορούν να διενεργούν 10ήμερα προσφορών.
Οδηγίες προς τους εμπόρους απέστειλε η Εθνική
Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου ΕΣΕΕ.
Ειδικότερα:
- Η
αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας
τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή
σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά (τα προϊόντα)
εκτίθενται.
- Η
αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική
ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η
επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση
(π.χ. «50% έκπτωση»).
- Η
διενέργεια εκπτώσεων είναι στη διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης.
-
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς
τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την
αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Κατά τη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων,
απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, γιατί οι κυρώσεις είναι βαρύτατες.
Αναλυτικότερα:
- Όσοι
παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με
φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5%
του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση
υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της
επιχείρησής τους.
- Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή
παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων
με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση,
επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από 1.000 έως 100.000 ευρώ, ανάλογα με τη
βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
«Το εμπόριο έχει ξεχωριστές προσδοκίες από
αυτές τις τακτικές εκπτώσεις, καθώς αποτελούν μία ανάσα μέσα στη βαθύτατη κρίση
και καλούνται οι Έλληνες καταναλωτές να εμπιστευθούν και πάλι τις οργανωμένες
εμπορικές επιχειρήσεις και όχι το παρεμπόριο, ενώ τους διαβεβαιώνουμε ότι, μέσα
στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, θα εξαντλήσουμε όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για
την κατά το δυνατόν καλύτερη τιμολόγηση των προϊόντων που προσφέρουμε»
σημειώνεται στην επιστολή.