Το στοίχημα της Ιόνιας Οδού είναι το μεγαλύτερο από όλα τα υπόλοιπα που έχουν πέσει στο τραπέζι για την Δυτική Ελλάδα και κυρίως για την Ήπειρο. Ο δρόμος που ξεκινά από το Αντίρριο και φτάνει μέχρι την πόλη των Ιωαννίνων πρόκειται να είναι ο μεγαλύτερος αναπτυξιακός οδικός άξονας για όλη την δυτική πλευρά της Ελλάδας. Όσο διαρκεί η μεσοβέζικη κατάσταση με τις εργασίες να έχουν σταματήσει και το μέλλον να διαγράφεται αβέβαιο μία πολύ μεγάλη περιοχή της χώρας θα παραμένει δέσμιος της ύφεσης. Όταν το 2007 η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των παραχωρησιούχων έφερνε χαμόγελα αισιοδοξίας στους κατοίκους της Δυτικής Στερεάς Ελλάδας (νυν Δυτικής Ελλάδας) και της Ηπείρου ότι επιτέλους θα βγουν από την συγκοινωνιακή απομόνωση και θα ενταχθούν σε ένα ευρύτερο δίκτυο αυτοκινητόδρομων που θα συμπαρασύρει την περιοχή σε ανάπτυξη.
Αυτό το διάστημα σε όλο αυτό το τεράστιο μέρος της Ελλάδας οι μοναδικές εργασίες που γίνονται είναι στον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία και στο τμήμα Καρτέρι-Πάργα του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα. Το έργο των 196χλμ της Ιόνιας Οδού παραμένει παγωμένο και θα παραμείνει σε αυτή την κατάσταση για τουλάχιστον 3-5 μήνες.
ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ
Με την παρέμβαση από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει η συγκρατημένη αισιοδοξία ότι τελικά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012 τα εργοτάξια και πάλι θα ζωντανέψουν μετά από διάστημα περίπου 18 χαμένων μηνών. Αυτό θα μπορούσε να είναι άσχημο σενάριο αλλά με τις απαλλοτριώσεις να μην έχουν ολοκληρωθεί η συνολική επιβάρυνση στα έργα δεν θα είναι περισσότερη από 12 μήνες.
Αν και από την σύμβαση προβλεπόταν η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού στα τέλη του 2013 αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα στο 2015 με την προϋπόθεση ότι το αργότερο τον Ιούνιο το έργο θα κατασκευάζεται και πάλι. Το βατό τμήμα του έργου είναι το νότιο τμήμα λόγω της μορφολογίας του εδάφους ενώ ήδη ένα τμήμα 35 χιλιομέτρων έχει παραδοθεί.
Από αυτό το τμήμα εξαιρείται η περίπτωση της διάβασης της Κλόκοβας που θα κατασκευαστεί με σήραγγα. Αυτό σαφώς θα επιβαρύνει το χρόνο κατασκευής αλλά είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση για την περιοχή.
Αυτό που παραμένει κρίσιμο για την ώρα είναι το 2014 όταν θα έχει ολοκληρωθεί ο άξονας Άκτιο - Αμβρακία τουλάχιστον το νότιο τμήμα της Ιόνιας Οδού να έχει ολοκληρωθεί έτσι ώστε να υπάρχει ένας συνεχής αυτοκινητόδρομος σε μεγάλο μέρος της περιοχής.
Κατά τα άλλα σε πολλά σημεία, ειδικά σε αυτά που υπήρχε η ανάγκη για σήραγγα η υποδομή έχει γίνει αλλά σίγουρα το χρονικό διάστημα που έχει περάσει από την παύση των εργασιών είναι μεγάλο και εδώ παραμένει ένα ερώτημα σε τι κατάσταση θα είναι ακόμα και τα τμήματα τα οποία είχαν προχωρήσει αρκετά.
Στην χτεσινή συνάντηση που είχε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης με τον επικεφαλή της ομάδας δράσης Χορστ Ράιχενμπαχ και τον επίτροπο για την Περιφερειακή Πολιτική Γιοχάνες Χαν ήταν αρκετά αισιόδοξος μιλώντας για δυνατότητα να αρχίσουν τα έργα στα τέλη Φλεβάρη. Φυσικά αυτή την αισιοδοξία δεν την μοιράστηκαν οι Ευρωπαίοι εταίροι που μίλησαν για έναρξη των εργασιών το καλοκαίρι.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com
Αυτό το διάστημα σε όλο αυτό το τεράστιο μέρος της Ελλάδας οι μοναδικές εργασίες που γίνονται είναι στον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία και στο τμήμα Καρτέρι-Πάργα του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα. Το έργο των 196χλμ της Ιόνιας Οδού παραμένει παγωμένο και θα παραμείνει σε αυτή την κατάσταση για τουλάχιστον 3-5 μήνες.
ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ
Με την παρέμβαση από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει η συγκρατημένη αισιοδοξία ότι τελικά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012 τα εργοτάξια και πάλι θα ζωντανέψουν μετά από διάστημα περίπου 18 χαμένων μηνών. Αυτό θα μπορούσε να είναι άσχημο σενάριο αλλά με τις απαλλοτριώσεις να μην έχουν ολοκληρωθεί η συνολική επιβάρυνση στα έργα δεν θα είναι περισσότερη από 12 μήνες.
Αν και από την σύμβαση προβλεπόταν η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού στα τέλη του 2013 αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα στο 2015 με την προϋπόθεση ότι το αργότερο τον Ιούνιο το έργο θα κατασκευάζεται και πάλι. Το βατό τμήμα του έργου είναι το νότιο τμήμα λόγω της μορφολογίας του εδάφους ενώ ήδη ένα τμήμα 35 χιλιομέτρων έχει παραδοθεί.
Από αυτό το τμήμα εξαιρείται η περίπτωση της διάβασης της Κλόκοβας που θα κατασκευαστεί με σήραγγα. Αυτό σαφώς θα επιβαρύνει το χρόνο κατασκευής αλλά είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση για την περιοχή.
Αυτό που παραμένει κρίσιμο για την ώρα είναι το 2014 όταν θα έχει ολοκληρωθεί ο άξονας Άκτιο - Αμβρακία τουλάχιστον το νότιο τμήμα της Ιόνιας Οδού να έχει ολοκληρωθεί έτσι ώστε να υπάρχει ένας συνεχής αυτοκινητόδρομος σε μεγάλο μέρος της περιοχής.
Κατά τα άλλα σε πολλά σημεία, ειδικά σε αυτά που υπήρχε η ανάγκη για σήραγγα η υποδομή έχει γίνει αλλά σίγουρα το χρονικό διάστημα που έχει περάσει από την παύση των εργασιών είναι μεγάλο και εδώ παραμένει ένα ερώτημα σε τι κατάσταση θα είναι ακόμα και τα τμήματα τα οποία είχαν προχωρήσει αρκετά.
Στην χτεσινή συνάντηση που είχε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης με τον επικεφαλή της ομάδας δράσης Χορστ Ράιχενμπαχ και τον επίτροπο για την Περιφερειακή Πολιτική Γιοχάνες Χαν ήταν αρκετά αισιόδοξος μιλώντας για δυνατότητα να αρχίσουν τα έργα στα τέλη Φλεβάρη. Φυσικά αυτή την αισιοδοξία δεν την μοιράστηκαν οι Ευρωπαίοι εταίροι που μίλησαν για έναρξη των εργασιών το καλοκαίρι.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com