Σε λειτουργία ο σταθμός διοδίων στο Μαλακάσι σε λίγες ημέρες. Στις αρχές του 2012 ξεκινά η Τύρια. Τυπικές λεπτομέρειες, που άπτονται της δημοσίευσης της σχετικής ΚΥΑ στο ΦΕΚ, απομένουν πλέον, για να μπει «φρένο» στο... τσάμπα, κατά τη διέλευση οχημάτων από την Εγνατία Οδό με αντίτιμο που σε πρώτη φάση θα τιμάται στο ποσό των 2 ευρώ ανά διέλευση.
Επί του πανευρωπαϊκού οδικού άξονα, προβλέπεται η σταδιακή ενεργοποίηση, έως τα μέσα του 2012, έξι νέων, προσωρινών, σταθμών διοδίων.
Η αρχή πρόκειται να γίνει από τους 3 σταθμούς που έχουν εγκατασταθεί στις θέσεις Μαλακάσι (μεταξύ Μετσόβου και Γρεβενών), Ανάληψη (στο Στρυμόνα Θεσσαλονίκης) κι Αμαξάδες (μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής), στους οποίους, ήδη, διενεργείται επιχείρηση δοκιμαστικής λειτουργίας.
Βάσει του υφιστάμενου προγραμματισμού, εξάλλου, στα μέσα Δεκεμβρίου θα λειτουργήσουν και οι σταθμοί διοδίων στις θέσεις Τύρια (μεταξύ της Ηγουμενίτσας και των Ιωαννίνων) και Μουσθένη (Καβάλα), ενώ εντός του 2012 προγραμματίζεται η τοποθέτηση διοδίων και στη θέση Κλειδί (δεν περιλαμβάνεται στην ίδια ΚΥΑ με τους πέντε προηγούμενους), στην περιοχή της Ημαθίας.
Το κόστος διέλευσης ορίστηκε στα 2 ευρώ και θα ισχύσει και στο σταθμό του Πολυμύλου, στον οποίο σήμερα οι οδηγοί καταβάλλουν 2,80 ευρώ ανά διέλευση. Από την 1η Απριλίου του 2012 όμως προβλέπεται αύξηση του αντιτίμου στα 2,40 ευρώ ανά διέλευση.
Ανάδοχος
Η λειτουργία του συστήματος των νέων προσωρινών σταθμών, που θα διατηρηθούν για όσο χρειαστεί να τοποθετηθούν τα ηλεκτρονικά διόδια στον άξονα, ανατέθηκε από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ύστερα από σχετικό διαγωνισμό και για μια διετία, στην εταιρεία «Αττικές Διαδρομές», η οποία διαθέτει εμπειρία από τη διαχείριση ανάλογου εγχειρήματος στην Αττική οδό στην Αθήνα.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν στα 14 εκατ. ευρώ, ωστόσο ο ανάδοχος το κέρδισε παρέχοντας σημαντική έκπτωση της τάξης του 40%.
Σε κάθε σταθμό θα απασχοληθούν, ανάλογα την περίοδο, από 20 έως 30 άτομα. Τα προσδοκώμενα έσοδα αναμένεται να κινηθούν σε περίπου 60 εκατ. ευρώ ετησίως, με το κόστος συντήρησης να υπερβαίνει τα 40 εκατ. ευρώ.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com
Επί του πανευρωπαϊκού οδικού άξονα, προβλέπεται η σταδιακή ενεργοποίηση, έως τα μέσα του 2012, έξι νέων, προσωρινών, σταθμών διοδίων.
Η αρχή πρόκειται να γίνει από τους 3 σταθμούς που έχουν εγκατασταθεί στις θέσεις Μαλακάσι (μεταξύ Μετσόβου και Γρεβενών), Ανάληψη (στο Στρυμόνα Θεσσαλονίκης) κι Αμαξάδες (μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής), στους οποίους, ήδη, διενεργείται επιχείρηση δοκιμαστικής λειτουργίας.
Βάσει του υφιστάμενου προγραμματισμού, εξάλλου, στα μέσα Δεκεμβρίου θα λειτουργήσουν και οι σταθμοί διοδίων στις θέσεις Τύρια (μεταξύ της Ηγουμενίτσας και των Ιωαννίνων) και Μουσθένη (Καβάλα), ενώ εντός του 2012 προγραμματίζεται η τοποθέτηση διοδίων και στη θέση Κλειδί (δεν περιλαμβάνεται στην ίδια ΚΥΑ με τους πέντε προηγούμενους), στην περιοχή της Ημαθίας.
Το κόστος διέλευσης ορίστηκε στα 2 ευρώ και θα ισχύσει και στο σταθμό του Πολυμύλου, στον οποίο σήμερα οι οδηγοί καταβάλλουν 2,80 ευρώ ανά διέλευση. Από την 1η Απριλίου του 2012 όμως προβλέπεται αύξηση του αντιτίμου στα 2,40 ευρώ ανά διέλευση.
Ανάδοχος
Η λειτουργία του συστήματος των νέων προσωρινών σταθμών, που θα διατηρηθούν για όσο χρειαστεί να τοποθετηθούν τα ηλεκτρονικά διόδια στον άξονα, ανατέθηκε από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ύστερα από σχετικό διαγωνισμό και για μια διετία, στην εταιρεία «Αττικές Διαδρομές», η οποία διαθέτει εμπειρία από τη διαχείριση ανάλογου εγχειρήματος στην Αττική οδό στην Αθήνα.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν στα 14 εκατ. ευρώ, ωστόσο ο ανάδοχος το κέρδισε παρέχοντας σημαντική έκπτωση της τάξης του 40%.
Σε κάθε σταθμό θα απασχοληθούν, ανάλογα την περίοδο, από 20 έως 30 άτομα. Τα προσδοκώμενα έσοδα αναμένεται να κινηθούν σε περίπου 60 εκατ. ευρώ ετησίως, με το κόστος συντήρησης να υπερβαίνει τα 40 εκατ. ευρώ.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com