Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: «Κλείστε τα αυτιά σας στα σενάρια»

Τέλος στις φήμες και τα σενάρια για ανασχηματισμό και εκλογές έβαλε ο κ. Παπανδρέου.


Ο κ.Παπανδρέου στην ομιλία του στο υπουργικό συμβούλιο ζήτησε από τους υπουργούς να κάνουν τη δουλειά τους και να μην ασχολούνται με σεναριολογία, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Κλείστε τα αυτιά σας στα σενάρια».
Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «μικρή» την απόκλιση στο έλλειμμα του 2010, που διαμορφώθηκε στο 10,5% από τις αρχικές εκτιμήσεις για 9,5%.


Επίσης, έκλεισε τα σενάρια για ανασχηματισμό και εκλογές, ενώ είπε στους υπουργούς ότι «η διατύπωση των απόψεων είναι ελεύθερη», αλλά τόνισε ότι δεν πρέπει να ασχολούνται με όσα ακούγονται.
Ξεκαθάρισε έτσι εξαρχής την πρόθεσή του να βάλει τέλος στα συνεχιζόμενα σενάρια περί εκλογών, ανασχηματισμού και αναδιάρθρωσης του χρέους.
«Είμαστε σε κατάσταση μόνιμου συναγερμού. Θα ήταν εγκληματικό αν η φιλολογία και το εμπόριο φόβου που βλέπουμε στην εσωτερική πολιτική και μιντιακή συζήτηση να κυριαρχούσε και να σταματούσε τη δική μας υπεύθυνη και κρίσιμη εθνικά δουλειά», σχολίασε ο πρωθυπουργός και υποστήριξε ότι όσοι ασχολούνται με σενάρια μένουν «στο θεωρητικό, μικροπολιτικό και επουσιώδες μπροστά στα μεγάλα προβλήματα».
«Ξέρω, ξέρουμε, ότι είναι ώρα αποφάσεων και στόχος μας είναι να τραβήξουμε μια γραμμή από το παρελθόν. Ο δρόμος είναι μακρύς και δύσκολος. Στη χώρα μας πολλοί επιδίδονται σε κινδυνολογία, σχόλια και κριτική Δεν κάνουν προτάσεις και τις αποφεύγουν όπως ο διάολος το λιβάνι», πρόσθεσε ο Γιώργος Παπανδρέου και συμπλήρωσε: «Αρκετά με τους εργολάβους της αγωνιάς των πολιτών».


Ενώ κάλεσε τους υπουργούς «να δώσετε όλες σας τις δυνάμεις ώστε να πετύχουμε όλους τους δημοσιονομικούς στόχους αλλά και να υλοποιήσουμε κάθε μεγάλη αλλαγή που έχουμε υποσχεθεί στους πολίτες. Αυτό είναι το στοίχημα», κατέληξε.

ΗΜΙΥΠΑΙΘΡΙΟΙ: Παράταση μέχρι 10 Μαΐου

Γραπτές διευκρινίσεις προς τις Γενικές Διευθύνσεις Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας απέστειλε το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής σχετικά με περιπτώσεις όπου οι πολίτες δεν έχουν λάβει έγγραφα για την καταβολή της πρώτης δόσης του προστίμου.


Συγκεκριμένα οι διευκρινίσεις του υπουργείου αφορούν τις περιπτώσεις εκείνες που οι πολεοδομίες δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τον έλεγχο φακέλων και να υπολογίσουν το αναλογούν πρόστιμο (για δηλωθέντες ημιυπαίθριους), με αποτέλεσμα οι πολίτες να μην έχουν λάβει το αναγκαίο έγγραφο για την καταβολή της πρώτης δόσης του προστίμου στις 28 Απριλίου 2011 οπότε και λήγει η προθεσμία, βάση του νόμου για την καταβολή της δόσης.


Οι διευκρινίσεις αυτές αφορούν μόνο τους πολίτες που δεν έχουν λάβει από τις Πολεοδομίες το απαραίτητο έγγραφο για την καταβολή της πρώτης δόσης του προστίμου και όχι τους πολίτες οι οποίοι το έχουν κανονικά λάβει.

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΑΣΟΚ: «Η κυβέρνηση είναι μη κυβερνητική εισπρακτική οργάνωση»

Επίθεση της Αριστερής Πρωτοβουλίας: «Εδώ και τώρα αλλαγή»



Με τον σαφή λακωνικό τίτλο «εδώ και τώρα αλλαγή», η ανακοίνωση που δημοσιοποίησε η Αριστερή Πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ προκαλεί ήδη συζητήσεις.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Αθήνα, 28 Απριλίου 2011
"Εδώ και τώρα Αλλαγή"


Το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πρόγραμμα της κυβέρνησης δείχνει για μια ακόμη φορά την απαρχαιωμένη κρατική λογική των περικοπών που την διακατέχει.
Μοναδικός άξονας των πολιτικών της είναι νέα μείωση μισθών στο στενό και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα με ταυτόχρονο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας για να βρεθούν τα λεφτά που κάποτε υπήρχαν και τώρα απουσιάζουν.
Η κυβέρνηση μοιάζει να συμπεριφέρεται ως μη κυβερνητική εισπρακτική οργάνωση με κύριο στόχο την συλλογή χρημάτων χωρίς κανένα σχέδιο για το αύριο.
Το επιστέγασμα της κυβερνητικής οικονομικής πολιτικής είναι μείωση κάθε δαπάνης που θα μπορούσε να προσφέρει ανακούφιση στον σκληρά δοκιμαζόμενο Ελληνικό Λαό.
Η πάταξη της φοροδιαφυγής παραμένει ακόμα ανεκπλήρωτο όνειρο και το Υπουργείο Οικονομικών αδυνατεί να αυξήσει τα έσοδα.
Η κυβέρνηση μετεωρίζεται ανάμεσα στην προσδοκία της να κάνει κάτι και στην ανικανότητα της να υλοποιήσει κάτι.
Οι υπουργοί περισσότερο μιλούν και εξαγγέλλουν με περισπούδαστο ύφος αναμορφωτικές προτάσεις παρά ενεργούν αποφασιστικά για την λειτουργία της κρατικής μηχανής.
Ζούμε στη χώρα των κενών λόγων και των ανεκπλήρωτων επιθυμιών της πολιτικής ηγεσίας.
Ζούμε στη χώρα των ονειροπαρμένων πολιτικών και των τρομοκρατημένων πολιτών.
Ζούμε στη χώρα του χθες και του ανύπαρκτου αύριο αν η οικονομία από την βαθιά ύφεση δεν περάσει έστω και σε μικρή αναπτυξιακή τροχιά.


Ο Πρωθυπουργός της χώρας και το ανεπαρκές οικονομικό του επιτελείο οφείλει να καταλάβει ότι όταν το Δημόσιο εκχωρεί την περιουσία του και αποχωρεί από στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ, ο ΟΠΑΠ, το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων, κ.α δεν μπορεί να ελπίζει σ' ένα σοβαρό αναπτυξιακό πρόγραμμα για να κινηθεί η οικονομία της χώρας.


Η προσέλευση μεγαλοεπενδυτών μέσα από την παραχώρηση των φιλέτων του δημοσίου δεν προσφέρει βιώσιμη λύση στην ελληνική οικονομία.
Το ξεπούλημα π.χ. της ΔΕΗ θα φέρει με τις σημερινές χρηματιστηριακές αποτιμήσεις όσο η ίδια αποδίδει στο κράτος μέσα σε 4 χρόνια.
Εδώ και τώρα να σταματήσει το ανώφελο ξεπούλημα.
Είναι καιρός πλέον να καταλάβει η κυβέρνηση ότι παρά τη καλή θέληση του Πρωθυπουργού η χώρα μας έχει γίνει μικρότερη σε ισχύ, πτωχότερη σε εισοδήματα και αδύναμη να παρακολουθήσει τις διεθνείς εξελίξεις.
Ήδη η άνοδος των spread μαρτυρά τόσο την αποτυχία της πολιτικής του μνημονίου όσο και την ανικανότητα των προσώπων να την εφαρμόσουν και να την διαχειριστούν.
Απαιτείται ένα νέο ξεκίνημα με ικανά πρόσωπα που θα δουλεύουν πολύ και θα μιλάνε λίγο.
Είναι ανάγκη η κυβέρνηση να αποκτήσει νέο πρόσωπο συνετό, φρόνιμο, σοβαρό και προπαντός με συλλογικό πνεύμα. Δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για ολιγωρίες και πειραματισμούς για κανέναν.
Η πατρίδα μας είναι πολύ ακριβή για να γίνεται παιχνίδι στα χέρια κάποιων αδέξιων αυταρχικών και μικρονόων πολιτικών που νοιάζονται μόνο για τον εαυτό τους.


Η Αριστερή Πρωτοβουλία ΠΑ.ΣΟ.Κ για μια ακόμη φορά καλεί τον Πρωθυπουργό της χώρας να αναλογιστεί πλέον τις ευθύνες που τον βαρύνουν και να αναλάβει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για να σταματήσει η πορεία της χώρας προς την φθορά και την παρακμή.
Εσφαλμένες επιλογές κάνουν όλοι ιδιαίτερα όσοι πασχίζουν για το καλό της πατρίδας αρκεί να τις αναγνωρίσουν και να τις διορθώνουν.
Η γενναιότητα αναγνώρισης του εσφαλμένου διακρίνει τον σοβαρό πολιτικό και όχι η επιμονή σε αδόκιμες εμμονές.

ΑΡΤΑ: Συνεδρίαση για την πρόληψη των πυρκαγιών στην Π.Ε. Άρτας

Με την προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη κ. Βασιλείου Ψαθά, συνεδρίασε σήμερα το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Άρτας, με αντικείμενο την πρόληψη και αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών κατά την ερχόμενη θερινή περίοδο.


Ο Αντιπεριφερειάρχης στην εισήγησή του, τόνισε ότι πρωταρχικός στόχος είναι η πρόληψη των πυρκαγιών και για το λόγο αυτό ζήτησε την εγρήγορση των εμπλεκομένων φορέων, επισημαίνοντας ιδιαίτερα το ρόλο ενός εκάστου των πολιτών, που θα πρέπει αφενός μεν να ακολουθούν τις οδηγίες και τις εντολές των αρμόδιων υπηρεσιών, αφετέρου δε να τις ενημερώνουν άμεσα για κάθε περιστατικό που υποπίπτει στην αντίληψή τους.


Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ο κ. Β. Ψαθάς, υπογράμμισε ότι φέτος – και με δεδομένη την περικοπή των πιστώσεων – καθίσταται αναγκαία, όσο ποτέ άλλοτε, η καθολική συνεργασία για την επίτευξη του κοινού στόχου της αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους αυστηρούς ελέγχους που πρέπει να γίνουν για τον αποκατάσταση κάθε ανεξέλεγκτης χωματερής.


Μία από τις άμεσες προτεραιότητες που τέθηκε, ήταν τα μέτρα προστασίας που πρέπει να ληφθούν για το περιαστικό δάσος της Άρτας. Για το σκοπό αυτό, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί νέα σύσκεψη την ερχόμενη εβδομάδα με τη συμμετοχή της Περιφερειακής Ενότητας, του Δήμου Αρταίων, της Διεύθυνσης Δασών και εθελοντικών οργανώσεων.


Το Συντονιστικό Όργανο απασχόλησε επίσης η πιστή εφαρμογή της εγκυκλίου του Πυροσβεστικού Σώματος για τα μέτρα πρόληψης των δασικών πυρκαγιών κατά την αντιπυρική περίοδο που αρχίζει την 1η Μαΐου και ειδικότερα το θέμα της απαγόρευσης της καύσης των χόρτων στην ύπαιθρο, για το οποίο αποφασίστηκε να αναληφθεί κοινή πρωτοβουλία από την Περιφερειακή Ενότητα και την Πυροσβεστική Υπηρεσία για την ενημέρωση των αγροτών.


«Μόνο με τη συνεργασία και την συνεχή αλληλοενημέρωση θα έχουμε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Άρτας κ. Βασίλειος Ψαθάς, μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την ουσιαστική συζήτηση που έγινε στο Συντονιστικό Όργανο, αλλά και για την ετοιμότητα που έδειξαν να διαθέτουν οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες και ιδιαίτερα η Πυροσβεστική.


Στη σύσκεψη μετείχαν εκπρόσωποι από την Πυροσβεστική, τη Διεύθυνση Δασών, τους Δήμους, την Αστυνομία, το Στρατό (ΚΕΥΓ), τη ΔΕΗ Πουρναρίου και από τις εθελοντικές οργανώσεις.


ΠΗΓΗ: www.php.gov.gr

Societe Generale: Η Ελλάδα χρειάζεται δεύτερο πακέτο διάσωσης



Η Societe Generale εκτιμά ότι έχει χαθεί η εμπιστοσύνη στην Ελλάδα.



Σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Bloomberg, o Kit Juckes, επικεφαλής ανάλυσης για την αγορά συναλλάγματος της Societe Generale, υποστηρίζει ότι έχει χαθεί η εμπιστοσύνη των επενδυτών στην ελληνική αγορά ομολόγων και για να βελτιωθεί το κλίμα θα πρέπει να υπάρξουν δραστικές λύσεις, όπως ένα δεύτερο πακέτο στήριξης.

Οι αγορές αυτήν τη στιγμή «δεν εμπιστεύονται» την Ελλάδα, δηλώνει και συμπληρώνει:
«Εάν η ελληνική κυβέρνηση έπρεπε να δανειστεί χρήματα για δύο, τρία, τέσσερα ή πέντε χρόνια από ιδιώτες, σε αυτό το σημείο θα έπρεπε να παλέψει πολύ για να τα καταφέρει».
Κατά την άποψή του «η λύση είναι περισσότερη στήριξη από την Ευρώπη, κατά συνέπεια ένα ακόμη πακέτο στήριξης, έτσι ώστε να μη χρειαστεί να δανειστούν κεφάλαια από την αγορά, ή μία αλλαγή που θα εξαφανίσει τον φόβο της αναδιάρθρωσης».
Ο κ. Juckes επισημαίνει επίσης: «Οι επιχειρήσεις μπορούν να βρουν χρήματα με καλύτερους όρους απ' ό,τι μπορεί σε αυτό το σημείο η ελληνική κυβέρνηση.
Κατά συνέπεια, δεν αντιμετωπίζουν εξίσου μεγάλο πλήγμα, υπάρχει όμως ένας συσχετισμός και αυτό δεν βοηθάει».

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ: Απαγόρευση αλιείας στους ποταμούς της Ηπείρου


Με απόφαση του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη, απαγορεύεται η αλιεία ιχθύων και λοιπών υδρόβιων οργανισμών με κάθε αλιευτικό μέσο και εργαλείο σε όλα τα ποτάμια της Ηπείρου, τους παραποτάμους και τις πηγές αυτών, από 1ης Μαΐου μέχρι 15 Ιουνίου 2011.
Η απόφαση αυτή αποσκοπεί στην προστασία της αναπαραγωγής των ιχθύων και λοιπών υδρόβιων οργανισμών που διαβιούν στα επιφανειακά νερά.
Υπεύθυνες για την τήρηση της απόφασης είναι οι Αστυνομικές Υπηρεσίες, τα Δασαρχεία και όλες οι ανακριτικές αρχές.


ΠΗΓΗ: http://www.php.gov.gr/

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Ψάχνουν τους συνεργούς του αγρότη με το χασίς

Οι αγροτικές εργασίες που έκανε με το φορτηγάκι του ένας Έλληνας γεωργός στην Ηγουμενίτσα, ήταν το «προπέτασμα καπνού» για τις πραγματικές δραστηριότητές του, που ήταν η μεταφορά μεγάλων φορτίων ακατέργαστης ινδικής κάνναβης αλβανικής προέλευσης!


Οι άνδρες της Δίωξης Ναρκωτικών είχαν πληροφορίες για την παράλληλη δράση του και τον τσάκωσαν ενώ μετέφερε στην καρότσα του 204 κιλά και 130 γραμμάρια «φούντας», χωμένα ανάμεσα σε μπάλες με άλλα χορταρικά ώστε να μην εντοπίζονται εύκολα.
Ο οδηγός συνελήφθη με την κατηγορία διακίνησης ναρκωτικών και προσήχθη στον εισαγγελέα Ηγουμενίτσας, αλλά τώρα ερευνώνται οι διασυνδέσεις του με Έλληνες και Αλβανούς διακινητές μέσω των κινητών που κατασχέθηκαν στην κατοχή του.


ΠΗΓΗ: www.protothema.gr

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ: Απαγόρευση αλιείας στη Λίμνη Παμβώτιδα


Με απόφαση του Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη, για την προστασία της αναπαραγωγής των ψαριών από 1 έως 31 Μαΐου 2011, απαγορεύεται η διενέργεια αλιείας με κάθε αλιευτικό μέσο και εργαλείο στη Λίμνη Παμβώτιδα και στις γύρω από αυτήν τάφρους, σε όλες τις τοποθεσίες των παραλίμνιων περιοχών και της Νήσου.


Επίσης από 1 Μαΐου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2011, απαγορεύεται η διενέργεια αλιείας, με κάθε αλιευτικό εργαλείο και μέσον στις περιοχές των καλαμώνων και βάλτου της Λίμνης Παμβώτιδας που είναι βιότοποι αναπαραγωγής των ψαριών.


ΠΗΓΗ: www.php.gov.gr

Το προβληματικό τμήμα Κενάν Μεσαρέ του εσωτερικού δακτυλίου των Ιωαννίνων.

ΘΕΜΑ: Το προβληματικό τμήμα Κενάν Μεσαρέ του εσωτερικού δακτυλίου των Ιωαννίνων.

Ιωάννινα, 28 Απριλίου 2011

Προς:
— Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή ΠΕΠ Ηπείρου

Κοινοποίηση:
— Κα Δ. Γεωργακοπούλου-Μπάστα, Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Ηπείρου-Δ. Μακεδονίας
— Δήμος Ιωαννιτών.
— Διεύθυνση Αστυνομίας και Διοίκηση Τροχαίας Ιωαννίνων.


Σε αντίθεση με τα 2 άλλα τμήματα εσωτερικού δακτυλίου (που έχουν υποφερτό σχεδιασμό) το τμήμα που ονομάζεται Κενάν Μεσαρέ είναι ένα κωμικοτραγικό αντίγραφο αυτοκινητόδρομου υψηλών ταχυτήτων. Είναι ένα επεμβατικό τερατούργημα, τοποθετημένο σαν ξέφραγο αμπέλι στο καθαρά αστικό περιβάλλον της περιοχής: λειτουργεί ως “πίστα” για κόντρες φανατικών και δέλεαρ άλλων ανεύθυνων οδηγών για ταχύτητες που ξεπερνούν τα 120 km/h, κάτι που διαπιστώνει με αυξανόμενη ανησυχία η Τροχαία Ιωαννίνων, μαζί με δεκάδες ατυχήματα σε δοκιμαστική λειτουργία λίγων μηνών. Ο ίδιος αυτοκινητόδρομος λειτουργεί συγχρόνως και ως αστική οδός γειτονιάς καθημερινού αστικού περιβάλλοντος, με σπιτονοικοκυρές και παιδάκια, με εκατοντάδες μαθητών των παρακείμενων σχολείων και ενήλικες πεζούς να επιχειρούν πολλαπλές διελεύσεις, όλοι ισορροπώντας ανάμεσα σε ατσαλόμπαρες και οχήματα με ιλιγγιώδη ταχύτητα και όλοι υποκείμενοι σε μόνιμη θανατηφόρο απειλή.


Προφανώς, η οργή ξεχειλίζει για το ποιός και γιατί μας επέβαλε αυτό το εφιαλτικό τερατούργημα. Η νοσηρή και φαύλη νοοτροπία που το δημιούργησε προσβάλλει την νοημοσύνη, την αισθητική, την ασφάλεια και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια όλων μας, δηλαδή τον πολιτισμό ολόκληρης της πόλης μας. Οι υπαίτιοι έχουν επιφέρει ένα σοβαρό πλήγμα εις βάρος της, ένα πλήγμα που αποκλείεται να ήταν στις προθέσεις της ΕΕ που συγχρηματοδότησε το έργο. Μαζί με την περιφρόνηση των διαμαρτυριών και εκκλήσεών μας για στοιχειώδεις βελτιώσεις πριν η προηγούμενη Δημοτική Αρχή το δώσει στην κυκλοφορία, τσαλαπάτησε και τον οφειλόμενο σεβασμό στις ιστορικές παραδόσεις πολιτισμένης ηπιότητας και αξιοπρέπειας της πόλης των Ιωαννίνων.


Η νέα Δημοτική Αρχή αναγνώρισε το αυτονόητο των αιτημάτων μας. Σε επανειλημμένες συσκέψεις που είχαμε μαζί της συμφώνησε να προβεί στις απαιτούμενες παρεμβάσεις για λύση του προβλήματος με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν αντιρρήσεις από την Ενιαία Διαχειριστική Αρχή (ως εκπρόσωπος της Ε.Ε.). Συγκεκριμένα οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις θα είναι:


1. Η αφαίρεση των μεταλλικών στηθαίων (δήθεν) ασφαλείας.


2. Η κατάργηση της 3ης λωρίδας κυκλοφορίας, με ταυτόχρονη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και θέσεων στάθμευσης ΙΧΕ.


3. Η κατασκευή πρόσθετων ασφαλών διαβάσεων με σήμανση διέλευσης μαθητών. Επέκταση κατά 3,5 μέτρα εκατέρωθεν των πεζοδρομίων σε όλες τις διαβάσεις.


4. Η Δημιουργία κυκλικών κόμβων στις διασταυρώσεις πολλαπλών συγκλίσεων των οδών.


5. Ουσιαστική παρέμβαση για λύση στη διασταύρωση με την οδό Νικοπόλεως όπου γίνονται σχεδόν καθημερινά ατυχήματα.


6. Η πλήρης και ομοιογενής εναρμόνιση όλων των λειτουργιών και χρήσεων που προβλέπονται και για τα άλλα δύο τμήματα (Γενηματά/Βογιάνου) του εσωτερικού δακτυλίου της πόλης.


Υπογράφουμε την παρούσα καταγγελία ως άτυποι εκπρόσωποι εκατοντάδων εξαγριωμένων συμπολιτών μας, με τους οποίους συνυπογράψαμε εντονότατη διαμαρτυρία την 15η Σεπτεμβρίου 2010 την οποία και επισυνάπτουμε.


Παρακαλούμε θερμά την Διαχειριστική Αρχή όχι μόνο να αποδεχθεί αλλά να ενθαρρύνει και να βοηθήσει την Δημοτική Αρχή να υλοποιήσει τα ανωτέρω άμεσα και, πάντως, πριν την παραλαβή του έργου, δεδομένης της πενταετούς απαγόρευσης παρεμβάσεων μετά από αυτήν.


Στην περίπτωση που το πρόβλημά μας δεν θα λυθεί στα Γιάννενα, θα αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε ομαδικές οργανωμένες κινητοποιήσεις και προσφυγές στα αρμόδια ελλαδικά και ευρωπαϊκά όργανα για την αναχαίτιση αυτού του εγκληματικά επικίνδυνου τερατουργήματος.


Ευπειθώς,
Καθηγητής Νικόλαος Μπατάκης
Βασίλειος Κολυβάκης Μαθηματικός
Βασίλειος Λαγός, Επιχειρηματίας
Νικόλαος Παπανδρέου, Φαρμακοποιός
Ευάγγελος Λιβιτσάνος, Μηχανολόγος

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΙΑΦΑΣ - ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ

Εμείς, οι υπογράφοντες την παρούσα επιστολή είμαστε κάτοικοι Ιωαννίνων που ζούμε «εκατέρωθεν» της, υπό ολοκλήρωση και παράδοση στην κυκλοφορία, λεωφόρου Κενάν Μεσσαρέ.


Κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου και μέχρι σήμερα, πολλοί από εμάς προσπαθήσαμε γραπτώς και προφορικώς σαν άτομα να μεταφέρουμε την αγωνία μας για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην καθημερινότητα μας από την λειτουργία της λεωφόρου αυτής, δεδομένου ότι η αρχική μελέτη δεν προέβλεπε να διασχίσει κατοικημένη, εντός σχεδίου πόλεως περιοχή.


Το βασικό μας πρόβλημα - αίτημα ήταν πάντα ένα και μοναδικό:


Να μπορούμε να διαβούμε. ως πεζοί, από την μια πλευρά στην άλλη με αξιοπρέπεια και ασφάλεια.


Αντί λοιπόν να δώσουν λύσεις σε αυτό, οι επιτελείς του έργου γέμισαν τον δρόμο ατσαλόμπαρες και χώρισαν βίαια την περιοχή σε Άνω και Κάτω Κιάφα.


Από την οδό Βελισσαρίου έως την γέφυρα, που απέχει περίπου 500 μέτρα, δεν υπάρχει ούτε μια διάβαση πεζών.


Επακόλουθο αποτέλεσμα είναι, όποιος θέλει να περάσει απέναντι (ανεξαρτήτως ηλικίας), να πηδάει τις μπάρες προκειμένου να αποφύγει ποδαρόδρομο πολλών δεκαλέπτων για να διανύσει μια κάθετη απόσταση 50 μέτρων!


Όσο νια τα ΑΜΕΑ; Στον Καιάδα....


Αυτή είναι η μία συνέπεια της έλλειψης διαβάσεων. Η άλλη συνέπεια είναι η προδιάθεση που προκαλεί σε κάθε οδηγό η έλλειψη φαναριών και διαβάσεων, να «σανιδώσει» το γκάζι. Τι κι αν μπει όριο ταχύτητας 50 km/h, τι κι αν βάλεις τροχονόμους κάποιες ώρες; Όταν οδηγείς από την οδό Νικοπόλεως μέχρι την Βελισσαρίου σε δρόμο που μοιάζει με «Εγνατία», θα πάς με 50; Με 150 θα πάς κι ας πηδάνε οι πεζοί τις ατσαλόμπαρες.


Οι ατσαλόμπαρες που για λόγους ασφάλειας των δικυκλιστών, (με το παραμικρό ατύχημα κόβονται φέτες) αλλά και στοιχειώδους αισθητικής, έχουν αποσυρθεί σχεδόν από ΟΛΕΣ τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Ελλάδας.


Αλήθεια, τι λέει η Αρχιτεκτονική Επιτροπή για το αισθητικό μέρος;


Βέβαια για ποδηλατόδρομο ούτε λόγος! Δεν είναι ....υποχρεωτικός και πού να βρεις χώρο 2 μέτρων σε «μόλις» 37 μέτρα δρόμο;


Υπενθυμίζουμε ότι η περιοχή είναι γεμάτη σχολεία και όταν λειτουργήσει η Κενάν Μεσσαρέ πάρα πολλά παιδιά θα εξυπηρετούνται από αυτή.


Για όλα αυτά και για να αναλάβει επιτέλους κάποιος τις ευθύνες νια τα μελλούμενα ζητάμε την, εφαρμοσθείσα τροποιητική της αρχικής, μελέτη οδοποιίας και κυρίως, όπως προβλέπει ο νόμος, την Κυκλοφοριακή Μελέτη προκειμένου να λειτουργήσει η Κενάν Μεσσαρέ.

Επειδή υποθέτουμε πως η υφιστάμενη κατάσταση δεν θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα επιστημονικής μελέτης, σας δηλώνουμε πως:


Χωρίς Κυκλοφοριακή Μελέτη δεν θα δεχτούμε την λειτουργία της Λεωφόρου και εκτός των άλλων. Ζητούμε την παρέμβαση της Εισαγγελικής Αρχής.


Την παρούσα την απευθύνουμε προς:
Δήμαρχο Ιωαννιτών
Νομάρχη Ιωαννίνων
Περιφερειάρχη Ηπείρου
Τεχνικές υπηρεσίες Δήμου Ιωαννιτών
Τεχνικές Υπηρεσίες Noμού Ιωαννίνων
Τεχνικές Υπηρεσίες Περιφέρειας Ηπείρου
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας
Αρχιτεκτονική Επιτροπή
Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ιωαννίνων


ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ
Οι υπογραφές των 375 κατοίκων είναι κατατεθειμένες στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ιωαννίνων.
Ιωάννινα, 15-9-2010

ΜΠΟΥΚΑΣ ΜΙΛΤΟΣ: ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΟ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΟ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ανοικτή Επιστολή

Προς

ΔΗΜΟ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΤΕΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ

Η άντληση στοιχείων από την διεθνή εμπειρία και την ειδησεογραφία ατυχών γεγονότων από την χρήση Φυσικού Αερίου, κύρια από τις Η.Π.Α., που διαθέτουν και το μεγαλύτερο δίκτυο αγωγών (2,5 εκατομ. μίλια) στον πλανήτη μας φανερώνουν μέσα από τραγικά συμβάντα τις συχνές εκτεταμένες καταστροφές, πόσο πρέπει να μας προβληματίσει η διέλευση αγωγών μέσα από κατοικημένους ιστούς και ανθρωπογενές περιβάλλον; Οι εκρήξεις στις μακρινές πολιτείες μάλλον δεν πρέπει να μας εφησυχάζουν.


Associated Press, art. 13/9/2010


«… χιλιάδες εθνικοί αγωγοί είχαν ατυχή περιστατικά. Ομοσπονδιακοί υπάλληλοι κατέγραψαν 2840 σημαντικά ατυχήματα αγωγών φυσικού αερίου μέχρι το 1990. Περισσότερα του ενός τρίτου προκάλεσαν νεκρούς και σοβαρούς τραυματισμούς…»


Wall Street Journal: στις Η.Π.Α. είχαμε το 2009, 47 ατυχήματα αγωγών Φυσικού Αερίου που προκάλεσαν θανάτους και ανυπολόγιστες ζημιές. Πριν από την έκρηξη του San Bruno (Σεπτέμβρη 8 νεκροί, καταστροφή 38 κατοικιών) είχαμε άλλα 3 συμβάντα το 2010, δέκα άτομα σκοτώθηκαν με 33 σοβαρούς τραυματισμούς. Ο Πρόεδρος του ΝΤSB (National Tsansportation Safety Board) Debbie Hersman δηλώνει «…όλοι αυτοί οι υπόγειοι αγωγοί είναι “εν δυνάμει” βόμβες…», «…Είμαστε πολύ ανήσυχοι από την συχνότητα των ατυχημάτων και την ασφάλεια των υποδομών…».


Ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου του Akron, Joe Payer, από τους πιο ειδικούς στην διάβρωση των αγωγών, «…πρέπει να αντικατασταθεί το 62% του δικτύου των αγωγών του Ohio με νέο δίκτυο γιατί το υπάρχων είναι τουλάχιστον 50 χρονών, η αντικατάσταση 13.000 μιλίων θα πάρει στις εταιρίες υγραερίου 25 τουλάχιστον χρόνια, έχουν ξοδευθεί ήδη 100 εκατομ. δολάρια και θα χρειαστούν ακόμη τόσα. Το East Ohio είχε μόνο το 2009, 24 χιλιάδες διαρροές αερίου…»


Σύμφωνα με τον Ben Pooler ειδικό εμπειρογνώμονα που για χρόνια μελετητής των κινδύνων από εκρήξεις αγωγών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι:


Ο κύριος παράγοντας στις εκρήξεις αγωγών αερίου είναι ο ανθρώπινος παράγοντας, δηλαδή ο τυχαίος τραυματισμός του αγωγού, ο ελαττωματικός σχεδιασμός, οι φυσικές διαβρώσεις του σωλήνα (χάλυβας) και οι τεκτονικές μετακινήσεις. Από τις πρόσφατες τραγωδίες (Bellingham, Carslbad, Beglium) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το περίγραμμα της γης όπου αποτεφρώνονται τα πάντα περιλαμβάνει μια έκταση τουλάχιστον (ακτίνα έκρηξης) 370 μέτρα. Αγωγοί 32 και 36 ίντσες μπορούν να εκτινάξουν αντικείμενα από 250-350 μ. προς κάθε κατεύθυνση. Σύμφωνα με τον Ben Pooler δευτερευόντως η πρόκληση πυρκαγιάς σε παρακείμενα δένδρα και κτίρια είναι αναμενόμενη.


ΜΠΟΥΚΑΣ ΜΙΛΤΟΣ
Όλα τα παραπάνω καταμαρτυρούν τους μείζονες κινδύνους που προκύπτουν από την όδευση του αγωγού νοτιοδυτικά της πόλης Ιωαννίνων εντός λεκανοπεδίου κατοικημένης περιοχής και δεν είναι μόνο θέμα της Πέρδικας και της Πάργας γιατί υπάρχουν και όρια στο τι κινδύνους μπορούμε να αποδεχτούμε, όταν μάλιστα αυτός ο αγωγός είναι TRANSIT δεν θα μας παρέχει καν ένα αντισταθμιστικό όφελος δηλαδή καμιά οικιακή & βιομηχανική χρήση.


Όπως έχει γραφεί πολλάκις τούτο το αντλούμε και από τα Πρακτικά της Βουλής με τις δηλώσεις του Υφ. ΥΠΕΚΑ κ. Μανιάτη αλλά είναι και αναρτημένο στην κεντρική σελίδα της ιταλικής εταιρείας Φυσικού Αερίου Edison και κύριος συντελεστή, του επιχειρησιακού σχεδίου το ITGI ότι θα εισάγουν 10 δις κυβικά το χρόνο από την Κασπία και την Μέση Ανατολή (Αζερμπατζάν) στην Ιταλία και την Ευρώπη δια μέσου Τουρκίας και Ελλάδας.


Η Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου μπορεί πολύ εύκολα να απαντήσει αν πρόκειται να πουληθεί φυσικό αέριο σαν ενεργειακό προϊόν. Το συμβόλαιο με την SOCAR περιλαμβάνει την συμφωνία μόνον την διέλευση και εδαφική χρήση της χώρας μας ή παράλληλα και την πώληση του προϊόντος στην εγχώρια αγορά.


3 ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥΤΕΕ& ΔΕΠΑ


1. Επειδή δεν τηρήθηκε η διαδικασία προκαταρκτικής περιβαλλοντικής εκτίμησης & αξιολόγησης καθ’ όσον ο αγωγός διέρχεται ανεξέλεγκτα και από περιοχές που έχουν περιληφθεί στον Ευρωπαϊκό Οικολογικό Δίκτυο (Πάρκο Βόρειας Πίνδου).


Στην περίπτωση του λεκανοπεδίου των Ιωαννίνων (Δήμος Ιωαννιτών) δεν λαμβάνει υπόψη τις ειδικές κατευθύνσεις της χωροταξικής πολιτικής που είναι σε εξέλιξη (Νομοσχέδιο περί βιοποικιλότητας των περιοχών Natura και ρυθμιστικό) την περιβαλλοντική ευαισθησία δηλαδή της παραλίμνιας ζώνης που ενδέχεται να θιγεί από το εν λόγω έργο, από το μέγεθος της επέμβασης, το διασυνοριακό χαρακτήρα, στην πολυπλοκότητα και την μη αναστρεψιμότητα.


 Πρέπει να γνωρίζουμε κατά πόσο η συγκεκριμένη χωροθέτηση του αγωγού φυσικού αερίου η οποία “φασκιώνει” κυριολεκτικά την πόλη των Ιωαννίνων για 20 τουλάχιστον χιλιόμετρα αν επηρεάζει άλλες χρήσεις, μελλοντικές εγκαταστάσεις.


 Το βάθος των 2 μέτρων είναι ενδεδειγμένο για κατοικημένες περιοχές και με τι σήμανση;


Οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι και η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Έργων του Δήμου σε ποιο βαθμό μπορούν να ορίσουν εναλλακτική πρότασης χάραξης;


2. Βάσει του άρθρου 21 παρ. 3 του Συντάγματος επιβάλλεται η λήψη αναγκαίων προληπτικών μέτρων (Συνταγματική θεμελίωση του κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και από τον αρμόδιο Υπουργό Υγείας. Η εγκατάσταση του επικειμένου αγωγού Φυσικού Αερίου 32 ιντσών (υψηλής πίεσης, 150 bar) αποτελεί ιδιαίτερα επικίνδυνη εγκατάσταση για το περιβάλλον, για την ασφάλεια και την υγεία των κατοίκων.


Τι δικαιώματα έχουν οι Δημότες οι γειτνιάζοντες με τους αγωγούς;


Ο καθορισμός για την εγκατάσταση της διαδρομής του αγωγού Φυσικού Αερίου λαμβάνει χώρα δίχως την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και επιπτώσεων του Περιφερειακού και Δημοτικού Συμβουλίου καθώς προγραμματίζεται να διέλθει από ιδιόκτητες δημοτικές εκτάσεις δίχως να έχουν εκδοθεί πράξεις κήρυξης απαλλοτριώσεων βάσει του άρθρου 4 παρ. 1 του ν. 1929/1991 βάση του οποίου έγινε.


Ποια η ενημέρωση των πολιτών, από τον Δήμο, το ΤΕΕ, την ΔΕΠΑ ή ΔΕΣΦΑ; Στους προηγούμενους Καποδιστριακούς Δήμους δεν έγινε η παραμικρή διαβούλευση. Σε κανένα επίπεδο δεν έγινε πριν συζήτηση με την Τοπική Αυτ/ση για την προμελέτη όλα «εν κρυπτώ» και ερήμην της τοπικής κοινωνίας.


Ο Δήμος Ιωαννιτών έχει ζητήσει τέλη υπεδάφους για την διέλευση του Transit αγωγού φυσικού αερίου από τα διοικητικά του όρια;


3. Η αποψίλωση και η καταστροφή της βλάστησης σε μεγάλη έκταση 20 και πλέον χιλιομέτρων και η παραβίαση του ν. 998/1979 τον οποίο «αγνοεί» η ΔΕΠΑ καθώς τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του ν. 2289/1995 και δεν επιτρέπει την φύτευση οιουδήποτε δένδρου σε απόσταση 4 μέτρων δεξιά και αριστερά του αγωγού μας υποψιάζουν στο εξής:


Κατά πόσο το έργο Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος συμμορφώνεται με τους νόμους περιβαλλοντικής προστασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ένεκα και της Διευρωπαϊκής συμμετοχής της Ιταλίας, άλλων εταίρων, σε ποιο βαθμό τηρείται η ανάγκη ενός σταθερού θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του έργου, καθώς αποτελεί αντικείμενο διάφορων διακριτικών συμφωνιών για την αδειοδότησή του και στα κράτη αυτά.


 Ποιος ο ρόλος των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Υπηρεσιών γνωμοδοτούν τα ένστολα αυτά όργανα στην χωροθέτηση; Και αν όχι γιατί;


 Θα υπάρξουν (φορείς/γραφείου) για την ασφάλεια και την διαχείριση των αγωγών; Ποιος φορέας θα επιληφθεί των PIG, smart pig technology (έξυπνα ρομπότ, ξέστρα εντός σωλήνα) που αποδεικνύουν την αναγκαιότητα συνεχούς καθαρισμού και ελέγχου του αγωγού από τη διάβρωση;


Καθίσταται σαφές ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου εμπεριέχει υπερβάσεις και σοβαρές νομικές ελλείψεις που θα καθιστούν πολλές πράξεις της διοίκησης ακυρωτέες.


Η λύση βρίσκεται στην εξοικονόμηση ενέργειας και στις ανανεώσιμες πηγές (γαιοθερμία, αιολικά πάρκα, φωτοβολταϊκά).


Μίλτος Μπούκας
Μέλος των Οικολόγων Πράσινων
Μέλος της Γραμματείας
“Ενότητα Πολιτών Νέα Γιάννενα”
6974371797

ΠΗΓΗ: www.miltosmpoukas.gr

ΔΕΗ: Από 1η Μαΐου το θερινό ωράριο για το νυχτερινό ρεύμα

Από την 1η Μαΐου τίθεται σε εφαρμογή το θερινό ωράριο για το νυχτερινό ρεύμα, το οποίο θα ισχύσει έως τις 31 Οκτωβρίου. Το μειωμένο τιμολόγιο κατά τη θερινή περίοδο ισχύει από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί.
Για επιπλέον πληροφορίες οι καταναλωτές μπορούν να ζητήσουν τα σχετικά πληροφοριακά έντυπα από τα γραφεία ΔΕΗ της περιοχής τους ή να επισκεφτούν την ιστοσελίδα της ΔΕΗ, www.dei.gr

Πως βλέπουν οι Αλβανοί πολιτικοί την Ελληνική Μειονότητα

Πρώην πρωθυπουργός της Αλβανίας για τις Ελληνοαλβανικές σχέσεις και την Ελληνική Μειονότητα.



Ο πρώην πρωθυπουργός και βουλευτής με το Σοσιαλιστικό Κόμμα Αλβανίας Παντελή Μάικο, στην εκπομπή “OPINION” στο TVKLAN που αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πιο δημοφιλής talk show εκπομπή στην Αλβανία, δήλωσε ότι οι σχέσεις πριν από το 1990 ήταν άψογες μεταξύ Ελλήνων μειονοτικών και Αλβανών και θεωρεί το Γενικό Πρόεδρο της Ομόνοιας και Δήμαρχο Χειμάρρας Βασίλη Μπολάνο σαν τη βασικότερη πηγή όξυνσης. Στην επιμονή του δημοσιογράφου B. Fevziu για να αναφέρει κάποια παραδείγματα ο Μάικο θεώρησε τεράστιο σκάνδαλο να αποκαλείτε από το Μπολάνο ο εθνικός ήρωας των Αλβανών (πρίγκιπας του Βυζαντίου) Γεώργιος Καστριώτης όταν η επίσημη ονομασία από τους Αλβανούς είναι Gjergj Kastrioti Skenderbeu.


Ο κ. Μάικο θεωρεί ότι Αλβανοί και Έλληνες, παρά τις κατά καιρούς συγκρούσεις, έχουν αναπτύξει πολύπλευρες σχέσεις ενώ δεν ισχύει το ίδιο με τους άλλους Βαλκάνιους γείτονες.


Με αυτές τις απόψεις ο κ. Μάικος είναι ο εκφραστής μιας μεγάλης μερίδας τις Αλβανικής κοινωνίας που θέλουν την Ελληνική Μειονότητα αφομοιωμένη και όχι ενταγμένη στο Αλβανικό κράτος, αυτό δηλαδή που ίσχυε πριν από το 1990, με την ιδιόμορφη ταυτότητα του μειονοτικού (minoritari), που είχε καλλιεργήσει ο αλήστου μνήμης δικτάτορας Ε. Χότσα. Απαιτήσεις όπως περισσότερη Ελληνική παιδεία, δημόσιες Ελληνικές πινακίδες και άλλα κατοχυρωμένα από διεθνείς συμβάσεις μειονοτικά δικαιώματα που απαιτεί ο Μπολάνος ως πρόεδρος της Ομόνοιας, θεωρούνται σκανδαλώδεις και πρέπει να απομονωθεί ενώ η συμπεριφορά του άλλου εκπροσώπου της Ελληνικής Μειονότητας προέδρου του Κόμματος Ενωση για Ανθρώπινα Δικαιώματα Βαγγέλη Ντούλε που δεν προκαλεί ποτέ σύμφωνα με το Μάικο είναι άψογη.


ΠΗΓΗ: www.borioipirotis.blogspot.com

ΚΑΥΣΙΜΑ: Απογείωση - ρεκόρ όλων των εποχών «έγραψε» χθες η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης καθώς η μέση τιμή ήταν 1,710 ευρώ το λίτρο και η ανώτερη τα 1,90 ευρώ!!!

Νέο ρεκόρ εποχών «έγραψε» χθες η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης καθώς σε μέσα επίπεδα διαμορφώθηκε στα 1,710 ευρώ το λίτρο και βέβαια στην αγορά έχει φτάσει ακόμη και τα 1,90 ευρώ. Την ίδια στιγμή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, το μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατηρίων υγρών καυσίμων ανέβηκε τις τελευταίες περίπου 20 μέρες κατά 8% και οφείλεται προφανώς στην προσπάθεια των επιχειρήσεων του κλάδου να τονώσουν την κερδοφορία τους εκμεταλλευόμενες την αύξηση των οδικών μετακινήσεων λόγω των ημερών του Πάσχα.


Το υπουργείο αποδίδει τις υψηλές τιμές στους φόρους, σημειώνοντας πως αποτελούν το 58,69% της συνολικής τιμής. Επιπλέον, επικαλείται στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα και φέτος και πέρυσι ήταν στην 8η θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης στις προ φόρων τιμές.
Με τον τρόπο αυτόν επιδιώκει να αποποιηθεί των ευθυνών του για τα όποια κερδοσκοπικά φαινόμενα.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ: Ανοικτές οι δημόσιες υπηρεσίες κάθε Δευτέρα και Τετάρτη το απόγευμα

Η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και η αμεσότερη επικοινωνία τους με το Δημόσιο καθώς και η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας αποτελούν τους κύριους στόχους του νομοσχεδίου "Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση" που προωθείται από το υπουργείο Εσωτερικών και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών, κ. Γιάννης Ραγκούσης, το πρωί της Τετάρτης στην εκπομπή "Κοινωνία Ώρα Mega", το νομοσχέδιο αποτελεί καινοτομία στη δημόσια διοίκηση, η οποία μπαίνει πλέον σε νέα εποχή διαδικτυακής διακυβέρνησης, ενώ οριστικοποιείται το Ενιαίο Μισθολόγιο και οι ανοικτές δημόσιες υπηρεσίες τα απογεύματα κάθε Δευτέρας και Τετάρτης.


Ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε πως η χώρα μας είναι από τις ελάχιστες παγκοσμίως που δημοσιοποιεί στο Διαδίκτυο αναλυτικά όλα τα στοιχεία του κάθε υπουργείου μέσω του προγράμματος της "Διαύγειας".
O κ. Ραγκούσης διαβεβαίωσε επίσης ότι θα τηρηθεί η αναλογία μία πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις από το δημόσιο τομέα και δήλωσε ότι οι επιτυχόντες στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα απορροφηθούν σταδιακά.
Το νομοσχέδιο της "Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης" αναμένεται να μειώσει κατά 25% το κόστος της δημόσιας διοίκησης δεδομένο ότι στη χώρα μας η γραφειοκρατία στοιχίζει πάνω από 16 δις ευρώ ετησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

ΑΡΤΑ: Ζευγάρι στη ζωή και στο εμπόριο ναρκωτικών

Συνελήφθησαν με 217 γραμμάρια ηρωίνη.


Στη σύλληψη ζευγαριού Ελλήνων προέβησαν εχθές το μεσημέρι οι αστυνομικές αρχές της Άρτας, καθώς σε έρευνα που έγινε στην οικία τους, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 214,74 γραμμάρια ηρωίνης, 1,14 γραμμάρια κοκαΐνης και το χρηματικό ποσό των 4.500 €, από την εμπορία ναρκωτικών.


ΠΗΓΗ: www.newsbeast.gr

ΔΩΔΩΝΗ: Αύξηση κερδών

Μεγάλη αύξηση των κερδών της, από 1,2 εκατ. ευρώ το περσινό πρώτο τρίμηνο σε 2,3 εκατ. ευρώ προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων το αντίστοιχο φετινό χρονικό διάστημα, ανακοίνωσε η ΔΩΔΩΝΗ.


Η ρευστότητα της επιχείρησης εμφανίζεται βελτιωμένη στο πρώτο τρίμηνο του 2011 με υπόλοιπα απαιτήσεων από πελάτες μειωμένα κατά 4,3 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με το κλείσιμο του ισολογισμού της 31ης Δεκεμβρίου 2010.
Ακόμη ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός συρρικνώθηκε στα 22,7 εκατ. ευρώ, έναντι 26,98 εκ. ευρώ στο τέλος του 2010, αλλά οι πωλήσεις της «Δωδώνη» υποχώρησαν κατά 1,9 εκατ. ευρώ το πρώτο φετινό τρίμηνο, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης στον κλάδο των τροφίμων πανελλαδικά.

Στο πλαίσιο αυτό, οι κτηνοτρόφοι, οι οποίοι συνεργάζονται με τη βιομηχανία, ζητούν αύξηση 20% επί των τιμών της πρώτης ύλης για να καλύψουν το υψηλό κόστος παραγωγής.

VPRC: Νέα δημοσκόπηση, καμπανάκι για την κυβέρνηση- Μόλις μία ποσοστιαίας μονάδας η διαφορά υπέρ του ΠΑΣΟΚ.



Οκτώ στους δέκα Έλληνες πιστεύουν ότι «στραβά αρμενίζουμε».

Ιδιαίτερα αποκαλυπτική της κατάστασης που επικρατεί αυτή τη στιγμή στη χώρα είναι η δημοσκόπηση της VPRC που δημοσιεύουν τα «Επίκαιρα», σύμφωνα με την οποία η «ψαλίδα» ανάμεσα στα δύο μεγάλα κόμματα κλείνει με μία διαφορά μόλις μία ποσοστιαίας μονάδας υπέρ του ΠΑΣΟΚ.
Επίσης, 89% των ερωτηθέντων είναι δυσαρεστημένοι από τον τρόπο που η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την οικονομική κρίση, ενώ το 63% θεωρεί ότι υπήρχαν και άλλες επιλογές πέραν του μνημονίου.


Αναλυτικά:
ΠΑΣΟΚ: 31,5%
ΝΔ: 30,5%
ΚΚΕ: 12,0%
ΛΑΟΣ: 7,5%
ΣΥΝ: 5,0%
ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ: 3,5%
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ: 2,0%
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ: 1,5%

ΗΜΙΥΠΑΙΘΡΙΟΙ: Λήγει σήμερα η προθεσμία

Δεν θα δοθεί παράταση σε όσους έχουν λάβει ειδοποιητήρια.



Δεν πρόκειται να δοθεί παράταση για την καταβολή της πρώτης δόσης για την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων χώρων σε όσους πολίτες έχουν λάβει ήδη τα ειδοποιητήρια, ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Με εγκύκλιο που εξέδωσε χθες βράδυ, το υπουργείο διευκρινίζει πως παρατείνει μέχρι τις 10 Ιουνίου την προθεσμία καταβολής της δόσης για όσους έχουν καταθέσει αίτηση να ενταχθούν στη ρύθμιση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου και δεν έχουν παραλάβει την ειδοποίηση από την πολεοδομία με την οποία θα πληρώσουν στις τράπεζες.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος καλεί τις Πολεοδομίες που αντιμετωπίζουν θέμα τήρησης των προθεσμιών για την ολοκλήρωση των φακέλων εντός 15 ημερών να ολοκληρώσουν την έκδοση των σχετικών ειδοποιητηρίων προκείμενου να καταβληθούν τα πρόστιμα.

Η προθεσμία για την αποπληρωμή της πρώτης δόσης λήγει σήμερα, για όσους είχαν καταθέσει αίτηση ως το τέλος του προηγούμενου έτους.

Όσοι ιδιοκτήτες υπέβαλαν φέτος δήλωση θα μπορούν να καταβάλουν την πρώτη δόση έως τις 31 Οκτωβρίου 2011, ενώ όσοι πληρώσουν εφάπαξ το ποσό θα έχουν έκπτωση 10%.


Κατασκευαστές, μεσίτες αλλά και ιδιοκτήτες ζητούν να δοθεί παράταση ενός μήνα, καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης δυσκολεύονται ν' αποπληρώσουν τη δόση.

Έως χθες είχαν κατατεθεί συνολικά 574.125 αιτήσεις για τακτοποίηση ημιυπαιθρίων.

ΑΡΤΑ: Πήγαν να πουλήσουν κλοπιμαία σε κοσμηματοπωλείο

Συνελήφθησαν ανήλικοι «ποντικοί».

Δύο ανήλικοι και ένας ενήλικος συνελήφθησαν στην Άρτα και σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος τους, γιατί οι δύο πρώτοι διέρρηξαν σπίτι στο Νεοχώρι Άρτας και άρπαξαν κοσμήματα αξίας 8.000 ευρώ.
Μέρος των κοσμημάτων, παρέλαβε ο τρίτος συλληφθείς τα οποία στη συνέχεια πούλησε σε ιδιοκτήτρια κοσμηματοπωλείου.
Τα κλοπιμαία κατασχέθηκαν και αποδόθηκαν στον ιδιοκτήτη τους.


ΠΗΓΗ: www.newsbeast.gr

ΓΙΑΝΝΕΝΑ: Ουδέν νεότερο για το μέλλον της «ΔΩΔΩΝΗ ΑΕ»


Να τηρήσει το καταστατικό της εταιρείας κάλεσαν την διοίκηση της Αγροτικής Τράπεζας οι μέτοχοι – ΕΑΣ της Ηπείρου, κατά τη σημερινή ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της "Δωδώνη". Την ΑΤΕ εκπροσώπησε ο διευθυντής του υποκαταστήματος της τράπεζας στα Γιάννενα, ο οποίος παρέπεμψε το θέμα στις πρόσφατες δηλώσεις του διοικητή της τράπεζας, κ. Θόδωρου Πανταλάκη.


Η μαραθώνια που ολοκληρώθηκε μετά τις 3 το μεσημέρι συνέλευση εξελίχθηκε σε τεταμένο κλίμα ενώ εκπρόσωποι της ΠΑΣΥ με συνθήματα και πανό τάχθηκαν κατά της πώλησης της εταιρείας από την ΑΤΕ, η οποία είναι ο βασικός μέτοχος με ποσοστό 67,77%.
Από την πλευρά τους οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών της περιοχής, που μετέχουν στη ΔΩΔΩΝΗ, ζήτησαν την εφαρμογή του καταστατικού της εταιρείας, τονίζοντας με έμφαση ότι η ΔΩΔΩΝΗ πρέπει να παραμείνει συνεταιριστική.
Την ΑΤΕ εκπροσώπησε ο διευθυντής του υποκαταστήματος της τράπεζας στα Γιάννενα, χωρίς ουσιαστικά ν’ ανοίξει τα χαρτιά του και επιμένοντας στην άποψη του κ. Θόδωρου Πανταλάκη, όπως εκφράστηκε και κατά την συνάντησή του με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, κ. Κάρολο Παπούλια.
Ο κ. Πανταλάκης είχε μεν δηλώσει ότι η ΔΩΔΩΝΗ πωλείται, ωστόσο διαβεβαίωσε ότι θα συνεργαστεί και θα ενημερώσει πρώτα τις Ενώσεις Συνεταιρισμών και ιδιαίτερα την Ένωση Ιωαννίνων.
Σύμφωνα με πληροφορίες δεν υπάρχει επίσημη πρόταση εξαγοράς του πακέτου που κατέχει η ΑΤΕ στην εταιρεία, ενώ όπως είπαμε οι συνεταιρισμοί και οι κτηνοτρόφοι της περιοχής εμμένουν στην άποψή τους, αυτή να παραμείνει συνεταιριστική.
Θυμίζουμε ότι στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας μετέχουν επίσης οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών Ιωαννίνων με ποσοστό 24,78%, η ΕΑΣ Πωγωνίου με 2,9%, η ΕΑΣ Πρέβεζας με 2,4%, η ΕΑΣ Θεσπρωτίας με 1,6% και η ΕΑΣ Άρτας με 0,55%.

ΠΗΓΗ: www.paseges.gr