Έγκριση περιβαλλοντικών όρων στο τμήμα Ηγουμενίτσα-Γιάννινα
Το τρένο στην Ήπειρο μπορεί να μην αποτελεί προτεραιότητα εδώ και χρόνια, εντούτοις προωθούνται μελέτες και τελευταία, με ημερομηνία 7 Απριλίου, ανακοινώθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος η έγκριση, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, των Περιβαλλοντικών Όρων του έργου, «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, τμήμα Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα».
Η ΚΥΑ υπογράφεται από τα υπουργεία, Περιβάλλοντος, Θαλασσίων Υποθέσεων, Αγροτικής Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Τουρισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Επί της μελέτης αυτής είχαν γνωμοδοτήσει στο παρελθόν τα νομαρχιακά συμβούλια Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας.
Η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων αφορά το τμήμα Ηγουμενίτσα-Γιάννινα και ειδικότερα μονή (πλάτους 1,435μέτρων) σιδηροδρομική γραμμή συνολικού μήκους 75,47 χιλιομέτρων και συμπεριλαμβάνεται και ο συνδετήριος κλάδος προς την πόλη των Ιωαννίνων.
Η χάραξη ξεκινά από το νότιο τμήμα του νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας και το τέλος της στην περιοχή της Καστρίτσας (68,37 χλμ). Υπάρχει δε κλάδος που οδεύει στη δυτική πλευρά της λίμνης Παμβώτιδας, με κατεύθυνση βόρεια, για την εξυπηρέτηση της πόλης των Ιωαννίνων, μήκους 7,1 χλμ.
Στο υπόψη έργο προβλέπεται η κατασκευή επιχωμάτων, ορυγμάτων, σηράγγων, γεφυρών, έργων αντιστήριξης και έργων αποστράγγισης, τόσο της σιδηροδρομικής γραμμής, όσο και του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Στην Ηγουμενίτσα προβλέπονται δυο σταθμοί, ο Τερματικός, ο οποίος βρίσκεται εντός του χώρου του λιμένα και ο μικτός σταθμός (επιβατικός & εμπορευματικός) προς την ενδοχώρα.
Στα Γιάννινα προβλέπονται άλλοι δυο σταθμοί, ο εμπορικός σταθμός, έξω από τα οικιστικά συγκροτήματα, στην περιοχή της Καστρίτσας και ο επιβατικός σταθμός, κοντά στην πόλη των Ιωαννίνων, μέσω διακλάδωσης της κύριας γραμμής.
Για το υπόλοιπο και επίσης δύσκολο τμήμα Γιάννινα-Καλαμπάκα δεν υπάρχει ενημέρωση για την πορεία των μελετών, πάντως το ζήτημα δεν είναι μόνο οι μελέτες, αλλά και η πολιτική βούληση να κατασκευαστεί υπό αυτές τις οικονομικές συνθήκες στη χώρα, ένα τέτοιο πολυδάπανο έργο. Βέβαια υπάρχει η λύση της χρηματοδότησης με ιδιωτικά κεφάλαια και ένα μικρό σχήμα, αλλά για την ώρα μένουμε στις μελέτες.
ΠΗΓΗ: www.neoiagones.gr
Το τρένο στην Ήπειρο μπορεί να μην αποτελεί προτεραιότητα εδώ και χρόνια, εντούτοις προωθούνται μελέτες και τελευταία, με ημερομηνία 7 Απριλίου, ανακοινώθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος η έγκριση, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, των Περιβαλλοντικών Όρων του έργου, «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, τμήμα Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα».
Η ΚΥΑ υπογράφεται από τα υπουργεία, Περιβάλλοντος, Θαλασσίων Υποθέσεων, Αγροτικής Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Τουρισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Επί της μελέτης αυτής είχαν γνωμοδοτήσει στο παρελθόν τα νομαρχιακά συμβούλια Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας.
Η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων αφορά το τμήμα Ηγουμενίτσα-Γιάννινα και ειδικότερα μονή (πλάτους 1,435μέτρων) σιδηροδρομική γραμμή συνολικού μήκους 75,47 χιλιομέτρων και συμπεριλαμβάνεται και ο συνδετήριος κλάδος προς την πόλη των Ιωαννίνων.
Η χάραξη ξεκινά από το νότιο τμήμα του νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας και το τέλος της στην περιοχή της Καστρίτσας (68,37 χλμ). Υπάρχει δε κλάδος που οδεύει στη δυτική πλευρά της λίμνης Παμβώτιδας, με κατεύθυνση βόρεια, για την εξυπηρέτηση της πόλης των Ιωαννίνων, μήκους 7,1 χλμ.
Στο υπόψη έργο προβλέπεται η κατασκευή επιχωμάτων, ορυγμάτων, σηράγγων, γεφυρών, έργων αντιστήριξης και έργων αποστράγγισης, τόσο της σιδηροδρομικής γραμμής, όσο και του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Στην Ηγουμενίτσα προβλέπονται δυο σταθμοί, ο Τερματικός, ο οποίος βρίσκεται εντός του χώρου του λιμένα και ο μικτός σταθμός (επιβατικός & εμπορευματικός) προς την ενδοχώρα.
Στα Γιάννινα προβλέπονται άλλοι δυο σταθμοί, ο εμπορικός σταθμός, έξω από τα οικιστικά συγκροτήματα, στην περιοχή της Καστρίτσας και ο επιβατικός σταθμός, κοντά στην πόλη των Ιωαννίνων, μέσω διακλάδωσης της κύριας γραμμής.
Για το υπόλοιπο και επίσης δύσκολο τμήμα Γιάννινα-Καλαμπάκα δεν υπάρχει ενημέρωση για την πορεία των μελετών, πάντως το ζήτημα δεν είναι μόνο οι μελέτες, αλλά και η πολιτική βούληση να κατασκευαστεί υπό αυτές τις οικονομικές συνθήκες στη χώρα, ένα τέτοιο πολυδάπανο έργο. Βέβαια υπάρχει η λύση της χρηματοδότησης με ιδιωτικά κεφάλαια και ένα μικρό σχήμα, αλλά για την ώρα μένουμε στις μελέτες.
ΠΗΓΗ: www.neoiagones.gr