Υπέρ της επανεξέτασης του θέματος της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης τάχθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου σε συνέντευξή του στην «ΗτΣ». Ειδικότερα ανέφερε πως το ζητούμενο είναι να μειώσουμε τη ρύπανση στις μεγάλες πόλεις, αλλά και να ξαναδούμε τις απαγορεύσεις που ίσως σήμερα δεν έχουν νόημα.
Συνεχίζοντας ανάφερε χαρακτηριστικά: «Είμαι υπέρ του να εξετάσουμε το θέμα άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και θα ήθελα να συνδυαστεί με άλλα μέτρα μείωσης των εκπομπών. Ηδη από το Σεπτέμβριο του 2009 είναι υποχρεωτικοί οι νέοι κινητήρες τεχνολογίας Euro5 ενώ από το Σεπτέμβριο του 2014 θα μπούμε στο Euro6.
Το αίτημα άρσης της απαγόρευσης έχει πολλά επιχειρήματα υπέρ του, τόσο κατά βάση των τεχνολογικών εξελίξεων, όσο και στη βάση της χαμηλότερης κατανάλωσης και τελικά εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Γι' αυτό και θέλουμε να σταθμίσουμε και να μετρήσουμε τις πιθανές επιπτώσεις και στο βαθμό που διασφαλίζεται ότι δεν αντίκεινται στους περιβαλλοντικούς στόχους μας, θα προχωρήσουμε. Αλλωστε η τεχνολογία αυτή δεν απαγορεύεται σε άλλες χώρες της Ε.Ε. με πολύ πιο ανεπτυγμένες πολιτικές περιβάλλοντος, όπως η Γερμανία, η Ελβετία, η Αυστρία, η Ιταλία και η Γαλλία.
Οσον αφορά στη λαθρεμπορία και στη νοθεία στο καύσιμο προκρίνονται λύσεις που έχουν περισσότερο να κάνουν με τον έλεγχο στην πηγή διάθεσης όπως τα λεγόμενα συστήματα εισροών-εκροών στους σταθμούς εμπορίας καυσίμων ενώ προβλέπεται επίσης η σταδιακή εξίσωση των συντελεστών των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στο πετρέλαιο».
Συνεχίζοντας ανάφερε χαρακτηριστικά: «Είμαι υπέρ του να εξετάσουμε το θέμα άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και θα ήθελα να συνδυαστεί με άλλα μέτρα μείωσης των εκπομπών. Ηδη από το Σεπτέμβριο του 2009 είναι υποχρεωτικοί οι νέοι κινητήρες τεχνολογίας Euro5 ενώ από το Σεπτέμβριο του 2014 θα μπούμε στο Euro6.
Το αίτημα άρσης της απαγόρευσης έχει πολλά επιχειρήματα υπέρ του, τόσο κατά βάση των τεχνολογικών εξελίξεων, όσο και στη βάση της χαμηλότερης κατανάλωσης και τελικά εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Γι' αυτό και θέλουμε να σταθμίσουμε και να μετρήσουμε τις πιθανές επιπτώσεις και στο βαθμό που διασφαλίζεται ότι δεν αντίκεινται στους περιβαλλοντικούς στόχους μας, θα προχωρήσουμε. Αλλωστε η τεχνολογία αυτή δεν απαγορεύεται σε άλλες χώρες της Ε.Ε. με πολύ πιο ανεπτυγμένες πολιτικές περιβάλλοντος, όπως η Γερμανία, η Ελβετία, η Αυστρία, η Ιταλία και η Γαλλία.
Οσον αφορά στη λαθρεμπορία και στη νοθεία στο καύσιμο προκρίνονται λύσεις που έχουν περισσότερο να κάνουν με τον έλεγχο στην πηγή διάθεσης όπως τα λεγόμενα συστήματα εισροών-εκροών στους σταθμούς εμπορίας καυσίμων ενώ προβλέπεται επίσης η σταδιακή εξίσωση των συντελεστών των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στο πετρέλαιο».