Με το άνοιγμα των σχολείων -καλώς εχόντων των
πραγμάτων- στις 14 Σεπτεμβρίου, ξεκινά μία σχολική χρονιά με αντικειμενικές
δυσκολίες.
Τα παιδιά καλούνται να προσαρμοστούν σε μια νέα πραγματικότητα, μία
προσπάθεια το αποτέλεσμα της οποίας κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από την
παραδειγματική συμπεριφορά των γονέων.
Η αντιμετώπιση της πανδημίας απαιτεί την εφαρμογή
μέτρων υγιεινής, διαμορφώνοντας νέες προκλήσεις. Ειδικά η υποχρεωτική χρήση
μάσκας στις σχολικές αίθουσες έχει γίνει «κόκκινο πανί» για πολλούς γονείς και
εκπαιδευτικούς, ωστόσο αποτελεί μία πρόκληση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί
συλλογικά, με έναν τρόπο που θα διευκολύνει τα παιδιά και θα συμβάλει στην
επίτευξη του κοινού στόχου.
«Πάντα η αλλαγή εμπεριέχει μια δυσκολία και μία
αμηχανία ως προς την αντιμετώπιση μιας νέας κατάστασης. Εντούτοις, μέσα από
αυτό, τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά πρέπει να μάθουν ότι οφείλουμε να
προσαρμοζόμαστε στις νέες καταστάσεις, όταν είναι επιβεβλημένες λόγω συνθηκών,
χωρίς να προβάλουμε αντιστάσεις που στην ουσία δυσκολεύουν τη ζωή μας
περισσότερο. Η δυσκολία είναι προφανής και δεδομένη, αλλά το να δυσανασχετούμε
για τα πάντα είναι μία νοοτροπία, η οποία δεν βοηθάει ποτέ κανέναν. Πρέπει να
μάθουμε στα παιδιά μας να είναι ευέλικτα, να προχωρούν και να επιβιώνουν»,
αναφέρει η Παιδοψυχίατρος, Φρίντα Κωνσταντοπούλου.
Παρά τους ενδοιασμούς που εξαρχής υπήρχαν από
μερίδα γονέων και ειδικών, όπως δείχνουν και τα διεθνή επιστημονικά δεδομένα,
τα οφέλη από το άνοιγμα των σχολείων υπερτερούν των κινδύνων.