Ο τρόπος λειτουργίας των χιονοδρομικών κέντρων βρέθηκε στο επίκεντρο της σημερινής σύσκεψης στη Γενική Γραμματεία Τουρισμού, με επικεφαλής τον υφυπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Γιώργο Νικητιάδη.
Στη σύσκεψη τέθηκαν επί τάπητος η χάραξη ενός νομοθετικού πλαισίου και διατυπώθηκαν προτάσεις που αφορούν στη λειτουργία, την αδειοδότηση, τις υποδομές , την ασφάλεια, την κατάρτιση προσωπικού και άλλα για την αναβάθμιση των χιονοδρομικών κέντρων και την βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.
Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Νικητιάδης τόνισε, ότι η ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού και ειδικότερα των χιονοδρομικών κέντρων εντάσσεται στη νέα στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό και αποτελεί μία από τις άμεσες προτεραιότητες.
«Ο χειμερινός τουρισμός μπορεί να λειτουργήσει συνδυαστικά και με άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός , περιηγητικός τουρισμός, γαστρονομία και άλλες μορφές εμπλουτίζοντας το εγχώριο τουριστικό προϊόν και αναδεικνύοντας τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής», όπως σημείωσε ο κ. Νικητιάδης.
Ο υφυπουργός υπογράμμισε την ανάγκη δημιουργίας ενός νομοθετικού πλαισίου μακράς διάρκειας που θα ορίζει με σαφήνεια όλα τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των χιονοδρομικών κέντρων.
Σημειώνεται ότι με απόφαση του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνου(ΦΕΚ αρ. 1346/31.10.2010), έχει δοθεί παράταση προθεσμίας χορήγησης του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας στις επιχειρήσεις χιονοδρομικών κέντρων έως τις 30.04.2011 και μέχρι τη διαμόρφωση του νέου νομοθετικού πλαισίου εξετάζεται η περίπτωση νέας μικρής παράτασης, όπως ανέφερε ο κ. Νικητιάδης.
Στη σύσκεψη, στην οποία πήραν μέρος ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Γ. Κολέτσος, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και 12 φορέων και επιχειρήσεων χιονοδρομικών κέντρων.
Την κοινωνική συνοχή ανέδειξε ως το σοβαρότερο πρόβλημα από την οικονομική κρίση, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, υποδεχόμενος, νωρίτερα σήμερα, τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν Βαν Ρομπάι.
Ο κ. Παπούλιας ευχαρίστησε τον κ. Βαν Ρομπάι για ό,τι κάνει «προκειμένου να προωθηθούν μερικά από τα αιτήματα της Ελλάδας σ' αυτή τη μεγάλη μάχη», αλλά επισήμανε ότι «τα αδύναμα στρώματα υποφέρουν» και πρόσθεσε: «Δώσαμε και δίνουμε».
Αναφερόμενος δε στην στήριξη του κ. Βαν Ρομπάι στις ελληνικές θέσεις τόνισε ότι τις εκτιμά, αλλά παραδέχθηκε και ότι «ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη».
Ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την ενίσχυση των επίσημων ελέγχων σε αποστολές φορτίων ζώντων ζώων ή κρεάτων προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το φαινόμενο των «ελληνοποιήσεων» ενόψει κυρίως του Πάσχα, όπου φαινόμενα κερδοσκοπίας μέσω της αλλοίωσης της ταυτότητας-προέλευσης του κρέατος βρίσκονται σε έξαρση, κατήρτισε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με γνώμονα την προστασία του εισοδήματος των ελλήνων κτηνοτρόφων και τη διασφάλιση του δικαιώματος του καταναλωτή στην ορθή πληροφόρηση.
Με τη συνδρομή της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής του ΥΠΑΑΤ, των Περιφερειακών Κτηνιατρικών Αρχών, του ΕΛΟΓΑΚ, του ΟΠΕΚΕΠΕ και του ΣΔΟΕ δημιουργείται ένας μόνιμος μηχανισμός ελέγχου για τη διασφάλιση της ορθής λειτουργίας της αγοράς κρέατος.
Ο μηχανισμός αυτός προβλέπει την εισαγωγή πέντε καινοτομιών και ο έλεγχος στην αγορά κρέατος αποκτά ολοκληρωμένο, πολύπλευρο και διασταυρωτικό χαρακτήρα.Οι καινοτομίες είναι οι εξής
1.Ηλεκτρονική Διασύνδεση των σφαγείων με τον ΕΛΟΓΑΚ
Το σύστημα της ηλεκτρονικής διασύνδεσης των σφαγείων με τον ΕΛΟΓΑΚ λειτουργεί από την 1η Απριλίου 2011 στα 123 πιστοποιημένα σφαγεία της χώρας, τα οποία υποβάλλουν καθημερινά Δελτίο Ημερήσιας Σφαγής στον ΕΛΟΓΑΚ.
2.Γραμμή Τηλεφωνικών Καταγγελιών για «ελληνοποιήσεις»
Την Πέμπτη 7 Απριλίου 2011 τέθηκε σε λειτουργία η Γραμμή Τηλεφωνικών Καταγγελιών για «ελληνοποιήσεις». Είναι η πρώτη ανοικτή γραμμή καταγγελιών για παράνομες διαδικασίες διακίνησης κρέατος. Καλώντας στον γνωστό τετραψήφιο αριθμό 1540 του Κέντρου Εξυπηρέτησης Αγροτών του ΥΠΑΑΤ από τις 08.00 έως 20.00 (εργάσιμες μέρες) ο κάθε πολίτης μπορεί να υποβάλει καταγγελίες για περιστατικά εξαπάτησης μέσω της αλλοίωσης της ταυτότητας προέλευσης κρέατος και της πώλησής του σε υψηλή τιμή ως ελληνικό. Στην ίδια γραμμή οι καταναλωτές μπορούν να ζητούν πληροφορίες για τον τρόπο ελέγχου και διαπίστωσης της προέλευσης του κρέατος που αγόρασαν.
3.Συμμετοχή του ΟΠΕΚΕΠΕ
Για πρώτη φορά ο ΟΠΕΚΕΠΕ συμμετέχει στο σύστημα ελέγχων για τις «ελληνοποιήσεις», καθώς έχει λεπτομερή στοιχεία των εκμεταλλεύσεων και παρέχει στοιχεία παραγωγικής δυναμικότητας της εκμετάλλευσης που βοηθούν στην αξιολόγηση των ευρημάτων του ΕΛΟΓΑΚ και του ΣΔΟΕ. Τα στοιχεία των ευρημάτων από τους επιτόπιους ελέγχους στους παραγωγούς που λαμβάνουν ενιαία ενίσχυση διασταυρώνονται με τα ισοζύγια κρέατος και γάλακτος που τηρεί ο ΕΛΟΓΑΚ. Αντίστοιχα, ο ΟΠΕΚΕΠΕ λαμβάνει τα ευρήματα του ΕΛΟΓΑΚ και άλλων ελεγκτικών φορέων και τα στοιχεία διασταυρώνονται.
Ειδική Εφαρμογή στον ιστότοπο του ΥΠΑΑΤ για on-line διασταυρωτικούς ελέγχους στις εισαγωγικές επιχειρήσεις ζώων και κρεάτων.
Με την εφαρμογή αυτή ενισχύεται σημαντικά το σύστημα TRACES, καθώς τίθεται στο εξής η υποχρέωση σε όλους όσους εισάγουν και διακινούν ζώντα ζώα ή προϊόντα αυτών εντός 24 ωρών από την άφιξη ενός φορτίου να συμπληρώνουν και να αποστέλλουν ηλεκτρονικά στο ΥΠΑΑΤ αναλυτικά τα στοιχεία εισαγωγής και εμπορίας, προκειμένου να επιταχύνονται οι διαδικασίες ελέγχου και να διασταυρώνονται.
Το ΣΔΟΕ θα επικεντρώνεται στον έλεγχο των τιμολογίων που τηρούν όσοι εμπλέκονται στη διακίνηση κρέατος και στα οποία αναγράφεται η χώρα προέλευσης του ζώου ή του κρέατος. Τα στοιχεία αυτά διασταυρώνονται με τις ποσότητες που αναγράφονται στα ισοζύγια κρέατος που τηρεί ο ΕΛΟΓΑΚ.
Με το μηχανισμό αυτό τίθεται τέλος στην κατακερματισμένη από τις διάφορες αρμόδιες ελεγκτικές αρχές αντιμετώπιση των ελέγχων, όπου η κάθε υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ και κάθε εποπτευόμενος φορέας συγκέντρωνε στοιχεία, τα οποία αξιοποιούνταν μεμονωμένα από τον καθένα χωρίς κοινό σχέδιο δράσης και χωρίς καμία συνεννόηση. Στο εξής το ΥΠΑΑΤ, ο ΕΛΟΓΑΚ, ο ΟΠΕΚΕΠΕ και το ΣΔΟΕ θα βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία για τα ευρήματα από τους ελέγχους.
Από την προηγούμενη εβδομάδα οι έλεγχοι ενόψει του Πάσχα σε όλα τα σημεία διακίνησης κρέατος έχουν εντατικοποιηθεί και αναμένεται να κλιμακωθούν τις επόμενες ημέρες.
Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα ο ΕΛΟΓΑΚ εντόπισε στην περιοχή της Αττικής έμπορο- κρεοπώλη, ο οποίος προσπάθησε να διακινήσει παράνομα 100 εισαγόμενα σφάγια αρνιών εισαγωγής από FYROM και στην περιοχή της Πρέβεζας δύο παραγωγούς που σε συνεργασία με έμπορο προσπάθησαν να ελληνοποιήσουν 130 αρνιά εισαγωγής από Ισπανία. Για τις υποθέσεις αυτές έχει κινηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία προκειμένου να επιβληθούν κυρώσεις.
Ο ΟΠΕΚΕΠΕ απ’ την πλευρά του έχει ελέγξει 1.421 παραγωγούς και έχει εντοπίσει διαφόρων ειδών ευρήματα στους 605 από αυτούς (μη σήμανση αιγοπροβάτων, μειωμένος αριθμός ευρεθέντων ζώων κ.α.), στους οποίους και θα επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις του ΟΣΔΕ.
Η κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει σε μείωση μισθών και συντάξεων και σε οριζόντιες περικοπές, αλλά θα γίνουν μόνο συγκεκριμένες παρεμβάσεις, ανέφερε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Οικονομικών, κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, στη σημερινή συνεδρίαση του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας (ΚΤΕ) Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ, στη Βουλή.
Ο κ. Παπακωνσταντίνου φέρεται να είπε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης που θα περιέχονται στο μεσοπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο, δεν θα προκαλούν φόβο και πανικό, αλλά θα δίνουν μια νέα δυναμική στη χώρα, ενώ εκτίμησε ότι η οικονομία θα εισέλθει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης από τα τέλη του 2011 και τις αρχές του 2012.
Από την Πέμπτη 14 Απριλίου θα αρχίσει η καταβολή του δώρου Πάσχα στους συνταξιούχους του ΙΚΑ, ενώ την ίδια μέρα θα καταβληθεί το δώρο Πάσχα και στους συνταξιούχους του Δημοσίου και του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών.
Στην εγκύκλιο, ο ειδικός γραμματέας του ΣΕΠΕ κ. Μιχάλης Χάλαρης επισημαίνει ότι η καταβολή του Δώρου του Πάσχα, εντός ορισμένου χρονικού διαστήματος, δηλαδή το αργότερο μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη, «απορρέει από την ισχύουσα νομοθεσία και σε καμία περίπτωση δεν εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια εκάστου εργοδότη.
Η αντίδραση της πολιτείας, πρέπει να είναι αυστηρή, άμεση και καθοριστική, ώστε να μην υπάρξουν περιθώρια καταπάτησης της κείμενης νομοθεσίας.
Σε κάθε περίπτωση μη καταβολής του δώρου Πάσχα, μέσα στην τασσόμενη προθεσμία, όπως ορίζεται στις προαναφερόμενες διατάξεις, οι Κοινωνικοί Επιθεωρητές Εργασίας του Σ.ΕΠ.Ε. να επεμβαίνουν άμεσα, διενεργώντας ελέγχους και να βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα, για την άσκηση της διαδικασίας του αυτοφώρου και την επιβολή των σχετικών κυρώσεων».
Στην εγκύκλιο αναφέρεται αναλυτικά ότι, «σύμφωνα με τις διατάξεις της Κ.Υ.Α. 19040/81 (ΦΕΚ 742/Β/81) των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας που εκδόθηκε σε εκτέλεση του άρθρου 1 του Ν. 1082/80 (ΦΕΚ 250/Α780) καθορίζεται πάγια το σύστημα υπολογισμού του Δώρου εορτών Πάσχα.
Στο δίλημμα εκλογές ή όχι ο λαός έδωσε σαφή απάντηση στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών, κ. Γιάννης Ραγκούσης, μιλώντας στη συνεδρίαση του αρμοδίου Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας (ΚΤΕ) του ΠΑΣΟΚ.
Τόνισε ότι στις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές ο λαός έδωσε «μια καθαρή εντολή να συνεχίσουμε, εξαντλώντας την τετραετία και έχουμε δυόμισι χρόνια μπροστά μας να δουλέψουμε απρόσκοπτα».
Χαρακτήρισε δύσκολη τη χρονιά που διανύουμε και την επόμενη και πρόσθεσε ότι αν χρειαστεί να γίνουν διορθωτικές κινήσεις αυτές θα γίνουν.
Δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα στην καταβολή του δώρου του Πάσχα στους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους του Δημοσίου, διαβεβαιώνει ο πρόεδρος των εργαζομένων στο Γενικό Λογιστήριο.
Το προσωπικό του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αρχίζει από σήμερα τετραήμερη απεργία αντιδρώντας σε περικοπές αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών του και των κονδυλίων προς το ταμείο τους.
«Δεν είμαστε ανάλγητοι, θα βοηθήσουμε με κάθε τρόπο», είπε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο κ. Θωμάς Σακκάς, τονίζοντας πως οι εργαζόμενοι έχουν μεριμνήσει ούτως ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα στην καταβολή των επιδομάτων.
Το ενδεχόμενο να προωθήσει ενιαίο μισθολόγιο και στις ΔΕΚΟ εξετάζει η κυβέρνηση, θέτοντας ως στόχο την εξοικονόμηση 800 εκατομμυρίων ευρώ εντός του έτους.
Έτσι, μετά τις τρεις μειώσεις των αποδοχών κατά μέσο όρο 30-35%, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Ελευθεροτυπία", περισσότεροι από 24.000 εργαζόμενοι δεν αποκλείεται να βρεθούν αντιμέτωποι και με νέες περικοπές που θα αφορούν στη μείωση των υπερωριών και κάθε είδους πρόσθετων αμοιβών.
«Δεν μπορεί στις ΔΕΚΟ να έχεις μισθούς κατά μέσο όρο 40.000 ευρώ τον χρόνο όταν στο Δημόσιο είναι στα 30.000 ευρώ», ανέφερε στέλεχος της Ειδικής Γραμματείας ΔΕΚΟ, αφήνοντας ουσιαστικά ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων περικοπών.
Έξι εικόνες που είχαν κλαπεί από εκκλησίες στην Ελλάδα και εντοπίστηκαν στην Γκαλερί του Ρίτσαρντ Ντεμπλ στο Λονδίνο, παρέδωσαν σήμερα στην πρεσβεία μας στο Λονδίνο δύο αστυνομικοί της Υπηρεσίας Προστασίας Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων της Σκότλαντ Γιαρντ.
Ανακρινόμενος ο Ρίτσαρντ Ντεμπλ από τους Άγγλους αστυνομικούς ισχυρίστηκε ότι όταν αγόρασε αυτές τις εικόνες από Έλληνες ιδιώτες δεν γνώριζε ότι είχαν κλαπεί από εκκλησίες.
Οι συγκεκριμένες εικόνες είναι οι εξής:
1.«Η Υπαπαντή του Χρηστού», η οποία είχε κλαπεί από την Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Βυσικό Καλουτά νομού Ιωαννίνων,
2.«Ο Άγιος Γεώργιος» του 18ου αιώνα που είχε κλαπεί από τον ιερό ναό Αγίων Αποστόλων Τσαγκαράδας Πηλίου,
3.«Οι Άγιοι Πέτρος και Παύλος» που το 1800 περίπου είχε κλαπεί από τον ιερό ναό Αγίου Τρύφωνα Βίκου νομού Ιωαννίνων,
4.«Η Παναγία Οδηγήτρια» του 17ου αιώνα, η οποία είχε κλαπεί από τον ιερό ναό Αγίου Νικολάου Ηλιοχωρίου, Δήμου Τίμφυς νομού Ιωαννίνων,
5.«Τα Θεοφάνια» που είχαν κλαπεί από τον ιερό ναό Αγίων Αποστόλων Τσαγκαράδας Πηλίου,
6.«Η Γέννηση του Χρηστού» περί το 1824, που είχε κλαπεί από τον ιερό ναό Αγίου Τρύφωνα, Βίκου νομού Ιωαννίνων.
Οι εικόνες αυτές εντοπίστηκαν με τη συνεργασία της διεύθυνσης τεκμηρίωσης και προστασίας πολιτιστικών αγαθών του υπουργείου Πολιτισμού, της περιφέρειας Ηπείρου και της Ελληνικής Αστυνομίας.
ΠΗΓΗ: http://www.ethnos.gr/
Τα 4.710 εκατ. ευρώ «αγγίζει» το έλλειμμα του κρατικού υπολογισμού, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού για το τρίμηνο Ιανουάριου - Μαρτίου 2011.
Το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει ότι «υπολείπεται κατά μόλις 9 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου των 4.701 εκατ. ευρώ που προβλέπει ο Προϋπολογισμός του 2011 για το αντίστοιχο διάστημα. Κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2010 το έλλειμμα Κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 4.371 εκατ. ευρώ.
«Η επίτευξη του στόχου του ελλείμματος για το πρώτο τρίμηνο του 2011 πραγματοποιείται κυρίως από την επίτευξη σημαντικής συγκράτησης των δαπανών παρά το γεγονός ότι τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού - Τακτικός και ΠΔΕ - υστερούν έναντι των στόχων κατά 776 εκατ. ευρώ», αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.
Η Πατρίς… αγνωμονούσα
Αποκλείεται από το φυσικό αέριο αν και ο αγωγός περνάει μέσα από τα «σπλάχνα της.
Ανακοίνωση διαμαρτυρίας της Πανηπειρωτικής, η οποία φέρνει το θέμα στη Βουλή.
Του Χαράλαμπου Γαλιάνδρα-Αρτινού
Η κατασκευή του ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου «IGI-ΠΟΣΕΙΔΩΝ» που θα διέρχεται και από την Ήπειρο και το εργοστάσιο συμπίεσης που θα ανεγερθεί σε περιοχή της Θεσπρωτίας χαρακτηρίζονται, και είναι, εθνικής σημασίας.
Η δημιουργία τους θα καταστήσει τη χώρα μας ενεργειακό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή και θα συμβάλλει στην τοπική ανάπτυξη τόσο της οικονομίας όσο και της κοινωνίας.
Υπό την απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, να διανεμηθεί φυσικό αέριο και στην Ήπειρο.
Ο Ηπειρώτες δεν λένε «όχι» στην πραγματοποίηση του έργου, αρκεί να τηρηθούν οι παρακάτω όροι που τίθενται από την ντόπια κοινωνία και να εξασφαλιστούν αντισταθμιστικά οφέλη. Οι όροι αυτοί είναι:
Α. Σεβασμός στο περιβάλλον
Β. Παράκαμψη του αγωγού που διέρχεται περιοχές του πάρκου της Βορείου Πίνδου
Γ. Προστασία του παραλιακού άξονα κατά τρόπο που να μην ακυρώνονται οι προοπτικές περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.
Δ. Εξασφάλιση θέσεων εργασίας στο ντόπιο εργατικό δυναμικό
Ε. Να εξασφαλιστεί η διακλάδωση και να διανεμηθεί φυσικό αέριο για βιομηχανική-οικιακή χρήση και στην Ήπειρο
Απ΄ όλα τα ζητούμενα η κυβέρνηση… μεγαλοψύχως κάνει δεκτό μόνο το αίτημα μετακίνησης του αγωγού κατά 1500 μέτρα από την περιοχή της Πέρδικας στη θέση Φλωροβούνι.
Όσο για τη διανομή φυσικού αερίου στην ήπειρο διαβάστε τα όσα κατέθεσε την 1η Φεβρουαρίου ενεστώτος έτους στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο αρμόδιος υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Κ. Μανιάτης και βγάλτε τα συμπεράσματά σας για το πώς αντιμετωπίζεται η Ήπειρος και οι Ηπειρώτες¨
«…Σε σχέση με την έλευση του φυσικού αερίου στην Ήπειρο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός. Θα σας πω κάτι που ήταν πάντα στα σχέδια. Στο νομοσχέδιο του Μπουργκάς φέρουμε μια τροπολογία που επιτρέπει στη Δ.Ε.Π.Α. (Διαχείριση Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) με βάση τους καινούριους κανονισμούς φυσικού αερίου να προκηρύξει τρεις Ε.Π.Α. για τις οποίες έχουμε δεσμευτεί πολιτικά όλοι μας.
Δηλαδή ΕΠΑ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ΕΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας, πλην Θεσσαλονίκης που έχει τη δική της ΕΠΑ και ΕΠΑ Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας διότι υπάρχει από εκεί αγωγός που περνάει, υπάρχει η βάνα αποδοχής, άρα προκηρύσσεται διαγωνισμός, ζητείται επενδυτής για να επεκταθεί το δίκτυο στις βιομηχανίες και τα νοικοκυριά της ευρύτερης περιοχής.
Για την Ήπειρο θεωρείστε απολύτως βέβαιο για τον αγωγό που θα φύγει από την Κόρινθο και θα πάει Μεγαλόπολη.
Αυτό έχει σχεδιαστεί και θα γίνει τώρα.
Μέχρι να υλοποιηθεί ο αγωγός, να υπάρξει αέριο, να σταθεροποιηθεί η αγορά και να ξέρουμε τι διαθέσιμα έχουμε, θεωρώ προφανές ότι η επόμενη δουλειά θα είναι να προκηρυχθεί η ΕΠΑ Ηπείρου, διότι δείχνει ότι έχει και εμπορικό ενδιαφέρον.
Όμως αυτό μη το εκλάβετε ως δέσμευση.
(Σ.Σ. η υπογράμμιση δική μας)
Όλα αυτά έχουν μέσα τους το κριτήριο της εμπορικότητας, διότι κάποιος πρέπει να πληρώσει τα δίκτυα, κ.λπ. Θεωρώ ότι με την εικόνα που έχουμε, είναι προφανές πως θα υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ήπειρο».
Ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι.
Να περιμένουμε φυσικό αέριο από τον αγωγό Κορίνθου-Μεγαλόπολης, αν ποτέ και πότε θα ολοκληρωθεί και βέβαια αν περισσεύει.
Τι κοροϊδία!.
Τη στιγμή που αγωγός θα περνάει μέσα από τα σπλάχνα της ηπειρώτικης γης.
Τι διάσταση μεταξύ λόγων και έργων!
Εμείς βγάλαμε τα συμπεράσματά μας, λαμβανομένων υπόψη και των άλλων τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ακριτική περιοχή μας, μεταξύ των οποίων είναι το έργα της Ιόνιας Οδού, του Ε-65, του αεροδρομίου, η συγχώνευση και κατάργηση νοσοκομείων και σχολείων, τα σκουπίδια, η οργάνωση των δήμων, η δυσλειτουργία πανεπιστημίου και ΤΕΙ, η ανεργία, οι παράνομοι αλλοδαποί, η ρύπανση λιμνών και ποταμών, το ξεπούλημα των αποθεμάτων νερού, οι πτωχεύσεις και τα λουκέτα, η φτώχεια και η υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου ζωής, τα υπέρογκα διόδια που πληρώνουμε για δρόμους που δεν έχουν ολοκληρωθεί και τόσα άλλα.
Και καταλήξαμε πως η Ήπειρος αντιμετωπίζεται ως παραπαίδι της πατρίδας μας και παραμένει ουραγός σε οποιαδήποτε συμβολή της πολιτείας σε ανάπτυξη και ευημερία. Η πολύπαθη Ήπειρος που τόσα και τόσα έχει προσφέρει στο στέριωμα του ελληνικού έθνους, την οικονομία και την παιδεία του.
Δεν απορούμε όμως για την όλη αντιμετώπισή της, αφού ανέκαθεν υπήρξε η αυτή, και στην προκειμένη περίπτωση αυτή του φυσικού αερίου, το οποίο θα φτάσει τελευταία κι αν βεβαίως υπάρξει περίσσευμα.
Εκείνο που μας κάνει ν΄ απορούμε πως είναι δυνατόν να εξαιρούμεθα από ένα εθνικής σημασίας έργο.
Η Ήπειρος δεν ανήκει στο ελληνικό έθνος;
Επί του επείγοντος και σοβαρού αυτού θέματος πήρε σκληρή και επιβεβλημένη θέση η διοίκηση της κορυφαίας οργάνωσης της ηπειρώτικης αποδημίας, η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας, σε ομόφωνη απόφαση της οποίας αναφέρονται και τα εξής:
«Διαμαρτυρόμεθα εντονότατα για την σε βάρος της γενέτειρας προσγενόμενη διάκριση και δηλώνουμε ότι η ηπειρώτικη αποδημία δεν θα ανεχθεί παραπέρα εμπαιγμούς.
Γι΄ αυτό καλούμε την κυβέρνηση να προβεί πάραυτα σε προέγκριση, έγκριση μελέτης και κατασκευή του έργου διανομής φυσικού αερίου από τον ελληνοϊταλικό αγωγό, αποπεράτωσης και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα έναρξης και προσδιορισμό την πηγή χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ, ΠΕΠ, εθνικοί πόροι, ευρωπαϊκά προγράμματα).
Η παρούσα απόφαση απευθύνεται σε όλα τα κόμματα και τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας και ζητείται να απαιτήσουν την ταχύτερη πραγμάτωση του έργου, τόσου σημαντικού για την ανάπτυξη της ξεχασμένης Ηπείρου».
Πέραν όμως της απόφασης, η Πανηπειρωτική φέρνει το θέμα και στη Βουλή με κατάθεση σχετικής ερώτησης προς το αρμόδιο υπουργείο και την κυβέρνηση, προκειμένου να πάρει σαφείς απαντήσεις και σχετικές δεσμεύσεις από τους αρμόδιους.
Περί αυτού έγινε και ενημερωτική συνάντηση του προέδρου της κ. Γιώργου Οικονόμου με το βουλευτή Θεσπρωτίας του ΠΑΣΟΚ κ. Χρήστου Κατσιούρα.
Ο τελευταίος ανέλαβε την υποχρέωση κατάθεσης της ερώτησης.
Για την ενδυνάμωση του αιτήματος ο κ. Κατσιούρας συγκεντρώνει τις υπογραφές Ηπειρωτών βουλευτών, εκλεγμένων στην πατρώα γη, αλλά και απανταχού της Ελλάδας, καθώς και άλλων συναδέλφων του που κρίνουν δίκαιο το αίτημα των Ηπειρωτών, ώστε η πατρίδα να μη φανεί για άλλη μια φορά αγνωμονούσα έναντι πανάξιων τέκνων, των Ηπειρωτών.
Έγκριση περιβαλλοντικών όρων στο τμήμα Ηγουμενίτσα-Γιάννινα
Το τρένο στην Ήπειρο μπορεί να μην αποτελεί προτεραιότητα εδώ και χρόνια, εντούτοις προωθούνται μελέτες και τελευταία, με ημερομηνία 7 Απριλίου, ανακοινώθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος η έγκριση, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, των Περιβαλλοντικών Όρων του έργου, «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, τμήμα Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα».
Η ΚΥΑ υπογράφεται από τα υπουργεία, Περιβάλλοντος, Θαλασσίων Υποθέσεων, Αγροτικής Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Τουρισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Επί της μελέτης αυτής είχαν γνωμοδοτήσει στο παρελθόν τα νομαρχιακά συμβούλια Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας.
Η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων αφορά το τμήμα Ηγουμενίτσα-Γιάννινα και ειδικότερα μονή (πλάτους 1,435μέτρων) σιδηροδρομική γραμμή συνολικού μήκους 75,47 χιλιομέτρων και συμπεριλαμβάνεται και ο συνδετήριος κλάδος προς την πόλη των Ιωαννίνων.
Η χάραξη ξεκινά από το νότιο τμήμα του νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας και το τέλος της στην περιοχή της Καστρίτσας (68,37 χλμ). Υπάρχει δε κλάδος που οδεύει στη δυτική πλευρά της λίμνης Παμβώτιδας, με κατεύθυνση βόρεια, για την εξυπηρέτηση της πόλης των Ιωαννίνων, μήκους 7,1 χλμ.
Στο υπόψη έργο προβλέπεται η κατασκευή επιχωμάτων, ορυγμάτων, σηράγγων, γεφυρών, έργων αντιστήριξης και έργων αποστράγγισης, τόσο της σιδηροδρομικής γραμμής, όσο και του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Στην Ηγουμενίτσα προβλέπονται δυο σταθμοί, ο Τερματικός, ο οποίος βρίσκεται εντός του χώρου του λιμένα και ο μικτός σταθμός (επιβατικός & εμπορευματικός) προς την ενδοχώρα.
Στα Γιάννινα προβλέπονται άλλοι δυο σταθμοί, ο εμπορικός σταθμός, έξω από τα οικιστικά συγκροτήματα, στην περιοχή της Καστρίτσας και ο επιβατικός σταθμός, κοντά στην πόλη των Ιωαννίνων, μέσω διακλάδωσης της κύριας γραμμής.
Για το υπόλοιπο και επίσης δύσκολο τμήμα Γιάννινα-Καλαμπάκα δεν υπάρχει ενημέρωση για την πορεία των μελετών, πάντως το ζήτημα δεν είναι μόνο οι μελέτες, αλλά και η πολιτική βούληση να κατασκευαστεί υπό αυτές τις οικονομικές συνθήκες στη χώρα, ένα τέτοιο πολυδάπανο έργο. Βέβαια υπάρχει η λύση της χρηματοδότησης με ιδιωτικά κεφάλαια και ένα μικρό σχήμα, αλλά για την ώρα μένουμε στις μελέτες.
ΠΗΓΗ: www.neoiagones.gr