Nέες επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. καταφθάνουν για τα τέλη κυκλοφορίας του 2012, αφού η μαύρη τρύπα στα έσοδα, δεν αφήνει περιθώρια στο οικονομικό επιτελείο για ελαστικότητα.
Στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχει πέσει η πρόταση που αφορά στην οριζόντια αύξηση των τελών κυκλοφορίας σε όλα τα Ι.Χ. κατά 20%.
Αυτό σημαίνει ότι ένα Ι.Χ. 1.600 κυβικών που πέρυσι πλήρωσε τέλη 240 ευρώ, θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 48 ευρώ, αφού θα κληθεί να πληρώσει 288 ευρώ.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να τεθεί ένα όριο στις ημερομηνίες 31/12/1998 και 31/12/2010.
Αναλυτικότερα:
*αύξηση 20% μόνο στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1998,
*αύξηση 10% στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας από την 1/1/1999 έως 31/10/2010,
*αύξηση 20% στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010
Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αφορά και στα επαγγελματικά οχήματα και είναι ανάλογες εκείνων των Ι.Χ.
Παράλληλα το θέμα αναμένεται να αποτελέσει ένα κύριο πλήγμα για τις ήδη ταλαιπωρημένες εισαγωγικές εταιρείες, αλλά και τις εμπορίες αυτοκινήτων, καθώς μέχρι να ανακοινωθούν επίσημα από τα κυβερνητικά στελέχη τα ακριβή ποσά των Τελών κανείς δεν πρόκειται να προβεί σε αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Στο άκουσμα και μόνο της είδησης για αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας από τα κυβερνητικά στελέχη ήταν αρκετό για να "παγώσει" κυριολεκτικά η αγορά αυτοκινήτου.
Μάλιστα όσο το θέμα παραμένει θολό και δεν ξεκαθαρίζεται από την κυβέρνηση τόσο περισσότερο θα βουλιάζει καθημερινά ένας κλάδος ο οποίος απασχολούσε μέχρι πριν λίγους μήνες περίπου 100.000 ανθρώπους και ο οβολός του στα δημοσιονομικά έσοδα μόνο αμελητέος δεν μπορεί να θεωρηθεί.
Μάλιστα όπως εκτιμούν αναλυτές της αγοράς οι πωλήσεις για το 2011 είναι πολύ πιθανό να μην αγγίξουν ούτε τις 90.000 Ι.Χ..
Στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχει πέσει η πρόταση που αφορά στην οριζόντια αύξηση των τελών κυκλοφορίας σε όλα τα Ι.Χ. κατά 20%.
Αυτό σημαίνει ότι ένα Ι.Χ. 1.600 κυβικών που πέρυσι πλήρωσε τέλη 240 ευρώ, θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 48 ευρώ, αφού θα κληθεί να πληρώσει 288 ευρώ.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να τεθεί ένα όριο στις ημερομηνίες 31/12/1998 και 31/12/2010.
Αναλυτικότερα:
*αύξηση 20% μόνο στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1998,
*αύξηση 10% στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας από την 1/1/1999 έως 31/10/2010,
*αύξηση 20% στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010
Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αφορά και στα επαγγελματικά οχήματα και είναι ανάλογες εκείνων των Ι.Χ.
Παράλληλα το θέμα αναμένεται να αποτελέσει ένα κύριο πλήγμα για τις ήδη ταλαιπωρημένες εισαγωγικές εταιρείες, αλλά και τις εμπορίες αυτοκινήτων, καθώς μέχρι να ανακοινωθούν επίσημα από τα κυβερνητικά στελέχη τα ακριβή ποσά των Τελών κανείς δεν πρόκειται να προβεί σε αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Στο άκουσμα και μόνο της είδησης για αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας από τα κυβερνητικά στελέχη ήταν αρκετό για να "παγώσει" κυριολεκτικά η αγορά αυτοκινήτου.
Μάλιστα όσο το θέμα παραμένει θολό και δεν ξεκαθαρίζεται από την κυβέρνηση τόσο περισσότερο θα βουλιάζει καθημερινά ένας κλάδος ο οποίος απασχολούσε μέχρι πριν λίγους μήνες περίπου 100.000 ανθρώπους και ο οβολός του στα δημοσιονομικά έσοδα μόνο αμελητέος δεν μπορεί να θεωρηθεί.
Μάλιστα όπως εκτιμούν αναλυτές της αγοράς οι πωλήσεις για το 2011 είναι πολύ πιθανό να μην αγγίξουν ούτε τις 90.000 Ι.Χ..