Στο 3,3% υποχώρησε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού το Μάιο από 3,9% που ήταν τον Απρίλιο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.). Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Μαΐου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2010, προκύπτει αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 5,4% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Μάιο 2011, σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2011, παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 10 - Μαΐου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 09 - Μαΐου 10, παρουσίασε αύξηση 4,9%, έναντι αύξησης 2,3% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2011 προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: πατάτες νωπές, αρνί και κατσίκι (νωπά).
β) Κατά 1,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών των θερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 0,2% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στις ιδιωτικές κλινικές.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Μάιο 2011, σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2011, παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 10 - Μαΐου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 09 - Μαΐου 10, παρουσίασε αύξηση 4,9%, έναντι αύξησης 2,3% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2011 προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: πατάτες νωπές, αρνί και κατσίκι (νωπά).
β) Κατά 1,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών των θερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 0,2% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στις ιδιωτικές κλινικές.