ΕΚΚΛΗΣΗ
Ιωάννινα, 30-06-2011
Οι υπογράφοντες την παρούσα διαμαρτυρία, (ενεργώντας και ως άτυποι εκπρόσωποι των 375 συμπολιτών μας που συνυπογράψαμε σχετικό κείμενο), ζούμε εδώ και εννέα μήνες με τον εφιάλτη της παρουσίας μιας άτυπης πίστας ταχύτητας που κατασκευάστηκε μέσα στη γειτονιά μας, δίπλα στα σπίτια μας, στην καρδιά του αστικού ιστού της πόλης των Ιωαννίνων. Οι αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες της πόλης αγνοούν εξοργιστικά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και παρακλήσεις μας να ληφθούν μέτρα προστασίας της ΖΩΗΣ των παιδιών μας και των μαθητών που φοιτούν στα δεκάδες κοντινά σχολεία με χλιάδες υποχρεωτικές διελεύσεις πηδώντας πάνω από τα “στηθαία αναχαίτησης οχημάτων” καθημερινά. Σημειωτέον ότι στη γειτονιά μας λειτουργούν τα πυκνότερα σχολικά συγκροτήματα της πόλης.Τον ρόλο της πίστας ταχύτητας παίζει η οδός Κενάν Μεσαρέ, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και μόλις 1 km μήκος. Λειτουργεί από τον Οκτώβριο 2010 και συγχρηματοδοτήθηκε από την Ε.Ε. και το Ελληνικό Δημόσιο.
Κατά τη μελέτη του έργου καταστρατηγήθηκαν δύο θεμελιώδεις προϋποθέσεις της ασφάλειας και νομιμότητάς του:
1. Μελετήθηκε και στην πράξη χρησιμοποιείται ως "οδός ταχείας κυκλοφορίας" ενώ είναι αστικός δρόμος, με όριο τα 50 km/h.
2.Οι μελετητές επέδειξαν βαριά περιφρόνηση της υποχρέωσής τους να προστατεύσουν τον πολιτισμό και τη δημόσια ασφάλεια της περιοχής, αρνούμενοι να συντάξουν Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Όμως το χειρότερο είναι πως ακόμη και η στοιχειώδης προστασία που προβλέπει η εγκληματική μελέτη, κυρίως για τους πεζούς, καταστρατηγείται από τους υπευθύνους λειτουργίας της πίστας ταχύτητας.
Η εμμονή τους αυτή, εκτός από ανεξήγητη που είναι, με όρους κοινής λογικής, πολλαπλασίασε τους κινδύνους. Εμβρόντητοι εισπράττουμε τις συνεχείς αρνήσεις τους να συμμορφωθούν έστω και σ΄αυτά τά “ανέξοδα” σημεία της μελέτης και διερωτώμεθα πλέον για τις πραγματικές προθέσεις τους.
Οι ως άνω βαρύτατες παραβάσεις περιγράφονται μαζί με άλλες στους Νόμους και τα έγγραφα που σας επισυνάπτουμε (με χαρακτηριστικά δημοσιεύματα του τοπικού τύπου που σύσσωμος μας συμπαραστάθηκε) και επισύρουν σοβαρότατες κυρώσεις που κλιμακώνονται μέχρι και την απαίτηση επιστροφής όλων των χρημάτων από την ΕΕ.
Μπροστά σε αυτόν τον κίνδυνο οι υπεύθυνοι για την μελέτη, κατασκευή και εννεάμηνη λειτουργία του έργου-καρμανιόλα, αντί να ασχοληθούν με την απαιτούμενη προσαρμογή του στις υποχρεωτικές προδιαγραφές ασφαλείας, ολοκληρώνουν πυρετωδώς πληρωμές και λοιπές διαδικασίες. Στην πραγματικότητα, η μόνη επιλογή είναι να εναρμονισθεί άμεσα το έργο με τα νομίμως απαιτούμενα.
Μόνον έτσι θα υπάρξει βάσιμη ελπίδα να αποτραπούν, ή να αμβλυνθούν έστω, οι επερχόμενες πολλαπλά καταστροφικές συνέπειες.
Ευπειθώς,
Βερβίρη Κυριακή, συνταξιούχος
Γκοντζου Εριφύλη, φαρμακοποιός
Μαυρομάτη Ελένη
Μπατάκης Νικόλαος, καθηγητής Πανεπιστημίου
Ζαρκάδας Λάμπρος
Καραγκούνης Χρήστος, Δ. πωλήσεων
Μπράχος Αλέκος
Λιβιτσάνος Ευάγγελος, μηχανολόγος
Ρέντζιος Κων/νος
Ντούρος Κων/νος, κτηματομεσίτης
Λαγός Βασίλης
Κολυβάκης Βασίλης, μαθηματικός
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ:
--Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, Λ. Κηφισίας 1-3, Αθήνα
--Ειδική Διαχειριστική Υπηρεσία ΠΕΠ, Νίκης 5-7, Αθήνα
--Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, Λ. Συγγρού 60, Αθήνα