Το υπουργείο Περιβάλλοντος εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και το νέο «Πράσινο Δακτύλιο» στην οποία αναφέρεται μεταξύ άλλων πως:
«Με ρύθμιση που ψηφίστηκε, την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου, στη Βουλή νομοθετήθηκε η άμεση άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τεχνολογίας EURO V και VI στα αστικά κέντρα Αθηνών - Θεσσαλονίκης, η οποία θεσπίστηκε υπό άλλες συνθήκες τεχνολογίας, πριν από 20 χρόνια».
Ετοιμάζεται Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον «Πράσινο Δακτύλιο» βάσει του οποίου θα επιτρέπεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων έως 2,2 τόνους στο Μικρό Δακτύλιο εφόσον πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 ή μεταγενέστερης και εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γρ./χλμ.
Το ίδιο ισχύει για τα υβριδικά και ηλεκτρικά Ι.Χ.
Επίσης:
Απαγόρευση της κυκλοφορίας εντός μικρού Δακτυλίου στα οχήματα με ημερομηνία 1ης Άδειας Κυκλοφορίας με 1η άδεια Κυκλοφορίας πριν από το 1990 από Δευτέρα έως Πέμπτη από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ ενώ για την Παρασκευή από τις 7 έως τις 3 το μεσημέρι.
Όλα τα υπόλοιπα οχήματα που δεν εμπίπτουν σε καμιά από τις παραπάνω κατηγορίες θα κυκλοφορούν στο μικρό Δακτύλιο με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα των «μονών-ζυγών».
Απαγόρευση στο Μεγάλο Δακτύλιο της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 έως 12 τόνων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992.
Πράσινο σήμα
Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα. Προτεινόμενη ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης είναι η 1η Μαΐου του 2012. Παράλληλα η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει ότι διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για όσα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO V.
«Με ρύθμιση που ψηφίστηκε, την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου, στη Βουλή νομοθετήθηκε η άμεση άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τεχνολογίας EURO V και VI στα αστικά κέντρα Αθηνών - Θεσσαλονίκης, η οποία θεσπίστηκε υπό άλλες συνθήκες τεχνολογίας, πριν από 20 χρόνια».
Ετοιμάζεται Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον «Πράσινο Δακτύλιο» βάσει του οποίου θα επιτρέπεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων έως 2,2 τόνους στο Μικρό Δακτύλιο εφόσον πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 ή μεταγενέστερης και εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γρ./χλμ.
Το ίδιο ισχύει για τα υβριδικά και ηλεκτρικά Ι.Χ.
Επίσης:
Απαγόρευση της κυκλοφορίας εντός μικρού Δακτυλίου στα οχήματα με ημερομηνία 1ης Άδειας Κυκλοφορίας με 1η άδεια Κυκλοφορίας πριν από το 1990 από Δευτέρα έως Πέμπτη από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ ενώ για την Παρασκευή από τις 7 έως τις 3 το μεσημέρι.
Όλα τα υπόλοιπα οχήματα που δεν εμπίπτουν σε καμιά από τις παραπάνω κατηγορίες θα κυκλοφορούν στο μικρό Δακτύλιο με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα των «μονών-ζυγών».
Απαγόρευση στο Μεγάλο Δακτύλιο της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 έως 12 τόνων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992.
Πράσινο σήμα
Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα. Προτεινόμενη ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης είναι η 1η Μαΐου του 2012. Παράλληλα η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει ότι διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για όσα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO V.