Οι "πρόχειρες" μελέτες και τ' αγκάθια με τις απαλλοτριώσεις.
Το παγωμένο έργο της Ιόνιας Οδού εντάσσεται στο συνολικό πρόβλημα με τους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους που γίνεται προσπάθεια να βρεθεί λύση. Ήδη ο νέος Υπουργός Υποδομών εξήγγειλε και διακομματική συζήτηση προκειμένου ο γόρδιος δεσμός να λυθεί και τα έργα να αρχίσουν και πάλι να κατασκευάζονται.
Ο Δυτικός Άξονας ή Ιόνια Οδός είναι μία ιδιάζουσα περίπτωση καθώς κανένας άλλος άξονας δεν θα επηρεάσει συνολικά τις περιφέρειες Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας. Το δυτικό τμήμα της χώρας που απομονώνεται ουσιαστικά από την οροσειρά της Πίνδου είναι ο μεγάλος αδικημένος σήμερα.
Η κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου που θα ενώνει το Αντίρριο με τα Γιάννινα μέσω όλων των μεγάλων πόλεων της περιοχής (Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Άρτα) είναι το όραμα πολλών γενεών ενώ χάρις στην σύνδεση του με την Εγνατία και την Ολυμπία Οδό θα δημιουργήσει ένα σημαντικό δίκτυο οδικών αξόνων υψηλών προδιαγραφών με ότι αυτό συνεπάγεται.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Τα προβλήματα για την Ιόνια Οδό είναι ούτως ή άλλως πολλά. Οι μελέτες σε πολλές περιοχές αποδείχτηκαν πρόχειρες, τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις έμειναν παγωμένα για 3 χρόνια και μόνο τον τελευταίο χρόνο έγιναν κινήσεις για την οριστική απελευθέρωση χώρων για την κατασκευή του δρόμου.
Η διέλευση της Κλόκοβας (ή Παλιοβούνας αν θέλετε) είναι το μεγάλο ζήτημα καθώς η πρόβλεψη για απλή διαπλάτυνση του δρόμου αποδείχθηκε ως μελετητική αστοχία και η κατασκευή σήραγγας δείχνει μονόδρομος.
Ωστόσο αυτό θα απογειώσει το κόστος και τον χρόνο κατασκευής και ίσως παραμείνει ως ένα από τα μπλοκαρισμένα τμήματα που θα παραπεμφθούν για λύση στο μέλλον..
Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι η διαπίστωση πως από το 175ο έως το 182ο χλμ. τα έργα δεν μπορεί να προχωρήσουν, γιατί πέφτει πάνω στο δίκτυο υψηλής τάσης και χρειάζεται να μετατοπιστούν οι τεράστιοι πυλώνες.
Η ΔΕΗ φυσικά αντιδρά καθώς -και σωστά- λέει πως αυτό είναι ένα άλλο έργο και το βάρος πρέπει να το αναλάβει είτε το Υπουργείο Υποδομών είτε ο παραχωρησιούχος. Το δε κόστος ανέρχεται σε περίπου 10.000.000 ευρώ!
Φυσικά αυτά μερικά από τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν καθώς πριν από μερικούς μήνες είχε γίνει τεράστιος ντόρος με τις αμμοληψίες από τον ποταμό Εύηνο και πολύ μελάνι είχε χυθεί για το τμήμα Άρτα – Ιωάννινα που λίγο-πολύ παρουσιαζόταν ως ένα τμήμα που δεν πρόκειται να γίνει ποτέ.
ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ
Πάνω στην Ιόνια Οδό σχεδιάζεται φυσικά ένα ολόκληρο νέο οδικό δίκτυο το οποίο φιλοδοξεί-όταν ολοκληρωθεί- να μεταμορφώσει τις μεταφορές σε Αιτωλοακαρνανία, Άρτα, Ιωάννινα, Πρέβεζα και Θεσπρωτία.
Οι κάθετοι άξονες που θα είναι σε επαφή με την Ιόνια Οδό είναι ήδη κάποιοι σε κατασκευή και άλλοι σε σχεδιασμό. Τμήματα του δρόμου Ηγουμενίτσα- Πρέβεζα , ο οδικός άξονας Άκτιο- Αμβρακία, η σύνδεση της Λευκάδας με το Άκτιο, η σύνδεση με το λιμάνι του Αστακού και η μελλοντική επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία στην Κακαβιά είναι τα σημαντικότερα από αυτά.
Φυσικά τα χρονοδιαγράμματα της Ιόνιας Οδού έχουν τιναχτεί στον αέρα και μόνο με την επίλυση τόσο του ίδιου του ζητήματος της συνολικής κατασκευής του έργου όσο και των επιμέρους προβλημάτων υπάρχει ελπίδα, έστω με μεγάλη καθυστέρηση, να ολοκληρωθεί αυτό το τεράστιο αναπτυξιακό έργο.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com
Το παγωμένο έργο της Ιόνιας Οδού εντάσσεται στο συνολικό πρόβλημα με τους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους που γίνεται προσπάθεια να βρεθεί λύση. Ήδη ο νέος Υπουργός Υποδομών εξήγγειλε και διακομματική συζήτηση προκειμένου ο γόρδιος δεσμός να λυθεί και τα έργα να αρχίσουν και πάλι να κατασκευάζονται.
Ο Δυτικός Άξονας ή Ιόνια Οδός είναι μία ιδιάζουσα περίπτωση καθώς κανένας άλλος άξονας δεν θα επηρεάσει συνολικά τις περιφέρειες Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας. Το δυτικό τμήμα της χώρας που απομονώνεται ουσιαστικά από την οροσειρά της Πίνδου είναι ο μεγάλος αδικημένος σήμερα.
Η κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου που θα ενώνει το Αντίρριο με τα Γιάννινα μέσω όλων των μεγάλων πόλεων της περιοχής (Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Άρτα) είναι το όραμα πολλών γενεών ενώ χάρις στην σύνδεση του με την Εγνατία και την Ολυμπία Οδό θα δημιουργήσει ένα σημαντικό δίκτυο οδικών αξόνων υψηλών προδιαγραφών με ότι αυτό συνεπάγεται.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Τα προβλήματα για την Ιόνια Οδό είναι ούτως ή άλλως πολλά. Οι μελέτες σε πολλές περιοχές αποδείχτηκαν πρόχειρες, τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις έμειναν παγωμένα για 3 χρόνια και μόνο τον τελευταίο χρόνο έγιναν κινήσεις για την οριστική απελευθέρωση χώρων για την κατασκευή του δρόμου.
Η διέλευση της Κλόκοβας (ή Παλιοβούνας αν θέλετε) είναι το μεγάλο ζήτημα καθώς η πρόβλεψη για απλή διαπλάτυνση του δρόμου αποδείχθηκε ως μελετητική αστοχία και η κατασκευή σήραγγας δείχνει μονόδρομος.
Ωστόσο αυτό θα απογειώσει το κόστος και τον χρόνο κατασκευής και ίσως παραμείνει ως ένα από τα μπλοκαρισμένα τμήματα που θα παραπεμφθούν για λύση στο μέλλον..
Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι η διαπίστωση πως από το 175ο έως το 182ο χλμ. τα έργα δεν μπορεί να προχωρήσουν, γιατί πέφτει πάνω στο δίκτυο υψηλής τάσης και χρειάζεται να μετατοπιστούν οι τεράστιοι πυλώνες.
Η ΔΕΗ φυσικά αντιδρά καθώς -και σωστά- λέει πως αυτό είναι ένα άλλο έργο και το βάρος πρέπει να το αναλάβει είτε το Υπουργείο Υποδομών είτε ο παραχωρησιούχος. Το δε κόστος ανέρχεται σε περίπου 10.000.000 ευρώ!
Φυσικά αυτά μερικά από τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν καθώς πριν από μερικούς μήνες είχε γίνει τεράστιος ντόρος με τις αμμοληψίες από τον ποταμό Εύηνο και πολύ μελάνι είχε χυθεί για το τμήμα Άρτα – Ιωάννινα που λίγο-πολύ παρουσιαζόταν ως ένα τμήμα που δεν πρόκειται να γίνει ποτέ.
ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ
Πάνω στην Ιόνια Οδό σχεδιάζεται φυσικά ένα ολόκληρο νέο οδικό δίκτυο το οποίο φιλοδοξεί-όταν ολοκληρωθεί- να μεταμορφώσει τις μεταφορές σε Αιτωλοακαρνανία, Άρτα, Ιωάννινα, Πρέβεζα και Θεσπρωτία.
Οι κάθετοι άξονες που θα είναι σε επαφή με την Ιόνια Οδό είναι ήδη κάποιοι σε κατασκευή και άλλοι σε σχεδιασμό. Τμήματα του δρόμου Ηγουμενίτσα- Πρέβεζα , ο οδικός άξονας Άκτιο- Αμβρακία, η σύνδεση της Λευκάδας με το Άκτιο, η σύνδεση με το λιμάνι του Αστακού και η μελλοντική επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία στην Κακαβιά είναι τα σημαντικότερα από αυτά.
Φυσικά τα χρονοδιαγράμματα της Ιόνιας Οδού έχουν τιναχτεί στον αέρα και μόνο με την επίλυση τόσο του ίδιου του ζητήματος της συνολικής κατασκευής του έργου όσο και των επιμέρους προβλημάτων υπάρχει ελπίδα, έστω με μεγάλη καθυστέρηση, να ολοκληρωθεί αυτό το τεράστιο αναπτυξιακό έργο.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com