Κυριακή 6 Μαρτίου 2011
ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΟΣ: Αποκριές 2011
Κόντρα στα απαισιόδοξα μηνύματα της οικονομικής κρίσης και του καιρού, πλήθος μικροί και μεγάλοι έδωσαν και φέτος το παρόν στο κάλεσμα του Πολιτιστικού Συλλόγου, συνεχίζοντας μια παράδοση πολλών ετών που θέλει τον Παρακάλαμο πρωταγωνιστή στις αποκριάτικες εκδηλώσεις στην περιοχή του Άνω Καλαμά.
Με εθελοντική διάθεση, δημιουργικότητα, φαντασία, χαμόγελα, πικάντικα σχόλια οι νέοι του χωριού έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και το αποτέλεσμα ήταν τέλειο.
Μεγάλος ήταν ο αριθμός των επισκεπτών που γέμισαν την κεντρική αγορά του χωρίου.
Ε.Ε.: Στα Διευρωπαϊκά έργα η μελέτη της Ιόνιας οδού για Κακαβιά
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα τα σχέδια έργων που επιλέχθηκαν για να επιχορηγηθούν με, συνολικά, 170 εκατ. ευρώ από τα κονδύλια του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Ανάμεσά τους και τρία έργα από την Ελλάδα με τη μελέτη για την Ιόνια Οδό ως την Κακαβιά να ξεχωρίζει.
Τα έργα αφορούν την κατασκευή και αναβάθμιση ζωτικής σημασίας υποδομών μεταφορών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι επιχορηγήσεις, σύμφωνα με τις προσκλήσεις υποβολής προτάσεων στο πλαίσιο του ετήσιου και του πολυετούς προγράμματος εργασιών του 2010 που δημοσιεύτηκαν στις 19 Μαΐου 2010, θα βοηθήσουν τα κράτη μέλη να κατασκευάσουν ελλείπουσες συνδέσεις μεταφορών, να εξαλείψουν σημεία συμφόρησης και να ενισχύσουν την ασφάλεια και την προστασία των μεταφορών, με ιδιαίτερη μέριμνα να καταστούν οι μεταφορές περισσότερο αειφόρες, να προωθηθεί η διασύνδεση διαφορετικών τρόπων μεταφοράς, να επιταχυνθεί και να διευκολυνθεί η υλοποίηση των σχεδίων έργων και να παρέχεται στήριξη σε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Siim Kallas, αρμόδιος για τις μεταφορές, δήλωσε: «Με ιδιαίτερη χαρά υπογράφω σήμερα την απόφαση με την οποία δίδεται το πράσινο φως για να συγχρηματοδοτηθούν με 170 εκατομμύρια ευρώ, από τον προϋπολογισμό των ΔΕΔ-Μ, καίρια έργα υποδομών ευρωπαϊκής προστιθέμενης αξίας. Πρόκειται για έργα στους τομείς των θαλάσσιων αρτηριών και των υπηρεσιών πληροφοριών εσωτερικής ναυσιπλοΐας, που έχουν ενταχθεί στο πολυετές πρόγραμμα εργασιών, καθώς και για έργα στο πλαίσιο του ετήσιου προγράμματος που θα μας βοηθήσουν να προετοιμαστούμε για τις μελλοντικές προτεραιότητες στον τομέα των μεταφορών: πράσινες μεταφορές, σύνδεση Ανατολικής και Δυτικής Ευρώπης και υποστήριξη προς τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.»
Κατά τη διάρκεια του 2010, μετά από τρεις χωριστές προσκλήσεις υποβολής προτάσεων, επιλέχθηκαν για χρηματοδότηση 51 σχέδια έργων στα οποία συμμετέχουν 24 κράτη μέλη. Όλα τα σχέδια έργων αξιολογήθηκαν με βάση τις προτεραιότητες και τους στόχους πολιτικής των ΔΕΔ-Μ: την ωριμότητά τους, τις επιπτώσεις τους (κυρίως κοινωνικο-οικονομικές και περιβαλλοντικές) και την ποιότητά τους ως προς την πληρότητα, τη σαφήνεια, την αρτιότητα και τη συνοχή. Η χορηγούμενη χρηματοδότηση συμβάλλει στην προσέλκυση σημαντικών δημόσιων και ιδιωτικών πόρων, με αποτέλεσμα η μόχλευση να είναι περίπου πενταπλάσια της βοήθειας από την ΕΕ.
Το πολυετές πρόγραμμα εργασίας 2010 (συνολική χρηματοδότηση 112,4 εκατ. ευρώ) στόχευε στη χρηματοδότηση των ύψιστων προτεραιοτήτων του δικτύου ΔΕΔ-Μ και επικεντρώθηκε σε τρεις τομείς:
- Θαλάσσιες αρτηρίες (Motorways of the Sea, MoS), που προσφέρουν βιώσιμες εναλλακτικές επιλογές αντί του υπερφορτωμένου οδικού δικτύου, ώστε να στραφούν οι εμπορευματικές μεταφορές στις θαλάσσιες διαδρομές - επιλέχθηκαν οκτώ σχέδια έργων, τα οποία θα συγχρηματοδοτηθούν με 84,9 εκατομμύρια ευρώ
- Υπηρεσίες πληροφοριών εσωτερικής ναυσιπλοΐας (River Information Services, RIS), που αφορούν υποδομή διαχείρισης της κυκλοφορίας στο δίκτυο εσωτερικών πλωτών οδών - επιλέχθηκαν πέντε σχέδια έργων, τα οποία θα συγχρηματοδοτηθούν με 7,1 εκατομμύρια ευρώ
- Συστήματα διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας και λειτουργικά τμήματα εναέριου χώρου (ATM/FAB) – μετά από χωριστή πρόσκληση υποβολής προτάσεων, που δημοσιεύτηκε στις 16 Φεβρουαρίου 2010, επιλέχθηκαν τέσσερα σχέδια έργων, τα οποία θα συγχρηματοδοτηθούν με 20,5 εκατομμύρια ευρώ.
Το ετήσιο πρόγραμμα εργασίας 2010 (συνολική χρηματοδότηση 78,2 εκατ. ευρώ) συμπληρώνει τις ενέργειες οι οποίες αναπτύσσονται στο πλαίσιο του πολυετούς προγράμματος εργασίας, με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση των περιορισμένων πόρων της ΕΕ και τη μεγιστοποίηση του αντικτύπου σε τομείς προτεραιότητας. Επικεντρώνεται σε τρεις προτεραιότητες:
Προτεραιότητα 1: Προώθηση της ανάπτυξης ενοποιημένου και φιλικού προς το περιβάλλον συστήματος μεταφορών, καθώς και μελέτες για την προετοιμασία των σχεδίων εφαρμογής που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής - επιλέχθηκαν 13 σχέδια έργων, τα οποία θα συγχρηματοδοτηθούν με 32,1 εκατομμύρια ευρώ
Προτεραιότητα 2: Επίσπευση/διευκόλυνση της υλοποίησης σχεδίων έργων ΔΕΔ-Μ (μελέτες για όλα τα μέσα μεταφορών, εκτέλεση εργασιών για ώριμα έργα, κυρίως στους τομείς των σιδηροδρομικών και των εσωτερικών πλωτών μεταφορών), καθώς και έργα που υποστηρίζουν την πολιτική για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό - επιλέχθηκαν 18 σχέδια έργων, τα οποία θα συγχρηματοδοτηθούν με 41,1 εκατομμύρια ευρώ
Προτεραιότητα 3: Μελέτες για τη στήριξη συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) - επιλέχθηκαν 3 σχέδια έργων, τα οποία θα συγχρηματοδοτηθούν με 4,9 εκατομμύρια ευρώ.
Τα έργα θα διαχειρίζεται ο Εκτελεστικός Οργανισμός ΔΕΔ-Μ, υπό την αιγίδα της Γενικής Διεύθυνσης «Κινητικότητα και Μεταφορές» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το ένα από τα τρία ελληνικά έργα είναι η ολοκλήρωση της μελέτης Ιόνιας Οδού (Δυτικού άξονα) από το τέλος της παραχώρησης ως την Κακαβιά, όπως τιτλοφορείται κι έχει προϋπολογισμό 2 εκατ. ευρώ. Τα άλλα δύο έργα είναι για τον άξονα Πάτρα – Αθήνα και θαλάσσιες διαδρομές.
Η ένταξη στα διευρωπαϊκά δίκτυα της μελέτης για την Κακαβιά, δεν εγγυάται και την άμεση κατασκευή του δρόμου αφού πρέπει να εξασφαλιστούν πόροι που προς το παρόν φαίνεται να μην υπάρχει. Διασφαλίζει όμως τη σημασία αυτού του δρόμου, ο οποίος είναι βέβαιο ότι θα ανοίξει νέες προοπτικές ανάπτυξης για την Ήπειρο.
ΠΗΓΗ: http://ec.europa.eu/ellada/index_el.htm
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Συνελήφθησαν οι δύο Αλβανοί, που πυροβόλησαν τον 22χρονο στο Καναλάκι
Οι δύο δράστες προσπαθούσαν πεζή να περάσουν στην Αλβανία, αλλά συνελήφθησαν από αστυνομικούς σε παραμεθόρια περιοχή της Θεσπρωτίας και μεταφέρθηκαν πρωτα στην Ηγουμενίτσα και στην συνεχεια στο Α.Τ Πρεβεζας όπου και κρατούνται.
Πρόκειται για δύο άνδρες 20 και 38 χρονών αλβανικής καταγωγής που
αναγνωρίστηκαν από την μητέρα του νεαρού καθως και αλλους κατοικους της περιοχης.
Ο 22χρονος συνεχίζει να νοσηλεύεται εκτός κινδύνου, στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωσννίνων.
ΠΗΓΗ:http://telepreveza.blogspot.com
ΔΑΝΕΙΑ: «Κόκκινες» οφειλές 33 δισ. ευρώ
Στα 33 δισ. ευρώ έχουν φτάσει τα δάνεια που έχουν «χτυπήσει» σε συνολικά υπόλοιπα 256,7 δισ. ευρώ.
Τα «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια έχουν φτάσει στο 10%, που αντιστοιχούν σε δάνεια ύψους 8 δισ. ευρώ,
στα καταναλωτικά δάνεια οι «κόκκινες» οφειλές είναι πλέον το 20% ή 7 δισ. ευρώ,
και στα επιχειρηματικά δάνεια 15% ή 18,5 δισ. ευρώ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Σε ρόλο «μάνατζερ» οι διευθυντές σχολείων
Αποκόπτει από την εκπαιδευτική ιδιότητά τους, τους διευθυντές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, αφού τους επιφυλάξει μόνο διοικητικά καθήκοντα.
Ο νέος ρόλος που εισάγεται, μοιάζει με αυτόν του «μάνατζερ» ιδιωτικού δικαίου και του αξιολογητή, και οι αρμοδιότητές του αναβαθμίζονται, αναφέρει η «Ελευθεροτυπία».
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που έχει καταρτίσει το υπουργείο Παιδείας για την «αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης», αποδυναμώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, που είναι συλλογικό όργανο, και αρμοδιότητές του μεταφέρονται στο διευθυντή, που έχει πλέον κυρίαρχο ρόλο.
Με το νέο νόμο, οι διευθυντές μεγάλων σχολικών μονάδων απαλλάσσονται πλήρως από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Έχουν την πλήρη ευθύνη της ομαλής λειτουργίας του σχολείου, που περιλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, ενώ επιπλέον αναλαμβάνουν καθήκοντα όπως η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών του σχολείου και η ηλεκτρονική ενημέρωση των ατομικών υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών και των οικονομικών δεδομένων και των στοιχείων της αυτοαξιολόγησης.
Ε.Μ.Υ.: Δυστυχώς ο καιρός δεν θα είναι σύμμαχος στις διάφορες εκδηλώσεις
Δυστυχώς ο καιρός δεν θα είναι σύμμαχος στις διάφορες εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί για σήμερα και αύριο Καθαρά Δευτέρα, αφού προβλέπεται να είναι άσχημος.
Σήμερα, Κυριακή των Αποκριών, προβλέπονται νεφώσεις, με ασθενείς βροχές από το μεσημέρι έως το βράδυ, σποραδικές καταιγίδες κυρίως στα θαλάσσια και παραθαλάσσια τμήματα και λίγα χιόνια στα ορεινά.
Οι άνεμοι βόρειοι βορειοδυτικοί 4 έως 6 μποφόρ και τοπικά στο Ιόνιο 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία στην Δυτική Ελλάδα από 5 έως 17 βαθμούς και στην Ήπειρο θα είναι 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.
Την Καθαρά Δευτέρα, ο καιρός θα χαλάσει πιο πολύ, με βροχές και σημαντική πτώση της θερμοκρασίας, ακόμη και ως 10 βαθμούς!
Από το βράδυ της Καθαράς Δευτέρας προβλέπεται ασθενής χιονόπτωση στο μεγαλύτερο τμήμα του Νομού Ιωαννίνων.
Η Τροχαία εν όψει του εορτασμού των Αποκριών και της Καθαράς Δευτέρας έλαβε ήδη αυξημένα μέτρα σε όλη την Ήπειρο, για την ασφαλή κυκλοφορία των πολιτών και την πρόληψη ατυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο της περιοχής.
Συμβουλεύει τους οδηγούς να ενημερώνονται για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση, να ακολουθούν πιστά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με χαμηλές ταχύτητες για να ελέγχουν καλύτερα το όχημά τους και να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των τροχονόμων.
ΤΡΟΪΚΑ: Πιέζει για το «κόψιμο» του αφορολόγητου των 12.000
Η εφημερίδα «Αποκαλύψεις», αναφέρει ότι η φορολόγηση που μελετάται θα είναι μεν χαμηλή, αλλά κατά τα φαινόμενα, αναπόφευκτη, καθώς η τρόικα θεωρεί ότι οποιοδήποτε εισόδημα θα πρέπει να συνεισφέρει στην ενίσχυση των προσπαθειών για δημοσιονομική εξισορρόπηση, αλλά και ότι πολλοί φορολογούμενοι, κυρίως ελεύθεροι επαγγελματίες, καλύπτονται πίσω από το όριο αυτό, ενώ τα πραγματικά τους εισοδήματα είναι πολύ μεγαλύτερα.
Η κυβέρνηση πιέζεται να καταργήσει το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ, μέτρο που αν καθιερωθεί θα μειώσει σημαντικά το εισόδημα των εργαζομένων, ειδικά των κατώτερων και μεσαίων εισοδηματικά στρωμάτων.
ΤΡΟΪΚΑ: Διαπιστώνει «μεταρρυθμιστική κόπωση»
Υψηλόβαθμο στέλεχος της τρόικα δήλωσε στο «Βήμα της Κυριακής» ότι:
«Διαπιστώνουμε ότι δεν γίνεται τίποτα από την ημέρα που φύγαμε από την Αθήνα μετά τον τελευταίο έλεγχο».
Η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων επιβράδυνε σημαντικά τον τελευταίο μήνα.
Στην Ελλάδα επικρατεί «μεταρρυθμιστική κόπωση», με αποτέλεσμα ακόμη και νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχει ψηφίσει η Βουλή να καθίστανται μη εφαρμόσιμες.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: «Είναι ώρα για την αλλαγή των όρων του Μνημονίου»
Ο πρόεδρος της ΝΔ, κ. Αντώνης Σαμαράς «κλείνει» τα όποια περιθώρια συναίνεσης μπορούσαν να υπάρχουν και τονίζει την ανάγκη να υπάρξει άμεσα νέα επανεκκίνηση της οικονομίας.
Ο Πρόεδρος της ΝΔ δηλώνει χαρακτηριστικά στην εφημερίδα "Βήμα της Κυριακής", πως πέρυσι ήταν η εποχή της συναίνεσης την οποία το ΠΑΣΟΚ αρνήθηκε και τορπίλισε, ενώ τώρα είναι η ώρα αλλαγής των όρων του Μνημονίου.
Ο κ. Σαμαράς τονίζει πως στρατηγική του είναι να φύγει η χώρα από το Μνημόνιο μια ώρα αρχύτερα, ξεκαθαρίζει όμως πως δεν πρόκειται να φανούμε ασυνεπείς στις υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει ως χώρα.
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ: Δείχνει ότι η κυβέρνηση εξαντλεί τις αντοχές της και χρειάζεται επειγόντως να διορθώσει την πορεία της
Δημοσκόπηση της ALCO που παρουσιάζει σήμερα το «Πρώτο Θέμα», δείχνει ότι, για πρώτη φορά από τότε που ο κ. Γιώργος Παπανδρέου ανέλαβε την εξουσία, η κυβέρνηση εξαντλεί τις αντοχές της και χρειάζεται επειγόντως να διορθώσει την πορεία της.
Στην πρόθεση ψήφου, η διαφορά ανάμεσα στα δύο πρώτα κόμματα είναι στο 2,3%, με το ΠΑΣΟΚ να προηγείται με 21,9% και τη ΝΔ να ακολουθεί με 19,6%.
Αναλυτικά:
ΠΑΣΟΚ: 21,9%,
ΝΔ: 19,6%,
ΚΚΕ: 8,3%,
ΛΑΟΣ: 5,6%,
ΣΥΡΙΖΑ: 2,6%,
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ: 2,4%,
ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ-ΠΡΑΣΙΝΟΙ: 2,2%,
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ: 2,0%.
Το ποσοστό της αποχής είναι στο 17%, ενώ το 7,6% του δείγματος θα ψήφιζε «λευκό».
Το 71% του δείγματος θεωρεί λανθασμένη την πολιτική του πρωθυπουργού για έξοδο από την κρίση, το 42% τίθεται υπέρ ανασχηματισμού και το 45% συμφωνεί με τη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών χωρίς να τις θεωρεί λύση.
Το 77% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου υπακούει μόνο στην τρόικα, ενώ το 69% θεωρεί τις πρόσφατες δηλώσεις του «ομολογία αποτυχίας».
Το 50% πιστεύει ότι ο Γ. Παπακωνσταντίνου θα πρέπει να παραμείνει στη θέση του.
ΚΟΥΛΟΥΜΑ: Τα μυστικά για το πέταγμα του χαρταετού
Ένα παιχνίδι που φαίνεται εύκολο και αθώο, που όμως μπορεί να έχουμε αποτυχία.
Μερικά μυστικά και συμβουλές, για να αποφύγετε την απογοήτευση στο πέταγμα του χαρταετού και να χαρείτε την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας.
Φροντίστε να εντοπίσετε μία τοποθεσία όπου δεν θα υπάρχουν κτήρια, δέντρα, κολώνες, και κυρίως μακριά από ηλεκτροφόρα καλώδια και κεντρικούς δρόμους.
Προτού πετάξετε τον χαρταετό σας, είτε τον φτιάξατε μόνοι σας είτε τον αγοράσατε, κάνετε έναν καλό έλεγχο. Ελέγξτε μήπως έχει σκισίματα και το ποιο σημαντικό ελέγξτε αν είναι «ζυγισμένος».
Ξεμπερδέψτε καλά την ουρά του που πρέπει να είναι μακριά και απλώστε την στο έδαφος μέχρι το πέταγμα.
Οι επιδόσεις και το πέταγμα του χαρταετού εξαρτώνται από το υλικό του, το δέσιμο, το σχέδιο, μα κυρίως το μέγεθος και φυσικά τις καιρικές συνθήκες. Εάν ο χαρταετός σας κάνει στριφογυρίσματα και ανεβοκατεβαίνει, σημαίνει ότι ο άνεμος είναι πολύ δυνατός ή ο χαρταετός πολύ μικρός ή τα «ζύγια» έχουν χαλάσει.
Μπορείτε να υψώσετε τον χαρταετό σας απλώς τρέχοντας, όμως αυτό απαιτεί μεγάλο χώρο ενώ είναι επικίνδυνο διότι θα κοιτάτε ψηλά και ενδέχεται να χτυπήσετε.
Επιστρατεύστε κάποιον φίλο να κρατά τον χαρταετό με την πλάτη του στον άνεμο και να αφήνει σιγά σιγά το σκοινί όταν εσείς του δώσετε μια μικρή ώθηση. Μόλις πετάξει ο χαρταετός αφήστε αρκετό σκοινί για να φτάσει ψηλά και στη συνέχεια φροντίστε να είναι άνετο το σκοινί στα χέρια σας.
Άμα “τραβάει” αφήστε κι άλλο σκοινί για να πάει πιο ψηλά.
Άμα είναι χαλαρό, τραβήξτε λιγάκι διότι προφανώς χρειάζεται περισσότερο άνεμο.
Καλή διασκέδαση...και Καλή Σαρακοστή!