Ένα έργο που θα κατασκευαστεί στην καρδιά του πιο γνωστού μνημείου της Άρτας και θα συμβάλει σημαντικά στην βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στην αναβάθμιση της ζωής των πολιτών της πόλης αλλά και των επισκεπτών ενέταξε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Θεσσαλία - Στερεά Ελλάδα - Ήπειρος" με απόφασή της η Γενική Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας Δήμητρα Γεωργακοπούλου –Μπάστα.
Πρόκειται για τη «δημιουργία χώρου στάθμευσης στην περιοχή της ιστορικής γέφυρας Αράχθου» που εντάχθηκε στον Άξονα Προτεραιότητας "06 - Αειφόρος ανάπτυξη και ποιότητα ζωής Ηπείρου" του Ε.Π. "Θεσσαλία - Στερεά Ελλάδα – Ήπειρος» με συνολικό προϋπολογισμό 330,000.00 ευρώ και τελικό δικαιούχο το Δήμο Αρταίων.
Το έργο αφορά την κατασκευή χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων στη δυτική πλευρά του ιστορικού γεφυριού της Άρτας (περιοχή Ελεούσας - Ο.Τ. 446) σε έκταση 3,7 στρ., χωρητικότητας 40 θέσεων επιβατικών αυτοκινήτων και 2 θέσεων λεωφορείων. Εκτιμάται πως με την λειτουργία του θα αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης της Άρτας από τον κυκλοφοριακό φόρτο των οχημάτων και θα διευκολύνει τους δημότες και τους επισκέπτες της πόλης.
Για τη δημιουργία του χώρου στάθμευσης θα γίνουν οι παρακάτω εργασίες:
- ανακατασκευή και ηλεκτροφωτισμός της συνδετήριας οδού με την Επαρχιακή οδό Άρτας- Χανόπουλου και κατασκευή πεζοδρομίων εκατέρωθεν αυτής
- καθαίρεση υφιστάμενων μικρών αυθαίρετων κτιρίων και περιφράξεων
- κατασκευή, σήμανση και ηλεκτροφωτισμός του κυρίως χώρου στάθμευσης
- κατασκευή και ηλεκτροφωτισμός πεζοδρόμων γύρω από τον χώρο στάθμευσης
- κατασκευή πλήρους δικτύου αποχέτευσης ομβρίων
- κατασκευή χώρων πρασίνου εντός και περιμετρικά του χώρου στάθμευσης.
ΠΗΓΗ: www.apdhp-dm.gov.gr
Θέμα ημερών είναι η έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του ΧΥΤΑ στο Ελληνικό. «Ενός έργου περιβαλλοντικά διασφαλισμένου σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την ελληνική νομοθεσία», όπως τόνισε η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας Δήμητρα Γεωργακοπούλου –Μπάστα στη διάρκεια ευρείας σύσκεψης που συγκάλεσε το μεσημέρι της Τρίτης. Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, της Αντιπεριφερειάρχη Τατιάνας Καλογιάννη, των Δημάρχων Ιωαννίνων Φίλιππα Φίλιου, Ηγουμενίτσας Γιώργου Κάτσινου, Πρέβεζας Χρήστου Μπαίλη, Ζηρού Δημήτρη Γιολδάση, Δωδώνης Κώστα Κατσανάκη, Ζίτσας Δημήτρη Ρογκότη και Σουλίου Σταυρούλας Μπραίμη, των Προέδρων των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), των Αντιδημάρχων Ιωαννίνων Θωμά Μπέγκα και Δημήτρη Θεμελή και Βορείων Τζουμέρκων Σταύρου Γκορτζή, του Προέδρου της Επιτροπής Επίβλεψης και Παραλαβής της μελέτης για το εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων Θανάση Μανταλόβα καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης συζητήθηκαν διεξοδικά οι διαδικασίες που απομένουν για την αδειοδότηση της δοκιμαστικής λειτουργίας του ΧΥΤΑ στο Ελληνικό.
Επίσης, ενημερώθηκαν από την πλευρά της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σε πιο στάδιο βρίσκεται η αποκατάσταση των ΧΑΔΑ στην Ήπειρο καθώς η προθεσμία λήγει στις 30/6/11 και μετά οι Δήμοι απειλούνται με τσουχτερά πρόστιμα για τη λειτουργία κάθε χωματερής και σε πιο στάδιο βρίσκεται η χωροθέτηση του εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων.
ΧΥΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Το θέμα της δοκιμαστικής λειτουργίας του ΧΥΤΑ στο Ελληνικό ήταν αυτό που απασχόλησε το μεγαλύτερο μέρος της σύσκεψης καθώς το έργο έχει ολοκληρωθεί και απομένουν οι τελευταίες λεπτομέρειες για την αδειοδότησή του. Η Γενική Γραμματέας ζήτησε από το Δήμο Ιωαννιτών και το ΦΟΔΣΑ να τηρήσουν «σφιχτά χρονοδιαγράμματα προκειμένου να διευθετηθούν οι λεπτομέρειες για να προχωρήσει η Περιφέρεια στην έκδοση της σχετικής άδειας και να ξεκινήσει άμεσα η δοκιμαστική λειτουργία του ΧΥΤΑ γεγονός που θα σημάνει και το κλείσιμο της χωματερής στη Δουρούτη.»
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΑΔΑ
Επιβεβλημένη χαρακτηρίστηκε τόσο από τη Γενική Γραμματέα όσο και από τον Περιφερειάρχη η αποκατάσταση από τους Δήμους των ΧΑΔΑ που λειτουργούν στα όριά τους καθώς το τελεσίγραφο από την Ευρωπαϊκή Ένωση εκπνέει στις 30 Ιουνίου και τα πρόστιμα θα επιβαρύνουν απευθείας τους Δήμους.
Από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια της σύσκεψης από τους 266 ΧΑΔΑ στην Ήπειρο έχουν αποκατασταθεί οι 208, 18 βρίσκονται σε φάση υλοποίησης και 40 (17 Π.Ε. Ιωαννίνων, 9 Π.Ε Θεσπρωτίας, 5 Π.Ε. Πρέβεζας, 9 Π.Ε. Άρτας) είναι προς αποκατάσταση και χρηματοδότηση.
Η Γενική Γραμματέας απευθυνόμενη προς τους Δημάρχους τους επεσήμανε πως για να προχωρήσει γρήγορα η διαδικασία και για να μην επιβαρυνθούν οικονομικά οι Δήμοι, ήδη από την τεχνική βοήθεια του ΕΣΠΑ έχει ανατεθεί μέσω διαγωνισμού σε τεχνικό σύμβουλο η υλοποίηση της διαδικασίας για την ένταξη των έργων αποκατάστασης των ΧΑΔΑ και απομένει τώρα να αναλάβουν εκείνοι πρωτοβουλίες.
ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ
Σε ότι αφορά τη χωροθέτηση του εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων στην Ήπειρο σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Επίβλεψης και Παραλαβής η διαδικασία βρίσκεται στην τελική φάση καθώς εντός του Μάιου θα κατατεθεί από τον μελετητή ο φάκελος της προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Επίσης ενημέρωσε όσους συμμετείχαν στη σύσκεψη για την επίσκεψη αντιπροσωπείας Αυτοδιοικητικών και υπηρεσιακών στελεχών από την Ήπειρο που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα στην περιφέρεια της Καταλονίας της Ισπανίας προκειμένου να δουν από κοντά τη λειτουργία μονάδων αερόβιας και αναερόβιας επεξεργασίας απορριμμάτων. Διαπίστωση όλων όσων συμμετείχαν στο ταξίδι ήταν πως και οι δύο μονάδες αν και λειτουργούσαν στον ιστό της πόλης δεν προκαλούσαν καμία περιβαλλοντική επίπτωση.
ΠΗΓΗ: www.apdhp-dm.gov.gr
Το Δημόσιο φεύγει από ΔΕΗ, ΟΤΕ και Αεροδρόμιο.
Ως δεδομένο παρουσιάζεται από ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία πως η χώρα μας τον Ιούνιο θα πάρει νέο ''πακέτο σωτηρίας'' ύψους 60 δις ευρώ για να τα ''βγάλουμε πέρα'' το 2012 και το 2013 και μάλιστα για εγγυήσεις θα υποθηκεύσουμε δημόσια περιουσία. Σύμφωνα με τα πρακτορεία Dow Jones και Reuters, που επικαλούνται Έλληνα κυβερνητικό αξιωματούχο, αναμένεται νέο πακέτο στήριξης για την Ελλάδα ύψους 60 δις ευρώ, το οποίο θα επικυρωθεί τον επόμενο μήνα.
Ανώνυμα ο Έλληνας κυβερνητικός παράγοντας αποκαλύπτει πως το νέο πακέτο θα καλύπτει τα επιπρόσθετα κεφάλαια ύψους 27 δις ευρώ και 32 δις ευρώ που υπολογίζεται ότι χρειάζεται η χώρα το 2012 και το 2013.
Υπάρχουν μάλιστα δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία προϋπόθεση για το νέο δάνειο θα είναι η πλήρης αποχώρηση του Δημοσίου από τη ΔΕΗ, τον ΟΤΕ και το Αεροδρόμιο ''Ελ. Βενιζέλος''.
Μάλιστα από τις Βρυξέλλες διαρρέεται πως η Ευρωζώνη θέλει ως ενέχυρο κρατική περιουσία ακόμη και για την 5η δόση του Ιουνίου, ενώ αναμένεται να επιμείνει σε σκληρά μέτρα, όπως απολύσεις στο Δημόσιο.
Η κυβέρνηση ως τώρα δεν έχει σχολιάσει τα δημοσιεύματα.
ΠΗΓΗ: www.newsit.gr
«Θερμά συγχαρητήρια στη διοίκηση, την τεχνική ηγεσία και τους ποδοσφαιριστές της ομάδας των Ιωαννίνων για την άνοδό τους στην επαγγελματική κατηγορία του ποδοσφαίρου, γεγονός που έδωσε χαρά, ιδιαίτερα σε όλους τους Γιαννιώτες.
Εύχομαι κάθε επιτυχία στο νέο και ακόμη πιο δύσκολο έργο που σας περιμένει.
Πιστεύω ότι θα κάνετε κάθε προσπάθεια να τηρήσετε τις αρχές και τις αξίες του αθλητικού ιδεώδους που το ελληνικό ποδόσφαιρο και ο ελληνικός αθλητισμός χρειάζονται σήμερα όσο ποτέ άλλοτε».
«Ανάσα» για τους ανέργους.
Με πρωτοβουλία του αναπληρωτή υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιώργου Κουτρουμάνη, διασφαλίστηκε ότι οι άνεργοι που θα συμμετάσχουν για δύο εβδομάδες στο πρόγραμμα της απογραφής, δε θα χάσουν το επίδομα και την κάρτα ανεργίας.
Η ειδική ρύθμιση ήρθε ύστερα από τηλεφώνημα του αναπληρωτή υπουργού, προς τον πρόεδρο της ΕΛΣΤΑΤ, Ανδρέα Γεωργίου.
Οι άνεργοι που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της απογραφής αντιμετώπιζαν τον κίνδυνο να χάσουν την κάρτα ανεργίας εξαιτίας της πρόσληψης και να πρέπει να εκδώσουν άλλη με νέα εγγραφή μετά την ολοκλήρωση του έργου που είναι διάρκειας δυο μηνών με δυσμενείς συνέπειες για τα ωφελήματα που λαμβάνουν.
«Μαχαίρι» στις επικουρικές συντάξεις και των ήδη συνταξιούχων βάζει το μνημόνιο από την 1η Ιανουαρίου 2012.
Οι περικοπές, που θα κυμανθούν κατά μέσο όρο στο 5,5% (σε κάποιες περιπτώσεις θα ξεπεράσουν και το 15%) θα ξεκινήσουν από τα ταμεία των ΔΕΚΟ και των Τραπεζών.
Ήδη, 3.500 συνταξιούχοι της ΕΥΔΑΠ δε θα πάρουν τη σύνταξη του Ιουνίου, καθώς το επικουρικό τους ταμείο (ΤΑΥΤΕΚΩ) -στο οποίο πρόσφατα διαπιστώθηκε κακοδιαχείρηση και παραβάσεις- έχει έλλειψη ρευστότητας. "Θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε περικοπές σε ήδη συνταξιούχους" σχολίασε ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας κ. Γιώργος Κουτρουμάνης, "όμως δεν είναι δίκαιο ο εργαζόμενος που θα βγει στη σύνταξη να χάσει το ένα τρίτο της επικουρικής του και ο συνταξιούχος να μην υποστεί καμία απώλεια. Κάπως πρέπει να συμβάλει και αυτός...".
Ο κ. Κουτρουμάνης αποσαφήνισε ότι δεν καθιερώνεται νέο πλαφόν στο ύψος των κυρίων συντάξεων. Θα ελέγχεται όμως αυστηρά η εφαρμογή των πλαφόν που ισχύουν, που είναι 2.500 για την κύρια σύνταξη και 3.600 ευρώ για όσους παίρνουν σύνταξη από δύο ταμεία.
Εκτός όμως από περικοπή, για κάποιους αποφασίστηκε και... διακοπή. Αυτές τις μέρες διακόπηκε η συνταξιοδότηση 7.500 συνταξιούχων του ΟΓΑ που δεν προσήλθαν να απογραφούν. Σύμφωνα με τους αρμόδιους υπουργούς η απογραφή και η ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων θα συγκρατήσουν την οικονομική αιμορραγία που προκαλείται από την αδήλωτη εργασία και την καταβολή συντάξεων σε πολίτες που έχουν αποβιώσει η δεν δικαιούνται την παροχή.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα 10/5/2011
Πραγματοποιήθηκε με πολλή μεγάλη επιτυχία στις 9-5-2011 η συνεδρίαση του Γενικού Συμβούλιου της ΠΣΕ, το οποίο αποτελείται από τους προέδρους Αδελφοτήτων, Ομοσπονδιών και Ηπειρωτικών Ενώσεων.
Τα θέματα της Ημερήσια Διάταξη του Γενικού Συμβουλίου ήταν, εκτός από την ανταλλαγή απόψεων, η παρουσίαση του πολιτιστικού προγράμματος της ΠΣΕ για το καλοκαίρι του 2011 και οι επιστημονικές προημερίδες για την σωτηρία του Αμβρακικού Κόλπου.
Για το πρώτο θέμα έγινε η παρουσίαση και προβολή τριών εκδηλώσεων, που η ΠΣΕ συνδιοργανώνει με τα μέλη της, όπως το Ηπειρωτικό Πολυθέαμα που θα πραγματοποιηθεί στις 17 Ιουνίου και ώρα 9μ.μ. στο θέατρο Πέτρας, μουσική παράσταση συνάντησης παλαιών και νέων μουσικών, επίσης το πρόγραμμα «Όχθες» ένα οδοιπορικό στον υδάτινο πλούτο της Ηπείρου στα τέλη Ιουλίου. Και τέλος εκδήλωση αφιερωμένη στο Διονύσιο το Φιλόσοφο μιας και φέτος κλείνουν 400 χρόνια από το θάνατό του. Η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσα στο κάστρο της πόλης των Ιωαννίνων στις 10/9/2011 σε συνεργασία με την Περιφέρεια, το Δήμο, το Πανεπιστήμιο Ιωννίνων, τη Μητρόπολη και λοιπούς φορείς.
Για το δεύτερο θέμα, που αφορά της προημερίδες που συνδιοργανώνει η ΠΣΕ με την Τοπική Αυτοδιοίκηση στις 13/5 στην Πρέβεζα, ώρα 6μ.μ. στη Θεοφάνειο Σχολή, στην Ανέζα της Άρτας 14/5/ ώρα 10.30π.μ. στο Δημοτικό Σχολείο Ανέζας, στην Αμφιλοχία 15/5 και ώρα 12 το μεσημέρι στο Δήμο, στη Βόνιτσα 15/5, 6μ.μ. στο ξενοδοχείο ΒΟΝΙΤΣΑ.
Ακολούθησε η παρουσίαση του προγράμματος των προημερίδων, αναπτυχθήκαν απόψεις από τους παρισταμένους οι οποίες ήταν εποικοδομητικές μια και η προστασία και ανάπτυξη του Αμβρακικού Κόλπου απασχολεί συστηματικά την ΠΣΕ και την οργανωμένη αποδημία από το 1980. Σήμερα μπορούμε να πούμε τρεις δεκαετίες μετά, ένας μεγάλος αριθμός φορέων και οργανώσεων ασχολείται με επιμονή με τις πτυχές των προβλημάτων του Αμβρακικού όπως:
• Απομάκρυνση των δεξαμενών πετρελαιοειδών
• Αντιμετώπιση αστικών λυμάτων και απορριμμάτων
• Ορθολογική άντληση των υπόγειων υδάτων
• Μείωση χρήσης φυτοφαρμάκων και νιτρικών
• Απομάκρυνση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που δεν συνάγουν με τον Κόλπο και τέλος
• Τη στήριξη των μικρών παραγωγών και αλιέων.
Οι ομιλίες των Πανεπιστημιακών εισηγητών και τα πορίσματα των προημερίδων θα κωδικοποιηθούν και θα αποτελέσουν την πρώτη ύλη για την κεντρική ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο στην Αθήνα παρουσία της πολιτικής ηγεσία και των φορέων της ηπειρωτικής αποδημίας.
Το γραφείο Τύπου της ΠΣΕ.
www.panepirotiki.com/
ΙΩΑΝΝΙΝΑ, 10-5-2011
Χωρίς να αμφισβητώ ούτε τις σπουδές σας ούτε το τεκμήριο της επιστημονικής σας γνώσης κε Αντιδήμαρχε Έργων Θάπρεπε να γνωρίζετε ότι το τραμ έχει καταστεί σήμερα βασικό μέσο στις σύγχρονες πόλεις ανά τον κόσμο και αποτελεί σύμβολο της αστικής ποιότητας.
Οι λόγοι αναγέννησης του τραμ είναι το μικρότερο λειτουργικό και περιβαλλοντικό κόστος και οι υψηλότερες δυνατότητες μεταφοράς (250 θέσεις ορθίων και καθημένων μέσα σε ένα όχημα, 2 θέσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες και 99,6% αξιοπιστία δρομολογίων).
Αυτός ο αποκλειστικά ηλεκτρικός ελαφρύς αστικός σιδηρόδρομος κινείται πάνω στο οδόστρωμα σε ανάμειξη με την υπόλοιπη κυκλοφορία και είναι το μόνο μέσο που αμβλύνει την κυκλοφοριακή διόγκωση και τον κορεσμό της αστικής οδικής υποδομής.
Για την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης που συνεπάγεται και την βελτίωση του αστικού μικροκλίματος ούτε κουβέντα, βασικές ωστόσο συνιστώσες για την αειφορία και την βιωσιμότητα των πόλεων. Η μεταφορά των πολιτών είναι δημόσιο αγαθό και ως εκ τούτου τα οφέλη μιας γραμμής δεν μπορούν να κριθούν με αμιγώς οικονομικούς όρους. Θα πρέπει να συνυπολογιστούν η βελτίωση ποιότητας ζωής των κατοίκων με την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής μέσω των έργων ανάπλασης (που ούτως ή άλλως πρέπει να επιδείξετε ως δημοτική αρχή) γιατί μπορεί να συμβάλλουν καταλυτικά στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού φόρτου.
Τα Γιάννενα τις 2 τελευταίες δεκαετίες άλλαξαν πολύ. Μαζί με το δομημένο περιβάλλον άλλαξε ριζικά και η καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Ο δρόμος από χώρος ζωής και κοινωνικής επαφής κατέληξε σε συγκοινωνιακό αγωγό. «Ο βασιλιάς αυτοκίνητο» ήταν και παραμένει η βασική επιλογή και προτεραιότητα και αυτής της δημοτικής αρχής, υποστηρίζετε κε Μασσαλά την βούλησής σας για αποτροπή χρήσης του επιβατικού αυτοκινήτου, πώς; Έτσι απλά σαν αξίωμα; Ενδιαφέροντα τα όσα λέτε για τον ποδηλατόδρομο, αν και κατόπιν εορτής. Θα σας πιστέψουμε στο ότι ήταν μέσα στις προθέσεις σας συμφωνούμε και επαυξάνουμε, καθώς ο ποδηλατόδρομος στο κέντρο της πόλης είναι κάτι που η πόλη έχει ανάγκη εδώ και χρόνια. Ωστόσο το ζήτημα των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι ένα τελείως διαφορετικό θέμα και φυσικά το ένα όχι μόνο δεν αποκλείει το άλλο αλλά το συμπληρώνει. Βλέπε πιλοτικό πρόγραμμα διάθεσης ποδηλάτων σε επιβάτες-ΜΜΜ-Τραμ Α.Ε-Ποδηλατόδρομο-παράλληλες διαδρομές στην Αθήνα.
Πρόκειται για ζητήματα εξαιρετικά ανησυχητικά για την συνοχή του κοινωνικού περιβάλλοντος της πόλης. Το μείζον θέμα στην “Φρακαρισμένη” πόλη μας είναι η έλλειψη χώρου. Με το τραμ θα μπορούσαν να γίνουν σημαντικά βήματα προς την εξοικονόμηση και την αύξηση της παροχετευτικής ικανότητας του δρόμου. Ανά επιβάτη τα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς χρειάζονται ένα μικρό ποσοστό του χώρου που απαιτούν τα αυτοκίνητα. Πρέπει να υποστηριχθεί αυτή η προοπτική, για μια πράσινη πόλη, το συλλογικό ενδιαφέρον για βιώσιμη κινητικότητα πρέπει να γίνει συλλογική συνείδηση και κοινωνικός στόχος. Έχουμε στην πόλη μας “ακρωτηριάσει” τις 2 κύριες διόδους εξόδου (α) με ένα παράνομο ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου και (β) την κατάλυση του Δημοσίου Πάρκου Κάτσαρη στη Γαριβάλδη (έξοδος Μακαρίου). Συζητήθηκε χθες στο Δημοτικό σας Συμβούλιο το κοινωνικό πρόβλημα διατάραξης της κοινής ησυχίας από τα μπάρ της Γαριβάλδη και δεν τέθηκε θέμα της διατάραξης της ομαλής ροής της διακίνησης των αυτοκινήτων! Το ιδιωτικό συμφέρον Ι.Χ. είναι το βασικό δομικό υλικό και θα πρέπει κύριε Μασσαλά με την δημόσια συγκοινωνία να αμβλυθούν οι συνέπειες του κατακερματισμού και της αποδιοργάνωσης του αστικού χώρου. Η Λευκή Βίβλος στην οποία αναλύεται η ευρωπαϊκή πολιτική για τις μαζικές μεταφορές με ορίζοντα το 2010 καταγράφει την ανάγκη διαμόρφωσης ενιαίας ευρωπαϊκής πολιτικής σε μια κατεύθυνση βιωσιμότητα έτσι ώστε οι επιδοτήσεις για την υλοποίηση των υποδομών να κατανέμονται κατά τρόπο που να μην αποκλείονται και αδικούνται οι φιλικοί στο περιβάλλον τρόποι μεταφοράς.
Λυπάμαι για το γεγονός ότι προσπαθείτε εντέχνως να μου αποδώσετε τον άτυπο ρόλο του μονοπωλιακού υπερασπιστή του περιβάλλοντος, σας διαβεβαιώ ότι δεν κάνω τίποτε περισσότερο από το να λειτουργώ διαλεκτικά με τους πολίτες και να πασχίζω ώστε να γίνουν πράξη όσα προεκλογικά δεσμευτήκαμε από κοινού να υλοποιήσουμε στον τόπο και στους πολίτες. Εγώ θα συνεχίσω να κρατώ τον λόγο μου και να αγωνίζομαι για ένα καλύτερο αύριο μακρυά από εργολαβίες-υπεργολαβίες και ιδεολογικές εκπτώσεις.
Μίλτος Μπούκας
Εκτροχιάστηκε ο προϋπολογισμός στο τετράμηνο.
Ξεπέρασε τα 2 δισ. ευρώ η «μαύρη τρύπα» του τακτικού προϋπολογισμού στο τετράμηνο Ιανουάριος - Απρίλιος 2011, καθώς, σε σχέση με τους στόχους που έχει θέσει το υπουργείο οικονομικών, τα έσοδα καταγράφουν υστέρηση 1,88 δισ. ευρώ ενώ η μείωση των συνολικών δαπανών υπολείπεται κατά 150 εκατ. ευρώ των στόχων. Σημειώνεται ότι στο πρώτο τρίμηνο του έτους η «μαύρη τρύπα» του τακτικού προϋπολογισμού, είχε διαμορφωθεί στο 1,37 δισ. ευρώ, δηλαδή -μέσα σε ένα μονό μηνά- διερευνήθηκε κατά 509 εκατ. ευρώ.
Εντοπίστηκαν και άλλοι εξαθλιωμένοι λαθρομετανάστες.
Σε εξαθλιωμένη κατάσταση, χωρίς νερό και τροφή, 51 λαθρομετανάστες εντοπίστηκαν από άνδρες του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας, χθες το βράδυ, μέσα σε μια ειδικά διαμορφωμένη κρύπτη νταλίκας, που μετέφερε πλαστικά.
Το φορτηγό είχε προορισμό την Ιταλία, και στο λιμάνι κατά τον έλεγχο που έκαναν οι λιμενικοί, εντόπισαν τους κρυμμένους παράνομους μετανάστες. Ο 33χρoνος Iρανός οδηγός συνελήφθη, ενώ η νταλίκα κατασχέθηκε.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι λαθρομετανάστες που στερούνται όλοι νόμιμων εγγράφων, μπήκαν πριν από 2 ημέρες στην κρύπτη της νταλίκας στην Αθήνα.
Στο μεταξύ, μέρα με τη μέρα αυξάνεται ο αριθμός των παράνομων μεταναστών στην Ηγουμενίτσα. Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει το Λιμενικό και η Αστυνομία φτάνουν στο λιμάνι από την Αθήνα, όχι μόνο μέσα σε φορτηγά αλλά και με λεωφορεία του ΚΤΕΛ.
Η ανησυχία των φορέων και των κατοίκων ενόψει και της τουριστικής περιόδου, καθημερινά μεγαλώνει, όπως και η ανάγκη να δοθεί λύση στο πρόβλημα.
ΠΗΓΗ: www.thebest.g
Μέχρι και τρεις κάρτες αποδείξεων θα μπορεί να προμηθεύεται δωρεάν, τον μήνα, ο κάθε φορολογούμενος είτε για δικιά τους χρήση είτε για τις αγορές που θα πραγματοποιούν τα προστατευόμενα μέλη.
Η ηλεκτρονική κάρτα που θα λειτουργεί σε συνδυασμό με τις κλασικές αποδείξεις σχεδιάστηκε σε μια υπεραπλουστευμένη μορφή χωρίς αναγραφή του ονοματεπώνυμου και του αριθμού φορολογικού μητρώου, Στις κάρτες αποδείξεων που θα κάνουν πρεμιέρα τον ερχόμενο Ιούνιο θα υπάρχει μόνο ένας αριθμός ταυτοποίησης ενώ η χρήση της θα είναι προαιρετική.
H νέα κάρτα αποδείξεων θα έχει τη μορφή πιστωτικής κάρτας, τόσο στο μέγεθος (8,5 Χ 5,4 εκατοστά), όσο και στην όψη. Θα έχει 19 ψηφία, εκ των οποίων τα 9 πρώτα θα είναι πάντοτε τα ίδια για όλες τις κάρτες (930090766), τα 2 επόμενα θα δείχνουν ποια τράπεζα χορήγησε στον πολίτη την κάρτα, ενώ τα τελευταία 10 θα είναι ο αύξων αριθμός, που θα καθιστά κάθε κάρτα μοναδική. Τα τελευταία 10 ψηφία αυτά θα είναι τυπωμένα με μεγάλα και ευανάγνωστα ψηφία.
Στη εμπρός πλευρά της, εκτός από τον τίτλο «Κάρτα αποδείξεων» και τον αριθμό, θα γράφει το σλόγκαν «Δίνω την κάρτα, συλλέγω τα έξοδα». Στην πίσω πλευρά θα υπάρχει μαγνητική ταινία, για να περνά από τα μηχανήματα αυτόματων συναλλαγών στα καταστήματα. Για την ενεργοποίησή της, ο κάτοχος θα πρέπει να μπει στο ίντερνετ, στη διεύθυνση http://link.minfin.gr/karta
Εναλλακτικά η ενεργοποίηση μπορεί να γίνει με αποστολή SMS στο 54053 αναγράφοντας το ΑΦΜ, αφήνοντας κενό και συμπληρώνοντας τον μοναδικό 10ψήφιο.
Ποσό ύψους 1,625 δισ. ευρώ άντλησε σήμερα το Δημόσιο από την πώληση εξάμηνων εντόκων γραμματίων, με το επιτόκιο να αυξάνεται στο 4,88% από 4,8% που ήταν στην προηγούμενη αντίστοιχη δημοπρασία.
Όπως ανακοινώθηκε από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, υποβλήθηκαν συνολικές προσφορές ύψους 4,474 δισ. ευρώ, πού υπερκάλυψαν το ζητούμενο ποσό κατά 3,58 φορές. Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη έκδοση είχε υπερκαλυφθεί κατά 3,81 φορές.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της γαλακτοβιομηχανίας «ΔΩΔΩΝΗ» κατά πλειοψηφία αποφάσισε τελικά να μην προχωρήσει σε αύξηση των τιμών αγοράς γάλακτος από τους γαλακτοπαραγωγούς, παρά τις πληροφορίες για σχετικές αυξήσεις. Άμεση αντίδραση από την ΕΑΣ Ιωαννίνων.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της εταιρείας:
«Όπως είναι γνωστό η ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε. πάντα παρέχει τις υψηλότερες τιμές αγοράς γάλακτος στους παραγωγούς της Ηπείρου. Στην σημερινή συγκυρία οι μέσες τιμές της αγοράς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΕΛΟΓΑΚ είναι:
ΕΙΔΟΣ €/κ ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΙΜΗ ΔΩΔΩΝΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑ Δ %
ΠΡΟΒΕΙΟ 0,9693 1,0793 0,110 +11,3
ΓΙΔΙΝΟ 0,5759 0,5995 0,023 + 3,9
ΑΓΕΛΑΔΙΝΟ 0,3746 0,4375 0,062 +16,5
Στις παρούσες τιμές δεν υπολογίζεται το χρηματοοικονομικό κόστος της εταιρείας από τις χορηγούμενες προκαταβολές, που η ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε. δίνει στους παραγωγούς.
Ως γνωστόν η εταιρεία ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε. στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς (2010) έδωσε ως συμπληρωματική τιμή στους παραγωγούς το 45% περίπου των ετήσιων κερδών της. Ποσό το οποίο ξεπέρασε τα 3.000.000 ευρώ.
Κατόπιν τούτου το Διοικητικό Συμβούλιο δεν κατέστη δυνατόν να καταλήξει σε ομόφωνη απόφαση»
Αντίδραση ΕΑΣ Ιωαννίνων.
«Μετά την κατά πλειοψηφία απόφαση των διορισμένων από την ΑΤΕ μελών του Δ.Σ. της γαλακτοβιομηχανίας «ΔΩΔΩΝΗ» να μη δοθεί καμία αύξηση στις τιμές του γάλακτος, η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Ιωαννίνων καταγγέλλει τον εμπαιγμό εις βάρος του κτηνοτροφικού κόσμου της Ηπείρου και καλεί άμεσα την Διοίκηση της ΑΤΕ να επανεξετάσει την θέση της. Αφήνει δε σαφείς αιχμές μήπως η απόφαση αυτή του Δ.Σ., συνδέεται με τα σενάρια για το «ξεπούλημα» της εταιρείας, κάτι που δεν υπεννόησε απλώς αλλά είπε ξεκάθαρα ο Μιχάλης Τζίμας.
«Η απόφαση αυτή έρχεται σε μία περίοδο όπου η κτηνοτροφία στην περιοχή μας απειλείται με αφανισμό, λόγω του υπέρογκου κόστους παραγωγής και παράλληλα η εταιρεία παρουσιάζει κερδοφορία, η οποία της δίνει την δυνατότητα να δοθούν αυξήσεις στις τιμές και να στηριχθούν οι κτηνοτρόφοι, όπως προβλέπει και η ιδρυτική της πράξη» τονίζεται στην ανακοίνωση της ΕΑΣΙ.
Ο μεγαλομέτοχος καλείται δε να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν του τα παρακάτω:
1. Οι παραγωγοί από τις ιδρύσεώς της μέχρι σήμερα, στήριξαν και στηρίζουν την βιομηχανία.
2. Απέτρεψαν την δημιουργία ανταγωνιστικών επιχειρήσεων στην περιοχή και την στήριξαν στις δύσκολες εποχές, παραδίδοντας την ποιοτικά άριστη παραγωγή τους σε χαμηλές τιμές, οπότε δίκαια θεωρούν την «ΔΩΔΩΝΗ» δική τους επιχείρηση που ενδιαφέρεται και στηρίζει το μόχθο τους.
Έχουν γίνει ένα με την «ΔΩΔΩΝΗ» συνεχίζει η ανακοίνωση της ΕΑΣΙ, με την πρόβλεψη πως οποιαδήποτε ρήξη αυτής της μακροχρόνιας σχέσης θα έχει απρόβλεπτες εξελίξεις για την ίδια την βιομηχανία.
Τέλος, η ΑΤΕ καλείται να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν της ότι η «ΔΩΔΩΝΗ» είναι η μοναδική εταιρεία του κλάδου από όσες δημιούργησε μαζί με τους συνεταιρισμούς και λειτουργεί με τον ίδιο χαρακτήρα μέχρι σήμερα και βέβαια με άριστα αποτελέσματα, γεγονός που οφείλεται καθαρά στους κτηνοτρόφους της Ηπείρου και τα συλλογικά τους όργανα, μέσα από τα οποία αυτοί εκφράζονται (ΕΑΣ)».
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ Δ. ΧΑΡΟΝΤΑΚΗ ΣΤΟ "ΒΗΜΑ-ΑΝΑΠΤΥΞΗ" ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 24/04/2011 ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ.
ΓΡΑΦΕΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.
ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ ΑΠΟ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΜΕΣΑ !
ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΓΙΑ ΨΥΛΟΥ ΠΗΔΗΜΑ !
ΑΣ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΡΧΙΛΑΜΟΓΙΑ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΑΓΡΙΑ !
ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ.
Σχόλιο Αναγνώστη
Η γενική απογραφή πληθυσμού και κατοικιών ξεκινά σήμερα και θα ολοκληρωθεί τις επόμενες 15 μέρες και θα συγκεντρώσει δημογραφικά, οικονομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού.
H πρώτη παρτίδα εκκαθαριστικών σημειωμάτων από τις φορολογικές δηλώσεις που υποβάλλονται για τα εισοδήματα του 2010 εστάλη στους φορολογούμενους από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.
Πρόκειται για 209.780 εκκαθαριστικά σημειώματα από τα οποία τα 83.082 είναι πιστωτικά, τα 40.234 χρεωστικά και τα υπόλοιπα 86.464 μηδενικά.
Πτώση του δικομματισμού, μείωση της διαφοράς ΠΑΣΟΚ-ΝΔ στο 1,7% κα αύξηση των αρνητικών γνωμών για το έργο της κυβέρνησης είναι τα κυριότερα στοιχεία της δημοσκόπησης της GPO που παρουσιάστηκε στην εκπομπή «Ανατροπή» του Γιάννη Πρετεντέρη.
Αναλυτικά:
ΠΑΣΟΚ: 21,9%
ΝΔ: 20,2%
ΚΚΕ: 9%
ΛΑ.Ο.Σ.: 7%
ΣΥΡΙΖΑ: 3,3%
Οικολόγοι: 2,4%
Δημοκρατική Συμμαχία: 2,5%
Πανελλήνιο Άρμα Πολιτών: 2,5%
Δημοκρατική Αριστερά: 2,4%.
Τα δύο μεγάλα κόμματα συγκεντρώνουν μόλις το 42%. Στο ερώτημα ποιος είναι καταλληλότερος πρωθυπουργός πρώτος έρχεται ο κανένας με 42%, δεύτερος ο Γιώργος Παπανδρέου με 31,3% και τρίτος ο Αντώνης Σαμαράς με 24,1%. Στο ερώτημα πώς κρίνεται το έργο της κυβέρνησης αρνητικά το κρίνουν το 71,4%.
Την ώρα που οι πολιτικές εξελίξεις είναι ραγδαίες και την τρόικα να προαναγγέλλει την ανάγκη ενός νέου μνημονίου, ο πρωθυπουργός κ. Γιώργος Παπανδρέου συναντάται με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια στις 13:30. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες σκοπός της συνάντησης είναι η ενημέρωση του Προέδρου για τα τεκταινόμενα στην τρέχουσα πολιτική συγκυρία.
«Ρολά» κατεβάζουν τα συνδικάτα την Τετάρτη 11 Μαΐου (ημέρα κρίσιμων συναντήσεων της τρόικας με τους υπουργούς) στο Δημόσιο, στις ΔΕΚΟ, στις τράπεζες, στις συγκοινωνίες, στα ασφαλιστικά ταμεία, στις εφορίες, αλλά και στις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.
Η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ θα πραγματοποιήσουν 24ωρη γενική πανελλαδική απεργία και συλλαλητήριο στις 11 π.μ. στο Πεδίο του Άρεως, ζητώντας «να σταματήσουν οι επιθέσεις κατά των εργασιακών, οικονομικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων και οι ιδιωτικοποιήσεις-ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας».
Με δεδομένο τον εκτροχιασμό του φετινού προϋπολογισμού ήδη από το πρώτο τετράμηνο, η Τρόικα ενδέχεται να ζητήσει περαιτέρω μέτρα! Σημειώνεται ότι τα έσοδα παρουσιάζουν υστέρηση κατά 1,2 δις ευρώ και οι δαπάνες υπέρβαση 250 εκ. ευρώ.
Ολόκληρη η χώρα αύριο θα βρίσκεται σε κλοιό μαζικών κινητοποιήσεων, αφού σ’ αυτές θα συμμετάσχουν:
• Οι Νοσοκομειακοί γιατροί. Τα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας την Τετάρτη θα λειτουργήσουν μόνο με προσωπικό ασφαλείας (εφημερεύοντες γιατροί). «Η κυβέρνηση και η τρόικα τσακίζουν ότι κτίσαμε με αγώνες και θυσίες τις τελευταίες δεκαετίες και καταστρέφουν τα τελευταία ψήγματα κοινωνικών δικαιωμάτων και δημοκρατίας» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Νοσοκομειακών Γιατρών.
• Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές.
• Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, με απόφαση του Συγκλήτου θα παραμείνει κλειστό.
• Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κι έτσι καμία πτήση δεν θα πραγματοποιηθεί μεθαύριο, Τετάρτη.
• Οι εργαζόμενοι στη ΔΕΗ, οι οποίοι είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και τις επόμενες μέρες με επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες. Αυτό, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ Ν. Φωτόπουλος, θα εξαρτηθεί από το χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις και τις προβλέψεις του για περαιτέρω μετοχοποίηση της ΔΕΗ. Η τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί σήμερα, Δευτέρα.
• Οι δημοσιογράφοι όλης της χώρας, με απόφαση των συνδικαλιστικών τους οργανώσεων.
• Οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί θα παραμείνουν κλειστοί και αύριο, Τετάρτη, καθώς όλοι οι εργαζόμενοι στους ΟΤΑ θα συμμετάσχουν στην απεργία που έχουν προκηρύξει ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ.
ΑΔΕΔΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΥ Ν. Ιωαννίνων, με ανακοίνωσή του, καλεί όλους τους Γιαννιώτες να συμμετάσχουν στην συγκέντρωση του Εργατικού Κέντρου που θα πραγματοποιηθεί μεθαύριο, Τετάρτη στις 10.30 το πρωί.
«Στα πλαίσια αυτών των πολιτικών οι Δημόσιες Υπηρεσίες, τα δημόσια - κοινωνικά αγαθά και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο αντιμετωπίζουν μια συνεχή, αδιάκοπη και γενικευμένη επίθεση.
Οι απολύσεις εκτάκτων, το πάγωμα των προσλήψεων, ο περιορισμός των δαπανών λειτουργίας των Δημοσίων Υπηρεσιών έχουν οδηγήσει τις Υπηρεσίες σε διάλυση.
Νέες περικοπές εισοδημάτων, κοινωνικών δαπανών και νέα πρόσθετα φορολογικά βάρη προωθούνται.
Οι Δημόσιες Υπηρεσίες και οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο αποτελούμε και πάλι εύκολο στόχο.
Συγχωνεύονται και καταργούνται υπηρεσίες παιδείας, υγείας, οργανικές μονάδες και θέσεις εργασίας», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.